Keytrade Fund Savings Plan
TIP
Re: Keytrade Fund Savings Plan
Op een FSP alle 20 fondsen evenredig verdeeld
Begin 12/03/2010(274 dagen)
Winst 5,65%
Jaarreturn 8.5%
Begin 12/03/2010(274 dagen)
Winst 5,65%
Jaarreturn 8.5%
mijn plan: 10/2009
50% carmignac investissements en 50% patrimoine
winspercentage 10.6%
jaarlijkse return: 9.6%
het is dan ook een goede beursperiode geweest.
hoe keytrade die jaarlijkse return berekent weet ik niet, het lijkt te kloppen.
Als ik het actuarieel rendement bereken is dat 14.2%
50% carmignac investissements en 50% patrimoine
winspercentage 10.6%
jaarlijkse return: 9.6%
het is dan ook een goede beursperiode geweest.
hoe keytrade die jaarlijkse return berekent weet ik niet, het lijkt te kloppen.
Als ik het actuarieel rendement bereken is dat 14.2%
ivesb schreef:hoe is de stand van zaken in jullie FSP ?
Start datum 28/08/2009 (469 dagen geleden)
Winst percentage 15.76 %
Jaarlijkse return 13.3%
Volatiliteit 14.4%
Vanaf 2011 zal ik starten met dit plan. Ik kies 1 goed wereldfonds : Carmignac Invest : 100 à 200 euro per maand.
Als de beurs goed stijgt binnen 5 jaar kan ik verkopen met slechts 9,95 euro kosten. Ik hou niet meer van sector of landenfondsen, risico is te groot.
Als de beurs goed stijgt binnen 5 jaar kan ik verkopen met slechts 9,95 euro kosten. Ik hou niet meer van sector of landenfondsen, risico is te groot.
Zeer goed voornemen om 2011 te beginnen.luc1961 schreef:Vanaf 2011 zal ik starten met dit plan. Ik kies 1 goed wereldfonds : Carmignac Invest : 100 à 200 euro per maand.
Ik ga uw voorbeeld volgen.
Na 5 jaar kan je verkopen met 0 euro kosten...luc1961 schreef:Vanaf 2011 zal ik starten met dit plan. Ik kies 1 goed wereldfonds : Carmignac Invest : 100 à 200 euro per maand.
Ik zoek iets om de komende 4 jaar maandelijks te kunnen sparen.
Ik dacht aan dit FSP bij Keytrade, maar als ik de rendementen van de afgelopen pagina's hier zie, vrees ik dat alle fondsen al zo hard gestegen zijn, dat het de moeite niet meer is...
Ik dacht aan dit FSP bij Keytrade, maar als ik de rendementen van de afgelopen pagina's hier zie, vrees ik dat alle fondsen al zo hard gestegen zijn, dat het de moeite niet meer is...
Met het mix-fonds Carmignac Patrimoine loopt U bijna geen risico op lange termijn. Dit fonds is in de praktijk bijzonder goed bestand tegen crashende aandelenkoersen. Zelfs in het rampjaar 2008 behaalde het nog een return van 0,01 procent en de laatste tien jaar werd gemiddeld een rendement van 8,5procent per jaar gehaald.hansv schreef:Ik zoek iets om de komende 4 jaar maandelijks te kunnen sparen.
http://www.rabobank.be/nl/beleggersdagb ... /0710.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Dat hangt er vanaf welke fondsen je neemt hoor. Het geheel kan wel serieus op en neer gaan. Herinner me een periode van +2% en er was eens een periode van +24%. Zit nu aan +15% sinds invoering van KFSP door keytrade.
Had dezelfde bedenking, ben toch begonnen vorige maand maar voorzichtig met een minimum bedrag, zeg maar eerst de kat uit de boom kijken. Vind het best een plezant systeem en na 5 jaar geen kosten bij verkoop.hansv schreef:Ik zoek iets om de komende 4 jaar maandelijks te kunnen sparen.
zo ben ik ook begonnen, volgens mij is het nooit te laat, gewoon goed spreiden en geduld hebben...
-
- Newbie
- Contacteer:
Ik wil maandelijks een bedragje (100 à 150 euro) sparen via een Fund Savings Plan.
Ik ga dit gebruiken als spaarformule op lange termijn.
Welk fonds of fondsen raden jullie aan? Zijn er nog zaken waar ik rekening mee moet houden?
Komt hier enige administratie bij mijn belastingaangifte ofzo bij kijken?
alvast bedankt!
Ik ga dit gebruiken als spaarformule op lange termijn.
Welk fonds of fondsen raden jullie aan? Zijn er nog zaken waar ik rekening mee moet houden?
Komt hier enige administratie bij mijn belastingaangifte ofzo bij kijken?
alvast bedankt!
Lees efkes de pagina's door, sommige (oa franse) fondsen moet je inderdaad aangeven.
Een aantal forumleden hebben hun samenstelling opgegeven met de rendementen erbij.
Zoals je zult zien komen dezelfde fondsen bij velen terug. (oa carmignac)
Een aantal forumleden hebben hun samenstelling opgegeven met de rendementen erbij.
Zoals je zult zien komen dezelfde fondsen bij velen terug. (oa carmignac)
-
- Jr. Member
- Contacteer:
ik heb ook een FSP sinds 12/09, vind hem een mooi instrument, de zwakke punt zoals hier al door andere aangehaald is da voor jaar 5 verkopen niet zo vlot gaat.
Ik heb het gevraagd en men kan het alleen per getekende brief of fax door mensen van KT laten doen
Vind dit een beperking , zeker als je op een bepaalde moment een deel van je winst wil consolideren, wat een van de must is bij zo een plan
De geprogrammeerd beleggen van Deutsche B. kun je dat op elke moment on line doen zonder kosten (kost wel 8 per jaar per lijn)
Ik heb het gevraagd en men kan het alleen per getekende brief of fax door mensen van KT laten doen
Vind dit een beperking , zeker als je op een bepaalde moment een deel van je winst wil consolideren, wat een van de must is bij zo een plan
De geprogrammeerd beleggen van Deutsche B. kun je dat op elke moment on line doen zonder kosten (kost wel 8 per jaar per lijn)
-
- Newbie
- Contacteer:
Ik heb besloten mij tot 3 fondsen te beperken:
40% Robeco CGF Emerging Markets Equities (D-shares)
40% Robeco CGF Chinese Equities (D-shares)
20% Carmignac Gestion Carmignac Commodities
Iemand commentaar / opmerkingen hierop?
40% Robeco CGF Emerging Markets Equities (D-shares)
40% Robeco CGF Chinese Equities (D-shares)
20% Carmignac Gestion Carmignac Commodities
Iemand commentaar / opmerkingen hierop?
Die heb ik ook en in ongeveer dezelfde verhoudingen. Ben pas bezig sinds november maar vind het ook een mooie en plezant instrument.