Keytrade Fund Savings Plan
TIP
-
JanusBananus
- Hero Member

- Contacteer:
Re: Keytrade Fund Savings Plan
Gewoon eender wat selecteren voor fonds, bedrag en periodiciteit en dan het fonds "pauzeren".
Zo heb ik er 5 in reserve staan voor het moment dat er nieuwe interessante fondsen worden geïntroduceerd of ik aanvullende fondsen wens op te nemen. De looptijd van 5 jaar vordert intussen al.
Ik verkies één fonds per FIP zodat je maximale flexibiliteit hebt van het te storten bedrag en de periodiciteit. Je kan bijvoorbeeld binnen eenzelfde FIP niet met verschillende periodiciteiten werken of één of meerdere fondsen laten verder lopen terwijl je er enkele stopzet omdat je door de percentages nooit exact hetzelfde bedrag kan alloceren aan een bepaald fonds.
Bijvoorbeeld 3 fondsen waarin je telkens €25 wil storten zal niet mogelijk zijn binnen één FIP omdat je met afrondingen gaat zitten.
Zo heb ik er 5 in reserve staan voor het moment dat er nieuwe interessante fondsen worden geïntroduceerd of ik aanvullende fondsen wens op te nemen. De looptijd van 5 jaar vordert intussen al.
Ik verkies één fonds per FIP zodat je maximale flexibiliteit hebt van het te storten bedrag en de periodiciteit. Je kan bijvoorbeeld binnen eenzelfde FIP niet met verschillende periodiciteiten werken of één of meerdere fondsen laten verder lopen terwijl je er enkele stopzet omdat je door de percentages nooit exact hetzelfde bedrag kan alloceren aan een bepaald fonds.
Bijvoorbeeld 3 fondsen waarin je telkens €25 wil storten zal niet mogelijk zijn binnen één FIP omdat je met afrondingen gaat zitten.
Vandaag was ik op de Trends Finance Day.
Daar sprak ik de mensen van Keytrade aan, die een stand hadden met reclame voor het investment fund.
ik confronteerde ze nog eens met de vraag wanner er nu een update komt van de fondsenlijst. Want de deadline werd al enkele malen uitgesteld.
hij gaf als antwoord dat er voor de zomer een release komt van de nieuwe fondsen. Exacte datum kreeg ik niet.
Er was wel goed nieuws voor de aanwezig: bij opstart van een fund krijg je 50€ bij je eerste storting (die 100€ moet zijn).
Daar sprak ik de mensen van Keytrade aan, die een stand hadden met reclame voor het investment fund.
ik confronteerde ze nog eens met de vraag wanner er nu een update komt van de fondsenlijst. Want de deadline werd al enkele malen uitgesteld.
hij gaf als antwoord dat er voor de zomer een release komt van de nieuwe fondsen. Exacte datum kreeg ik niet.
Er was wel goed nieuws voor de aanwezig: bij opstart van een fund krijg je 50€ bij je eerste storting (die 100€ moet zijn).
Ik wil toch wel wat meer lezen over dit plan, ik ben onbekend met fondsen.
Zie https://www.keytradebank.com/nl/invest/ ... stmentplan" onclick="window.open(this.href);return false;
@hansv : Er is zelfs geen datum bekend voor die fondsenuitbreiding. Het zal heel waarschijnlijk nà de zomer zijn. Bij Finance day heeft men mij wel medegedeeld dat het aantal fondsen zal verdubbelen en er ook een systeem van arbitrage zal komen. Men zal dan een fonds kunnen ruilen zonder kosten of zoiets.
Inmiddels ben ik klant geworden en heb net even kunnen inloggen om al eens te kijken.
Ik wil dus in een Keytrade Fund investment plan stappen dat kan dienen als pensioenopbouw/alternatief voor spaarrekening.
Defensief dus.
Na wat grafieken te bekijken kom ik vooral op fondsen die steeds (dus ook rond 2008) stabiel groeien.
Vraag is of er niet teveel bonds in mijn selectie zitten...
Ik wil maximum 3 tot 5 fondsen in dit plan steken die steeds stabiel groeien, zonder grote risico.
Het is de bedoeling dat dit plan zorgt voor vermogensopbouw op zeer lange termijn (richting pensioen, dus nog 35 jaar te gaan. :-) ).
Iemand een mening?
Ik wil dus in een Keytrade Fund investment plan stappen dat kan dienen als pensioenopbouw/alternatief voor spaarrekening.
Defensief dus.
Na wat grafieken te bekijken kom ik vooral op fondsen die steeds (dus ook rond 2008) stabiel groeien.
Vraag is of er niet teveel bonds in mijn selectie zitten...
Code: Selecteer alles
Threadneedle Investment Funds European High Yield Bond Fund 1
Carmignac Patrimoine A
Robeco Lux-O-Rente DH
Franklin Templeton Investment Funds Franklin U.s. Opportunities Fund A
Carmignac Investissement A
Het is de bedoeling dat dit plan zorgt voor vermogensopbouw op zeer lange termijn (richting pensioen, dus nog 35 jaar te gaan. :-) ).
Iemand een mening?
Zoals je hierboven kunt lezen wordt de selectie in de komende maanden uitgebreid. Ik zou dus voorlopig niets doen.
Ik zou even wachten en laat ons dan met iedereen samen eens gegrond kijken wat interessant is (waarom? en waarom niet?)
Ja en nee.jens_dev schreef:Zoals je hierboven kunt lezen wordt de selectie in de komende maanden uitgebreid. Ik zou dus voorlopig niets doen.
1) Die uitbreiding beloven ze al enige tijd en de data werden steeds verschoven. In de maand mei, voor de zomer, na de zomer,...
2) Als ik deze maand een plan start, krijg ik 50 euro gestort. En dat geeft toch een boost aan het verhaal. Niet veel, maar wel iets.
Je mag ervan uitgaan dat alle fondsen je op een termijn van 35 jaar een aanzienlijke winst zullen opleveren. Maar als je maar een paar fondsen wil aanhouden en op veilig wil spelen, kies dan brede aandelenfondsen die wereldwijd in alle sectoren beleggen of gemengde fondsen (mixfondsen) zoals bijvoorbeeld Invesco Balanced-Risk Allocation Fund dat zijn inleg verdeelt over aandelen, obligaties en grondstoffen. Zulke fondsen zijn minder volatiel dan fondsen die zich tot één land of één sector beperken en kun je al na enkele jaren met winst verkopen, wat gemakkelijk is als je onverwacht geld nodig zou hebben.
Bedankt Yaris.
Straks mijn lijstje nog eens aanpassen.
Ik denk te gaan voor 1 obligatie fonds en 1 mix fonds en 1 aandelen fonds, alle 3 wereldwijd.
Straks mijn lijstje nog eens aanpassen.
Ik denk te gaan voor 1 obligatie fonds en 1 mix fonds en 1 aandelen fonds, alle 3 wereldwijd.
Ter info: die zit niet in het fund investment plan.Yaris schreef:zoals bijvoorbeeld Invesco Balanced-Risk Allocation Fund
Ik ben tot volgende samenstelling gekomen voor een Fund Savings Plan dat moet dienen als alternatief voor de spaarrekening/pensioen:
Code: Selecteer alles
Obligaties
Threadneedle Investment Funds European High Yield Bond Fund 1 --- 25%
MIX
Carmignac Patrimoine A ---- 50%
Aandelen
Fidelity Funds World Fund A --- 25%
Iemand die even kan helpen?
Ik ben de keytrade site wat aan het verkennen. Ik zag bij mijn keytrade fund saving plan de knop "geld overschrijven" staan.
aangezien er telkens op de 5de van de maand geld van de zichtrekening gaat, dacht je met de knop "geld overschrijven" een extra aankoop/overschrijving kan doen.
Dat lijkt niet helemaal zo te zijn: er staat nu gewoon in mijn fund investment plan 100€ "cash"?
Ik ben de keytrade site wat aan het verkennen. Ik zag bij mijn keytrade fund saving plan de knop "geld overschrijven" staan.
aangezien er telkens op de 5de van de maand geld van de zichtrekening gaat, dacht je met de knop "geld overschrijven" een extra aankoop/overschrijving kan doen.
Dat lijkt niet helemaal zo te zijn: er staat nu gewoon in mijn fund investment plan 100€ "cash"?
Die 100 euro worden de volgende 5de van de maand bijgeteld.