Keytrade lanceert High Fidelity Account
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Keytrade lanceert High Fidelity Account
Snap dit niet goed, je verliest je verworven getrouwheidspremie toch niet wanneer de getrouwheidsperiode is verstreken of heb je het uitsluitend over spaargeld waarvan de getrouwheidspremie begin januari is verworven.pol schreef: Als je op 31/12/XXXX geld afhaalt bij bank A, om dit bij bank B te plaatsen ben je je getrouwheids premie bij A kwijt.
Dus eenmaal je geld plaatst bij een bank, zul je ooit waanneer je het geld opvraagt je getrouwheidspremie kwijtspelen....en dat is de bedoeling van de banken, dat je je geld laat staan. Bankshoppen wordt in de kiem gesmoord.
Ik zou nooit wachten tot de laatste dag van het jaar om een groot bedrag te storten op een spaarrekening met hoge getrouwheidspremie. Als je dat bvb rond 20 december doet, heb je het jaar daarop na 20 december ruim de tijd om het geld te transfereren naar een andere rekening, ook bij een andere bank.
Vind die 11 maanden regel gewoon een verschuiving van het probleem naar het volgend jaar want dan zit je weer vast aan die laatste bankdag (denk ik toch). Als je nu spaart in januari zonder die 11 maanden regel, krijg je de getrouwheidspremie inderdaad pas einde 2012. Je verliest in dit geval de intrest op de verworven getrouwheidspremie gedurende bijna een jaar. Voor een gespaard bedrag van bvb 10.000 is dat minder dan 2 euro. Je kunt natuurlijk ook je rekening opzeggen zodat de getrouwheidspremie direct wordt uitbetaald, maar eerlijk gezegd vind ik dat onzin voor zo'n relatief klein voordeel.
Een andere mogelijkheid is geregeld bedragen te storten, want dan verlies je enkel de getrouwheidspremie voor het spaargeld waarvan de getrouwheidsperiode het minst ver gevorderd is. En indien je vooraf niet zeker bent dat je het geld minimum 12 maand kunt missen, spaar je beter op een spaarrekening met hoge basisrente.