Keytrade: nieuwe domiciliëring
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Keytrade: nieuwe domiciliëring
Toen ik van zichtrekening veranderde naar keytrade had ik een aantal domiciliëringen bij een andere bank. Maar ik heb deze dan zelf ingebracht bij keytrade. Dat was niet zo moeilijk aangezien ik de nodige gegevens wist (dat referentienummer en zo kon ik allemaal overnemen van mijn andere bank).
Nu heb ik een maand of 6 geleden papieren ingevuld voor mijn pensioensparen ook via domiciliëring te laten betalen (bij de verzekeringsmaatschappij dus). De eerste maand(en) zou ik echter nog een manueel overschrijving krijgen omdat het een paar weken kan duren eer een domiciliëring effectief in orde is.
Na al die maanden krijg ik nog steeds manuele overschrijvingen dus zonet heb ik even gebeld naar de verzekering om te vragen waarom die domiciliëring nog steeds niet in orde is. Daar wist men mij te vertellen dat die aanvraag overgemaakt is aan de bank maar dat deze daar nog steeds niet op gereageerd heeft. Ze zou nu een rappel sturen naar keytrade.
Maar nu begin ik mij af te vragen of keytrade dit wel doet. Moet men misschien altijd zelf die aanvraag via online banking indienen of zo? Dit is echter een volledig nieuwe domiciliëring dus ik heb nog geen referentienummer en zo. Of is er toch gewoon iets misgegaan bij de vorige aanvraag en moet ik nu gewoon even wachten?
Nu heb ik een maand of 6 geleden papieren ingevuld voor mijn pensioensparen ook via domiciliëring te laten betalen (bij de verzekeringsmaatschappij dus). De eerste maand(en) zou ik echter nog een manueel overschrijving krijgen omdat het een paar weken kan duren eer een domiciliëring effectief in orde is.
Na al die maanden krijg ik nog steeds manuele overschrijvingen dus zonet heb ik even gebeld naar de verzekering om te vragen waarom die domiciliëring nog steeds niet in orde is. Daar wist men mij te vertellen dat die aanvraag overgemaakt is aan de bank maar dat deze daar nog steeds niet op gereageerd heeft. Ze zou nu een rappel sturen naar keytrade.
Maar nu begin ik mij af te vragen of keytrade dit wel doet. Moet men misschien altijd zelf die aanvraag via online banking indienen of zo? Dit is echter een volledig nieuwe domiciliëring dus ik heb nog geen referentienummer en zo. Of is er toch gewoon iets misgegaan bij de vorige aanvraag en moet ik nu gewoon even wachten?
Re: Keytrade: nieuwe domiciliëring
Ik dacht dat Keytrade nooit zelf iets doet voor domiclieringen. Je kan dus best het domicilieringsnummer overmaken aan de schuldeisers. Werkt prima :-)
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Keytrade: nieuwe domiciliëring
Toch wel, heb al verschillende domciliëringsorders via pdf naar Keytrade gestuurd.
Het duurt wel even voor het in orde is, maar niet meer dan een maand als ik mij goed herinner.
Het duurt wel even voor het in orde is, maar niet meer dan een maand als ik mij goed herinner.
Re: Keytrade: nieuwe domiciliëring
ok, dan wacht ik nog een maand of 2 en zie ik wel wat die rappel van de verzekeringsmaatschappij oplevert. Dan kan ik nog altijd ze zelf invoeren. Het is maar 1 overschrijving per maand dus het is niet onoverkomelijk. Maar toch ook niet iets dat ik nog 35 jaar elke maand manueel wil doensaemonb schreef:Toch wel, heb al verschillende domciliëringsorders via pdf naar Keytrade gestuurd.
Het duurt wel even voor het in orde is, maar niet meer dan een maand als ik mij goed herinner.
Re: Keytrade: nieuwe domiciliëring
Ik probeer domiciliëringen te vermijden en betaal mijn rekeningen zoveel mogelijk per bestendige opdracht.
Zo heb ik alles zelf in de hand.
Zo heb ik alles zelf in de hand.
Re: Keytrade: nieuwe domiciliëring
2 maand is echt wel lange heNightwolf schreef:...
ok, dan wacht ik nog een maand of 2 en zie ik wel wat die rappel van de verzekeringsmaatschappij oplevert. Dan kan ik nog altijd ze zelf invoeren. Het is maar 1 overschrijving per maand dus het is niet onoverkomelijk. Maar toch ook niet iets dat ik nog 35 jaar elke maand manueel wil doen
Heb is gecheckt, het langste duurde bij mij voor de ziekenkas omdat ze daar maar trimestriëel afrekenen, en ik was net voorbij de deadline, dus 3 maand later pas in orde.
Snelst was test-aankoop omdat ik zelf gemaild had voor de referentie en dan zelf ingevoerd in online banking.
Terzijde, Test-Aankoop is ook altijd de eerste om het geld af te halen begin van de maand, zo kennen we ze ondertussen ook
Re: Keytrade: nieuwe domiciliëring
En voor welke rekeningen gebruik je dan bestendige opdrachten?Tope schreef:Ik probeer domiciliëringen te vermijden en betaal mijn rekeningen zoveel mogelijk per bestendige opdracht.
Zo heb ik alles zelf in de hand.
Voor pensioensparen heb ik dit effectief gevraagd of ik kon betalen met een bestendige opdracht (omdat ik dit al eens heb gelezen van jou in een ander topic
Ik moet eigenlijk zeggen dat ik geen enkele ervaring heb met bestendige opdrachten. Ik had/heb altijd de idee dat dat eerder is voor interne transacties (bv elke maand zoveel euro van je zichtrekening naar je spaarreking etc). Maar dat doe ik dan liever manueel. En ah, een domiciliëring is ook snel opgezegd als het moet.
Re: Keytrade: nieuwe domiciliëring
Ik heb - echt waar - alleen een domiciliëring voor de consumentenbond en de hospitalisatieverzekering, omdat dat niet anders kan.
Pensioen- en fiscaal sparen betaal ik wel jaarlijks.
Al de rest gebeurt via bestendige opdrachten t.w. ik bepaal zelf wanneer welk bedrag van mijn rekening gaat.
Ook mijn internet- en telefoonrekening betaal ik op deze manier.
Daar deze aanrekening lichtjes kan verschillen van maand tot maand - telefoongesprekken voor 16:00 moet ik betalen - zet ik het bedrag van de bestendige opdracht iets hoger; zo kunnen ze nooit klagen dat er te weinig gestort wordt!
Toegegeven, bestendige opdrachten vragen iets meer opvolging, maar je kan nooit voor verrassingen komen te staan.
Met een domiciliëring geef je aan je bank in feite een vrijgeleide om ALLE rekeningen van een bepaalde schuldeiser te betalen.
Jij schrijft: 'En ah, een domiciliëring is ook snel opgezegd als het moet.', maar je kan echter wel te laat zijn met die opzeg...
Als er een fout bedrag van je rekening gehaald is, dan moet je maar zien dat je je geld terugkrijgt en dat gaat niet altijd zo vlot.
Met bestendige opdrachten kan je dat probleem nooit hebben.
Ter overdenking: Mijn consumentenbond heeft mij indertijd aangeraden mijn facturen per bestendige opdracht te betalen , maar ik kan mijn lidgeld van diezelfde consumentenbond alleen maar per domiciliëring regelen. Echt waar.
Pensioen- en fiscaal sparen betaal ik wel jaarlijks.
Al de rest gebeurt via bestendige opdrachten t.w. ik bepaal zelf wanneer welk bedrag van mijn rekening gaat.
Ook mijn internet- en telefoonrekening betaal ik op deze manier.
Daar deze aanrekening lichtjes kan verschillen van maand tot maand - telefoongesprekken voor 16:00 moet ik betalen - zet ik het bedrag van de bestendige opdracht iets hoger; zo kunnen ze nooit klagen dat er te weinig gestort wordt!
Toegegeven, bestendige opdrachten vragen iets meer opvolging, maar je kan nooit voor verrassingen komen te staan.
Met een domiciliëring geef je aan je bank in feite een vrijgeleide om ALLE rekeningen van een bepaalde schuldeiser te betalen.
Jij schrijft: 'En ah, een domiciliëring is ook snel opgezegd als het moet.', maar je kan echter wel te laat zijn met die opzeg...
Als er een fout bedrag van je rekening gehaald is, dan moet je maar zien dat je je geld terugkrijgt en dat gaat niet altijd zo vlot.
Met bestendige opdrachten kan je dat probleem nooit hebben.
Ter overdenking: Mijn consumentenbond heeft mij indertijd aangeraden mijn facturen per bestendige opdracht te betalen , maar ik kan mijn lidgeld van diezelfde consumentenbond alleen maar per domiciliëring regelen. Echt waar.
Re: Keytrade: nieuwe domiciliëring
En wat gebeurt er dan met dat teveel betaalde? Storten ze dat dan terug elke keer? Of is dat winst voor de schuldeiser? Lijkt me anders toch ook niet zo gunstig...Tope schreef:Daar deze aanrekening lichtjes kan verschillen van maand tot maand - telefoongesprekken voor 16:00 moet ik betalen - zet ik het bedrag van de bestendige opdracht iets hoger; zo kunnen ze nooit klagen dat er te weinig gestort wordt!
In theorie heb je uiteraard gelijk. Maar ik moet zeggen dat ik nog nooit negatieve ervaringen heb gehad met een domiciliëring. Ik controleer mijn uittreksels uiteraard wel elke maand. 1 keer werd mijn aangedacht getrokken omdat er eens een bedrag 2 keer was afgegaan maar er stond tegelijkertijd ook diezelfde dag een terugstorting van dat bedrag met als onderwerp iets als 'teruggave foutieve debitering'. De schuldeiser had het in ieder geval zelf rechtgezet voor ik het had gemerkt.Tope schreef:Met een domiciliëring geef je aan je bank in feite een vrijgeleide om ALLE rekeningen van een bepaalde schuldeiser te betalen.
Jij schrijft: 'En ah, een domiciliëring is ook snel opgezegd als het moet.', maar je kan echter wel te laat zijn met die opzeg...
Als er een fout bedrag van je rekening gehaald is, dan moet je maar zien dat je je geld terugkrijgt en dat gaat niet altijd zo vlot.
Met bestendige opdrachten kan je dat probleem nooit hebben.
Natuurlijk ga ik niet zomaar alle dubieuze dingen per domiciliëring doen maar het lijkt me dat dingen als ziekenfonds, vakbond, ... wel te vertrouwen zijn. En voor dingen als pensioensparen is het ook wel handig dat bij optrekking van het maximum bedrag dat dan ook automatisch word aangepast. Laat ons zeggen dat beide zijn voor- en nadelen hebben.
Tope schreef: Ter overdenking: Mijn consumentenbond heeft mij indertijd aangeraden mijn facturen per bestendige opdracht te betalen , maar ik kan mijn lidgeld van diezelfde consumentenbond alleen maar per domiciliëring regelen. Echt waar.
Re: Keytrade: nieuwe domiciliëring
En voor welke rekeningen gebruik je dan bestendige opdrachten?
GSM, internet en vaste telefoon, gas, electriciteit, Artsen zonder grenzen.
Al mijn andere facturen worden jaarlijks per overschrijving betaald.
En wat gebeurt er dan met dat teveel betaalde? Storten ze dat dan terug elke keer? Of is dat winst voor de schuldeiser? Lijkt me anders toch ook niet zo gunstig...
Het teveel betaalde wordt gewoon overgezet naar de volgende maand.
GSM, internet en vaste telefoon, gas, electriciteit, Artsen zonder grenzen.
Al mijn andere facturen worden jaarlijks per overschrijving betaald.
En wat gebeurt er dan met dat teveel betaalde? Storten ze dat dan terug elke keer? Of is dat winst voor de schuldeiser? Lijkt me anders toch ook niet zo gunstig...
Het teveel betaalde wordt gewoon overgezet naar de volgende maand.
Re: Keytrade: nieuwe domiciliëring
niet vergeten dat je voor domiclieringen tot 8 weken terugbetaalrecht geniet en zelfs tot 13 maanden indien de schuldeiser geen geldig mandaat kan voorleggen (wet op de betaaldiensten - 12/2009)

