Keytrade voor maandelijks 200€ in aandelen
TIP
Keytrade voor maandelijks 200€ in aandelen
Ik had volgende vraag, ik zou periodiek kleine bedragen geld willen beleggen in zelf gekozen aandelen. Dan zie ik regelmatig de naam "Keytrade bank" voorbij komen voor online beleggingen.
Is Keytrade bank dan een goede optie voor mij om bijvoorbeeld maandelijks een €200 te investeren in een aantal aandelen die ik heb gekozen om dit geld in te beleggen? Ik wil dan niet in een keyplan beleggen maar bijvoorbeeld volgende maand 200 in aandeel x beleggen en de maand erop in aandeel Y en afhankelijk van hoe de koersen lopen in een paar andere aandelen zodat ik op den duur mijn persoonlijk fonds heb.
Als ik de tarieven van Keytrade bekijk, verbeter me als ik verkeerd ben, vragen ze €7,5 per aankoop van een aandeel tussen de 0 en de 5000 euro? als ik dan maandelijks €200 wil aankopen wordt er iedere x 7,5 euro afgehouden? Dit vind ik dan niet rendabel als ik dat bedrag al iedere x moet zien goed te maken. Of ben ik hier ergens verkeerd? Wat zou dan wel een goed alternatief zijn met mijn kleine maandelijkse inleg ?
Alvast bedankt.
Is Keytrade bank dan een goede optie voor mij om bijvoorbeeld maandelijks een €200 te investeren in een aantal aandelen die ik heb gekozen om dit geld in te beleggen? Ik wil dan niet in een keyplan beleggen maar bijvoorbeeld volgende maand 200 in aandeel x beleggen en de maand erop in aandeel Y en afhankelijk van hoe de koersen lopen in een paar andere aandelen zodat ik op den duur mijn persoonlijk fonds heb.
Als ik de tarieven van Keytrade bekijk, verbeter me als ik verkeerd ben, vragen ze €7,5 per aankoop van een aandeel tussen de 0 en de 5000 euro? als ik dan maandelijks €200 wil aankopen wordt er iedere x 7,5 euro afgehouden? Dit vind ik dan niet rendabel als ik dat bedrag al iedere x moet zien goed te maken. Of ben ik hier ergens verkeerd? Wat zou dan wel een goed alternatief zijn met mijn kleine maandelijkse inleg ?
Alvast bedankt.
Re: Keytrade voor maandelijks 200€ in aandelen
Uw interpretatie klopt, en de waarheid is dat met 200 EUR/maand u nergens echt goed terecht zal kunnen. Wellicht kan het beter zijn om op kwartaalbasis een aandeel te kopen zodat de percentuele ratio van transactiekosten beter meevalt.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Bekijk DEGIRO.nl eens
Je kunt er al in aandelen beleggen voor €2 en een sjiek per aandeel.
Je kunt er ook gratis beleggen in trackers uit hun kernselectie.
En je kunt als nieuwe klant €20 gratis transactietegoed krijgen als een bestaande klant je aanbrengt (mijzelf bijvoorbeeld
)
Je kunt er al in aandelen beleggen voor €2 en een sjiek per aandeel.
Je kunt er ook gratis beleggen in trackers uit hun kernselectie.
En je kunt als nieuwe klant €20 gratis transactietegoed krijgen als een bestaande klant je aanbrengt (mijzelf bijvoorbeeld

- Het kan wat goedkoper. Brokers zoals Fortuneo (€5.95 per transactie) en DeGiro (bijna gratis) doen het beter dan Keytrade.
- Als je dat nog te hoog vindt, koop dan elk kwartaal aandelen ipv elke maand.
Als je (zoals ik) vindt dat je met per kwartaal of per half jaar aankopen niet snel genoeg voldoende spreiding opbouwt, kan je ook holdings kopen. Zie daarvoor de thread op dit forum over holdings. Kort gezegd: een holding is een beursgenoteerd bedrijf dat in andere bedrijven investeert. Je koopt dus als het ware aandelen in alle bedrijven waarin de holding belegt, wat toelaat snel en goedkoop een gespreide aandelenportefeuille op te bouwen.
Of kijk naar ETFs/fondsen, maar dan ben je geen aandelen meer aan het kopen.
- Als je dat nog te hoog vindt, koop dan elk kwartaal aandelen ipv elke maand.
Als je (zoals ik) vindt dat je met per kwartaal of per half jaar aankopen niet snel genoeg voldoende spreiding opbouwt, kan je ook holdings kopen. Zie daarvoor de thread op dit forum over holdings. Kort gezegd: een holding is een beursgenoteerd bedrijf dat in andere bedrijven investeert. Je koopt dus als het ware aandelen in alle bedrijven waarin de holding belegt, wat toelaat snel en goedkoop een gespreide aandelenportefeuille op te bouwen.
Of kijk naar ETFs/fondsen, maar dan ben je geen aandelen meer aan het kopen.
- WhenDoYouRetire
- Full Member
- Contacteer:
Die transactiekosten zijn idd per aandeel en per keer je koopt. Op een bedrag van 200eu loopt dit procentueel snel op.
Zoals hierboven al vermeld, per kwartaal kopen of een broker vinden die goedkoper is. Ik denk dat DeGiro hier wel kandidaat is maar heb er zelf geen ervaring mee.
Wat ik in jouw geval eerder zou doen is mij focussen op een 2 tot 3 tal trackers (etf's) en hier periodiek in beleggen. Dit zorgt voor eenvoud, globalisatie, variatie, diversificatie en een relatief lage volatiliteit.
Ik had ook de bedoeling om zelf individuele aandelen te kopen om zo mijn persoonlijk fonds te creëeren maar ik merk dat dit niet simpel is. Als de koers daalt, koop ik graag bij om een aanvaardbare gemiddelde aankoopprijs te hebben, maar hier is wel kapitaal voor nodig natuurlijk. Bijkopen betekent ook dat je niet in een ander aandeel je geld kan steken die maand. + als het de maand erna weer gedaald is, ga je nogmaals bijkopen? Slechts 1x kopen is moeilijk, aangezien niemand een perfecte bodemvisser is.
Zoals hierboven al vermeld, per kwartaal kopen of een broker vinden die goedkoper is. Ik denk dat DeGiro hier wel kandidaat is maar heb er zelf geen ervaring mee.
Wat ik in jouw geval eerder zou doen is mij focussen op een 2 tot 3 tal trackers (etf's) en hier periodiek in beleggen. Dit zorgt voor eenvoud, globalisatie, variatie, diversificatie en een relatief lage volatiliteit.
Ik had ook de bedoeling om zelf individuele aandelen te kopen om zo mijn persoonlijk fonds te creëeren maar ik merk dat dit niet simpel is. Als de koers daalt, koop ik graag bij om een aanvaardbare gemiddelde aankoopprijs te hebben, maar hier is wel kapitaal voor nodig natuurlijk. Bijkopen betekent ook dat je niet in een ander aandeel je geld kan steken die maand. + als het de maand erna weer gedaald is, ga je nogmaals bijkopen? Slechts 1x kopen is moeilijk, aangezien niemand een perfecte bodemvisser is.
https://whendoyouretire.wordpress.com/
22-jarige op weg naar financiële onafhankelijkheid.
22-jarige op weg naar financiële onafhankelijkheid.
200 euro is echt te weinig. De kosten van aankoop zijn gewoon te hoog.Tetris schreef:Ik had volgende vraag, ik zou periodiek kleine bedragen geld willen beleggen in zelf gekozen aandelen. Dan zie ik regelmatig de naam "Keytrade bank" voorbij komen voor online beleggingen.
Alvast bedankt.
Tenzij je een broker vindt die amper iets aanrekent (de giro is dan de goedkoopste dacht ik).
Waarom geen keyplan opstarten? Dat is met 200 euro de maand zeker te doen, je kan er voor 25 euro per maand zo'n keyplan opstarten.
Als je dan toch in aandelen wil investeren zou ik gewoon je 200 euro opsparen tot een iets hoger bedrag en dan per X maand iets kopen.
Bv voor 1000 euro aandelen kopen telkens van 1 bedrijf. Zo doe ik het alvast. En ik heb zo al iets mooi opgebouwd.
Ik heb ook veel gekocht met terugbetaling van aankoopkosten (veel banken geven vaak zulke acties: nieuwe klanten krijgen 100 euro gratis transactie kosten bv).