Keytrade Fund Savings Plan
TIP
Re: Keytrade Fund Savings Plan
De Patrimonia begint met een FR, die kan je bij "Factsheets" vinden: Isin : FR0010135103phase schreef:Hmm, misschien de ISIN code? Allessinds in het Fund Savings Plan aanbod is "Carmignac Gestion Carmignac Commodities" de enige met een ISIN code beginnende met LU, de andere Carmignac fondsen hebben allemaal ISIN codes beginnende met FR.paul schreef: Als het een LUXEMBURGSE ( sicav = bevek ) is bij Carmignack dan is het in orde.
Maw er moet een luxemburgse "nummerplaat" ( LU ) aanhangen.
Vraag nu niet waar men die "nummerplaat" kan vinden.
Edit: Staat ook op de Carmignac website blijkbaar, er zijn maar 3 van hun fondsen naar Luxemburgs recht waarvan enkel Commodities in het FSP wordt aangeboden. Gelukkig ook een calculator op hun website.
En er is een link "Addendum" met een pdf document waarin uitleg staat en daarin staat dat je het bedrag kan opvragen via hun website of hen via post kan vragen.
Ahh super, dus je kan het gewoon rechtstreeks bij hun navragen, thanks BartVW.
Dit is de link naar de pdf van het Patimonia fonds:phase schreef: Ahh super, dus je kan het gewoon rechtstreeks bij hun navragen, thanks BartVW.
https://fast.keytradebank.com/funds_doc ... add_nl.pdf
Onder punt 8. FISCAAL REGIME VOOR NATUURLIJKE PERSONEN vind je een lange tekst, onderaan pagina 4 staat er:
"Om de beleggers in staat te stellen de door het fonds ontvangen inkomsten correct aan te geven en hun fiscale verplichtingen in België na te komen, zal Carmignac elk jaar een overzicht van de voornoemde inkomsten ter beschikking stellen, uitgesplitst op basis van de aard van de inkomsten en de datum van ontvangst. Deze gegevens zullen beschikbaar zijn op de website www.carmignac.be of verkregen kunnen worden op schriftelijk verzoek, hetzij aan Carmignac Gestion Luxembourg, The Plaza, 65 Bd Grande Duchesse Charlotte, L-1331 Luxembourg, hetzij aan het Belgische kantoor, Fastnet Belgium, Havenlaan 86C, bus 320, 1000 Brussel."
Om die buitenlandse inkomsten correct op je belastingsaangifte te kunnen invullen, heb je nog deel twee van de aangifte nodig. De meeste mensen vullen slechts deel 1 van de aangifte in.
Dus het zal op dat vlak ook nog wat puzzelen zijn.
Dus het zal op dat vlak ook nog wat puzzelen zijn.
Vraag me toch af of je wel iets moet aangeven als je het via deze formule doet ?
Misschien kan iemand het aan keytade vragen.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Kheb hun daarjuist een mailtje gestuurd nog voor het antwoord van BartVW, eens zien morgen wat ze zeggen.cp1234 schreef: Vraag me toch af of je wel iets moet aangeven als je het via deze formule doet ?
T'ja het antwoord van BartVW te laat gelezen, staat er allemaal duidelijk in.
Gaat toch wel ne zever geven met al die kleine bedragen en andere startdatums.
Gaat toch wel ne zever geven met al die kleine bedragen en andere startdatums.
Het initieel startbedrag gaat er inderdaad onmiddellijk af opo voorwaarde at er voldoende op je zichtrekening staat. Indien niet dan staat het in je overzicht met 'onvlodoende dekking'. Dan kan je die verwijderen en zelf invoeren op het einde van de maand. Je moet wel het rekeningnr noteren en dan een nationale verrichting invoeren en niet een interne verrichting zoals zij dat noemen want die kan je niet invoeren omdat het rekeningnr niet herkend wordt.phase schreef:Mja, je kan idd wel alles aanpassen, 't is gewoon het principe dat me wat tegen steekt, je geld dat wordt afgehouden "in de eerste 5 dagen van de maand of het kwartaal/jaar", i.p.v. er gewoon een dag op te plakken en af met de kous. Maar bon, er zal niks anders opzitten dan gewoon op tijd dat bedrag klaar te zetten zekers.
Het initieel investeringsbedrag lijkt mij niet zo interessant, dat wordt volgens de FAQ meteen van je rekening gehaald bij aanvraag van het plan, maar wordt wel pas mee geinvesteerd de 5e van de volgende maand, want een nieuwe aanvraag wordt pas geactiveerd in de eerste 5 dagen van de volgende maand. Denk dat ik dat maar is ff ga skippen en gewoon een hoog maandelijks bedrag instellen om te beginnen.
Zo heb ik het gedaan , gestart begin juli met een plan aan te maken maar het startbedrag heb ik pas op 29/07 overgeschreven en mijn plan is dan gestart op 5 augustus. Dus zorgen dat je de overschrijving doet tegen 3 september zou moeten volstaan om dan op 5 september te kunnen starten, al zal het wellicht pas 7 september zijn aangezien 5 september een zaterdag is.
-
freetotax2005
- Sr. Member

- Contacteer:
En ondertussen gemerkt dat er geen bedrag meer geblokkeerd staat, alles is opgesoupeerd. 
idem bij mij, zit trouwens al op 2% winstfreetotax2005 schreef: En ondertussen gemerkt dat er geen bedrag meer geblokkeerd staat, alles is opgesoupeerd.![]()
Heb je een antwoord van hen ontvangen? Misschien geeft keytrade een overzicht van wat er aangegeven moet worden?phase schreef:Kheb hun daarjuist een mailtje gestuurd nog voor het antwoord van BartVW, eens zien morgen wat ze zeggen.cp1234 schreef: Vraag me toch af of je wel iets moet aangeven als je het via deze formule doet ?
Nu wel, amai ook de eerste keer dat het zo lang duurde, niemand wist het antwoord precies:

Mjah, denk toch maar even dat ik Carmignac ga contacteren i.p.v. met een rekenmachine alles uit te pluizen, good God...Keytrade schreef: Wij beschikken niet over een programma om dit voor u te berekenen.
U kan dit berekenen aan de hand van de gestorte bedragen en de percentages die u heeft toegekend aan de carmignac fondsen.
Eens u dat bedrag kent, kan u gebruik maken van de link, die u vindt op de gedetailleerde koers van het Carmignac fonds: 'belastingsreglement'.
Das dus dikke miserie.

Inderdaad, ik heb er eerlijk gezegd ook niet veel goesting in dus ben ik maar wat gaan snoeien, en ben ik op volgende alternatieve samenstelling gekomen voor mijn plan:cp1234 schreef: Das dus dikke miserie.![]()
![]()
35% Robeco CGF Emerging Markets Equities (D-shares)
20% Robeco CGF Chinese Equities (D-shares)
20% Carmignac Gestion Carmignac Commodities
20% Robeco Lux-O-Rente
5% BlackRock GF New Energy Fund A2 EUR
Minder fondsen in het pakket en het zijn er allemaal uit Luxemburg, om geklooi met de belastingsaangifte achterwege te kunnen laten. Zelfs de projecties zijn iets gunstiger, for what they are worth.
A propos, nog eens bedankt aan paul en BartVW voor deze uiterst nuttige info!
Laatst gewijzigd door phase op 13 augustus 2009, 05:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb hier toch wat bedenkingen. Moet je echt je geld 5 jaar vastzetten?En kan je niet verkopen tussendoor? Als dat zo is , vind ik dit geen goed idee. Je kan bijna al deze fondsen ook aankopen bij Rabobank aan lage instapkosten ( 1 %) en dan bepaal je zelf wanneer je aankoopt en verkoopt. Je kan dit al voor kleine bedragen...
Ik had vorig jaar ook zo een aantal fondsen aangekocht en net toen de crisis begon heb ik ze allemaal verkocht, sommigen met verlies , anderen met winst . In totaal had ik nog lichte winst gemaakt. Nu blijkt dat al die fondsen héél diep gezakt zijn en het nog lang zal duren vooraleer ze de waarde bereikt zullen hebben waaraan ik ze initieel gekocht had.
Zelf beheren lijkt me toch nog altijd het beste....instappen en vooral uitstappen wanneer het je het beste past.
ps. het waren fondsen die hier vermeld worden...
Ik had vorig jaar ook zo een aantal fondsen aangekocht en net toen de crisis begon heb ik ze allemaal verkocht, sommigen met verlies , anderen met winst . In totaal had ik nog lichte winst gemaakt. Nu blijkt dat al die fondsen héél diep gezakt zijn en het nog lang zal duren vooraleer ze de waarde bereikt zullen hebben waaraan ik ze initieel gekocht had.
Zelf beheren lijkt me toch nog altijd het beste....instappen en vooral uitstappen wanneer het je het beste past.
ps. het waren fondsen die hier vermeld worden...
Laatst gewijzigd door mouche op 13 augustus 2009, 11:04, 1 keer totaal gewijzigd.