Keytrade Fund Savings Plan
TIP
-
deenigekeuze
- Full Member

- Contacteer:
Re: Keytrade Fund Savings Plan
@ stabilo86
alhoewel dit off topic is, robokat heeft gelijk, wat DB betreft. Ik ben er ook klant en heel tevreden over hun klantendienst.
alhoewel dit off topic is, robokat heeft gelijk, wat DB betreft. Ik ben er ook klant en heel tevreden over hun klantendienst.
Ik ben nu juist 1 jaar aan het sparen en zit nu op een kleine winst van ongeveer 0,5%.
verdeling : Carmignac P = 53% en Carmignac I = 40% (de rest wat carmignac commodities)
Maandelijks beleg ik nu CP = 75 euro en CI = 25 euro.
De Carmignac fondsen zijn nu goed gestart dit jaar maar het zal afwachten worden want we zitten nog steeds in een berenmarkt.
verdeling : Carmignac P = 53% en Carmignac I = 40% (de rest wat carmignac commodities)
Maandelijks beleg ik nu CP = 75 euro en CI = 25 euro.
De Carmignac fondsen zijn nu goed gestart dit jaar maar het zal afwachten worden want we zitten nog steeds in een berenmarkt.
-
freetotax2005
- Sr. Member

- Contacteer:
+3,16%
+3,33%
-3,74%
-5,61%
alle 4 +-1 jaar bezig ( van defensiever tot aggressiever )
en dan eentje van in den beginne welgeteld -0,01% rendement
+3,33%
-3,74%
-5,61%
alle 4 +-1 jaar bezig ( van defensiever tot aggressiever )
en dan eentje van in den beginne welgeteld -0,01% rendement
luc1961: het is niet persoonlijk bedoeld, maar dit is een voorbeeld van hoe het niet moet. Ik geef dit even aan omdat ik zie dat velen die fout maken.luc1961 schreef:Ik ben nu juist 1 jaar aan het sparen en zit nu op een kleine winst van ongeveer 0,5%.
Ik heb eerder in deze lange topic al uitgelegd, maar op deze manier verminder je eerder je spreiding i.p.v. deze te verhogen. De overlap tussen deze fondsen is zeer groot en je "ontregelt" a.h.w. de zorgvuldige evenwichten die de fondsbeheerder inbouwt en continu zit bij te sturen.
Ik heb je portefeuille eens doorheen de Morningstar X-ray gehaald en kwam tot volgende resultaten:
Je portefeuille bevat 61% aandelen, 20% obligaties, 10% geldmarkt en nog wat pruts.
Vergelijk dit met de kenmerken van Patrimoine (36% aandelen, 38% obligaties, 13% geldmarkt), dan zie je direct dat je het defensieve karakter van Patrimoine in feite de nek hebt omgewrongen. Het kan zijn dat dit je bedoeling was, maar dan heeft het geen zin om Patrimoine te kopen, maar dan kan je beter wat meer Investissement kopen in combinatie met één van de obligatiefondsen van Carmignac.
Ook is er weinig spreiding. Weet je bvb. dat er meer dan 10 aandelen zijn die in minstens 2 van die fondsen voorkomen en die je dus 2 tot 3 keer koopt ?
Kortom, je moet in feite een keuze maken: ofwel zoek je iets defensief en kies je voor Patrimoine (punt). Ofwel zoek je iets dynamisch en dan ga je voor Investissement aan te vullen met wat andere dingen.
dus dan beter ook niet beleggen in zowel CP als CEP veronderstel ik, het enige verschil tussen de 2 lijkt mij dat CEP voor een hoger percentage in de emerging markets zit (maar zeker niet alleen daar)
"Ik heb eerder in deze lange topic al uitgelegd, maar op deze manier verminder je eerder je spreiding i.p.v. deze te verhogen. De overlap tussen deze fondsen is zeer groot en je "ontregelt" a.h.w. de zorgvuldige evenwichten die de fondsbeheerder inbouwt en continu zit bij te sturen."
@Robokat : mijn portefeuille Keytrade is slechts 2,2% van mijn totale portefeuille. Ik ben eerder een aggressieve belegger maar ook niet voor 100%
@Robokat : mijn portefeuille Keytrade is slechts 2,2% van mijn totale portefeuille. Ik ben eerder een aggressieve belegger maar ook niet voor 100%
Ik heb vorig jaar ook een plan gestart waarin Carmignac zit.
Hoe hebben jullie dat in het verleden gedaan om de belastingen daarop correct aan te geven?
Ik heb nogal,met wisselende bedragen gewerkt... op verschillende datums.
Of vergeten jullie gewoon de aangifte daarvan?
Hoe hebben jullie dat in het verleden gedaan om de belastingen daarop correct aan te geven?
Ik heb nogal,met wisselende bedragen gewerkt... op verschillende datums.
Of vergeten jullie gewoon de aangifte daarvan?
Ik heb twee fund saving plans lopen voor de kinderen met 100% Carmignac patrimoine in.
Hier beleg ik maandelijks 125 euro in.
Nu zag ik dat Robeco Lux-o-rente ook beschikbaar is in dat plan .
Zou het niet goed zijn van een bepaald percentage hier elke maand van mee aan te kopen en hoeveel raden jullie dan aan ?
Bv 80% carmignac / 20% Robeco.
Praten hier over een belegging voor de volgende 15 jaar.
Hier beleg ik maandelijks 125 euro in.
Nu zag ik dat Robeco Lux-o-rente ook beschikbaar is in dat plan .
Zou het niet goed zijn van een bepaald percentage hier elke maand van mee aan te kopen en hoeveel raden jullie dan aan ?
Bv 80% carmignac / 20% Robeco.
Praten hier over een belegging voor de volgende 15 jaar.
In een plan koop ik voor 40% Carmignac P., 40% Robeco-Lux, 10% Carmignac C., 5% Threadneedle global Bond en 5% Robeco Emerging Markets.
Ik heb de minder presterend fondsen uit KT FSP uit gefilterd en dus dacht ik aan het volgend plan (met in het achterhoofd dat Carmignac goed presteert maar toch een diversificatie over verschillende fondsbeheerders wens te doen):
Termijn: zeer lange termijn (15 jaar). Maandelijkse belegging. Afhankelijk van de toestand van de economie kunnen de gewichten veranderen.
Haakjes geven de rendementen op 1j, 3j 5j en 10j
BASIS ( gewicht 70%)
- Carmignac Patrimoine: 30% .................(5% ... 7.8% ....6.8% .... 8.15%)
- Threadneedle EU High Yield bond: 30% ....(2.3% .... 20% .... 5.9% .... 8.24%)
- Franklin Templeton US opport: 10% ........(7% .... 23% ..... 4% ..... NA)
- > dit is de basis portefeuille, een mix van aandelen en obligaties en vastrente, gespreid tussen 3 fondsen, en tussen world, EU en US. Mindere weging aan US omdat het al zoveel meer gestegen is.
SATELITE Emerging ( gewicht 15%)
- Carmignac Emerging: 7.5% ..... (10% ..... 27% ..... 2% ..... 12%)
- Robeco Em. Market 7.5% ....... (-0.6% ..... 30% .... 3.71% .... 10%)
- > aangevuld met Emerging, opnieuw gediversifieerd over 2 fondsen
Robeco China equity kies ik niet omwille van te beperkte spreiding (slechts 1 land).
SATELITE Commodities (gewicht 15%)
- Carmignac Commodities: 15% .... (-11% .... 27% .... 4% .... NA%)
--- > Belangrijke weging, maar als de economie aantrekt zullen grondstoffen stijgen (normaliter)
Zou dit ook graag diversifieren in 2 fondsen maar ik vind er geen goede in KT FSP.
Volgens KT geeft dit een geannualiseerd rendement van 7% (voor periode 2002 tot nu en 2007 tot nu).
Graag advies (tevens van de experten Robokat en Al Funds)
Termijn: zeer lange termijn (15 jaar). Maandelijkse belegging. Afhankelijk van de toestand van de economie kunnen de gewichten veranderen.
Haakjes geven de rendementen op 1j, 3j 5j en 10j
BASIS ( gewicht 70%)
- Carmignac Patrimoine: 30% .................(5% ... 7.8% ....6.8% .... 8.15%)
- Threadneedle EU High Yield bond: 30% ....(2.3% .... 20% .... 5.9% .... 8.24%)
- Franklin Templeton US opport: 10% ........(7% .... 23% ..... 4% ..... NA)
- > dit is de basis portefeuille, een mix van aandelen en obligaties en vastrente, gespreid tussen 3 fondsen, en tussen world, EU en US. Mindere weging aan US omdat het al zoveel meer gestegen is.
SATELITE Emerging ( gewicht 15%)
- Carmignac Emerging: 7.5% ..... (10% ..... 27% ..... 2% ..... 12%)
- Robeco Em. Market 7.5% ....... (-0.6% ..... 30% .... 3.71% .... 10%)
- > aangevuld met Emerging, opnieuw gediversifieerd over 2 fondsen
Robeco China equity kies ik niet omwille van te beperkte spreiding (slechts 1 land).
SATELITE Commodities (gewicht 15%)
- Carmignac Commodities: 15% .... (-11% .... 27% .... 4% .... NA%)
--- > Belangrijke weging, maar als de economie aantrekt zullen grondstoffen stijgen (normaliter)
Zou dit ook graag diversifieren in 2 fondsen maar ik vind er geen goede in KT FSP.
Volgens KT geeft dit een geannualiseerd rendement van 7% (voor periode 2002 tot nu en 2007 tot nu).
Graag advies (tevens van de experten Robokat en Al Funds)
Ik vind uw keuze logisch en weloverwogen. De toekomst moet,het uitwijzen.
Mag ik vragen hoe je de belastingsaangifte voor CP berekent?
Mag ik vragen hoe je de belastingsaangifte voor CP berekent?
Robeco China koop ik zeker niet, te riskant. Franklin templeton US opport zou ik nog overwegen om zo'n 5% te kopen.
Carmignac Emergents zou ik niet kopen want sommigen beweren dat er beter fondsen zijn zoals Skagen Kon T.of Aberdeen emerging markets.
Carmignac Emergents zou ik niet kopen want sommigen beweren dat er beter fondsen zijn zoals Skagen Kon T.of Aberdeen emerging markets.
Dit spreekt me ook wel aan.luc1961 schreef:In een plan koop ik voor 40% Carmignac P., 40% Robeco-Lux, 10% Carmignac C., 5% Threadneedle global Bond en 5% Robeco Emerging Markets.
@Robokat en Al Funds
Wat vinden jullie van de spreiding van ova103 en luc1961 ?
Ik ben de leeftijd van opbouwen voorbij... Ik leef voor een deel van mijn fondsen.
Voor opbouw kan zo'n spaarsysteem wel interessant zijn maar dan zou ik persoonlijk niet altijd de meest volatiele fondsen uitsluiten. Zeker niet als je spreekt over 15 jaar.
Ik zou durven vrij aggressief starten want het gaat met kleine bedragen. Na een tijdje zou ik beginnen te bouwen aan een "reserve" met Carmignac Securite en Robeco Lux-o-rente, Ethna en JPM US aggregate en consoorten.
Maar ik hoop dat je toch regelmatig je keuze van de eerste dag kan wijzigen.
Voor opbouw kan zo'n spaarsysteem wel interessant zijn maar dan zou ik persoonlijk niet altijd de meest volatiele fondsen uitsluiten. Zeker niet als je spreekt over 15 jaar.
Ik zou durven vrij aggressief starten want het gaat met kleine bedragen. Na een tijdje zou ik beginnen te bouwen aan een "reserve" met Carmignac Securite en Robeco Lux-o-rente, Ethna en JPM US aggregate en consoorten.
Maar ik hoop dat je toch regelmatig je keuze van de eerste dag kan wijzigen.
Al Fonds,Al Fonds schreef: Maar ik hoop dat je toch regelmatig je keuze van de eerste dag kan wijzigen.
Welke selectie stel jij dan op deze moment voor met een maandelijks bedrag van 125 euro.
Carmignac Gestion Carmignac Investment
Carmignac Gestion Carmignac Emergents
Carmignac Gestion Carmignac Commodities
Carmignac Gestion Carmignac Patrimoine
BlackRock GF New Energy Fund A2
Fidelity European Dynamic Growth fund
Fidelity America Fund
Fidelity World Fund
Threadneedle European High yield Bond fund
Threadneedle Global bond fund
Gartmore Japanese Fund
Gartmore US Opportunities Fund A