Keytrade
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Keytrade
Sorry; dan heb ik ergens iets verkeerd begrepen.
Ik was er vrijwel zeker van dat ik ergens gelezen had dat dit bij alle banken gebeurde, en ik meende zelfs dat het op dit forum was.
Hoe dan ook: persoonlijk heb ik daar nog geen problemen mee gehad. Ik laat op mijn zichtrekening altijd genoeg staan om voor mijn dagdagelijkse uitgaven toe te komen tot mijn volgende inkomen.
Maakt niet uit hoor.
Ik vind het alleen jammer dat mensen denken dat argenta de enige gratis zichtrekening heeft en dat de nadelen van keytrade bij iedere bank even sterk aanwezig zijn.

Ik vind het alleen jammer dat mensen denken dat argenta de enige gratis zichtrekening heeft en dat de nadelen van keytrade bij iedere bank even sterk aanwezig zijn.

-
- Hero Member
- Contacteer:
Klopt dan ook niet. Keytrade is de enige die nog een stap verder gaat en de klant betaald voor dagelijks bankieren

Als je de taille van Keytrade vergelijkt met Argenta alleen al, ben je appelen met peren aan het vergelijken ... Argenta is de 5de grootste bank in aantal klanten in Belgie. Keytrade waarschijnlijk eerder 10-15de. Geen idee hoeveel personeel Argenta heeft, maar uit de laatst gepubliceerde jaarrekeningen van Keytrade, zie ik dat ze maar met een dikke 175 man zijn. Ik lees een artikel uit 2016 waarin Argenta alleen al 165 man heeft aangenomen. Mag je exact dezelfde verwachtingen hebben van een bank met totaal andere capaciteiten?
Ik denk eerlijk gezegd dat Keytrade heel knap werk levert voor hun taille!
Ik ben klant geweest bij Keytrade en daarna overgestapt naar Belfius voor mijn zichtrekening.
Het product 'zichtrekening' is bijna voorhistorisch bij Keytrade, vergeleken met Belfius.
De online beleving van Keytrade was er een van de jaren 50 vergeleken met bv KBC, Belfius of ING.
Het was een onpersoonlijke bank waar een lijstje was van wat kon. Alles wat niet op het lijstje stond kon niet.
De telefonische helpdesk vond ik er "afgejaagd" en het verschil is hemelsbreed met banken als Belfius, KBC of BNP.
We lezen hier al jaren dat verhaal over Maestro en dubbele blokkering. Het komt regelmatig terug. Het wordt ook niet opgelost.
Laat eender wie het normaal noemen : Bij Belfius en KBC stelt dat probleem zich niet en dat laatste vind ik al een pak meer normaal.
Je krijgt waar je voor betaalt.
Mijn conclusie na die overstap is dat ik Keytrade nooit meer wil. Zelfs al gaven ze 1 euro per verrichting.
Ik vind niet dat ze het goed doen.. Eerder belabberd of zeer slecht.
Ieder zijn smaak zeker ?
Het product 'zichtrekening' is bijna voorhistorisch bij Keytrade, vergeleken met Belfius.
De online beleving van Keytrade was er een van de jaren 50 vergeleken met bv KBC, Belfius of ING.
Het was een onpersoonlijke bank waar een lijstje was van wat kon. Alles wat niet op het lijstje stond kon niet.
De telefonische helpdesk vond ik er "afgejaagd" en het verschil is hemelsbreed met banken als Belfius, KBC of BNP.
We lezen hier al jaren dat verhaal over Maestro en dubbele blokkering. Het komt regelmatig terug. Het wordt ook niet opgelost.
Laat eender wie het normaal noemen : Bij Belfius en KBC stelt dat probleem zich niet en dat laatste vind ik al een pak meer normaal.
Je krijgt waar je voor betaalt.
Mijn conclusie na die overstap is dat ik Keytrade nooit meer wil. Zelfs al gaven ze 1 euro per verrichting.
Ik vind niet dat ze het goed doen.. Eerder belabberd of zeer slecht.
Ieder zijn smaak zeker ?
-
- VIP member
- Contacteer:
keytrade-foutief-bericht-saldo-ontoereikend-t13679.html
Niet veranderd sedert 2012.
Zoals ik al eerder hoorde in 'de commerce' : we moeten het aan de mensen UITleggen. Dan is het allemaal veel beter en daarna is het in orde.
Alleen jammer dat sommige dingen niet te verdedigen of uit te leggen zijn.
Ik geef er meestal als antwoord op : Hitler had ook een uitleg voor de miljoenen moorden op een bepaalde bevolkingsgroep. Hij moest er niks van hebben, van die mensen.
Het is niet omdat je het onverdedigbare toch verdedigt en het zo fijntjes mogelijk uitlegt dat het daarom ok is.
Ik vind al die argumenten om toch maar iets groen te maken dat eigenlijk bruin is, gewoon kletskoek.
Niet veranderd sedert 2012.
Zoals ik al eerder hoorde in 'de commerce' : we moeten het aan de mensen UITleggen. Dan is het allemaal veel beter en daarna is het in orde.
Alleen jammer dat sommige dingen niet te verdedigen of uit te leggen zijn.
Ik geef er meestal als antwoord op : Hitler had ook een uitleg voor de miljoenen moorden op een bepaalde bevolkingsgroep. Hij moest er niks van hebben, van die mensen.
Het is niet omdat je het onverdedigbare toch verdedigt en het zo fijntjes mogelijk uitlegt dat het daarom ok is.
Ik vind al die argumenten om toch maar iets groen te maken dat eigenlijk bruin is, gewoon kletskoek.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Wat KBC en Belfius betreft, uiteraard ben ik het 200% eens dat zij mijlen verder staan.
Maar ING? Wat een mop is dat ... Voor een "grootbank" te zijn, hebben zij de meest trieste interface die je je kan inbeelden. En dan zwijgen we al helemaal over de app van ING. Als je ziet wat Keytrade met hun 175 man doet tov de 1000'en bij ING, dan kun je enkel besluiten dat daar belachelijk slecht werk wordt geleverd. Maar zoals je zegt, ieder zijn smaak.
Ik ben actief klant bij grootbanken en kleinere banken, en wanneer ik de vergelijking maak, vind ik dat die kleinere het echt niet slecht doen.
Maar ING? Wat een mop is dat ... Voor een "grootbank" te zijn, hebben zij de meest trieste interface die je je kan inbeelden. En dan zwijgen we al helemaal over de app van ING. Als je ziet wat Keytrade met hun 175 man doet tov de 1000'en bij ING, dan kun je enkel besluiten dat daar belachelijk slecht werk wordt geleverd. Maar zoals je zegt, ieder zijn smaak.
Ik ben actief klant bij grootbanken en kleinere banken, en wanneer ik de vergelijking maak, vind ik dat die kleinere het echt niet slecht doen.

Jiraisking schreef: ↑21 december 2018, 11:35 Wat KBC en Belfius betreft, uiteraard ben ik het 200% eens dat zij mijlen verder staan.
Ik ben actief klant bij grootbanken en kleinere banken, en wanneer ik de vergelijking maak, vind ik dat die kleinere het echt niet slecht doen.![]()
Zie nog niet direct iemand van 70 of ouder klant worden bij een internet bank.
De senioren zijn ergens klant en blijven daar klant.
En dat is het grote geluk van de grootbanken , die ouderen maken ze wijs wat ze willen.
Ooit al eens iemand van een grootbank horen zeggen , uw spaarcentjes moet ge naar een internet bank overbrengen.
Wat ze de mensen wel wijsmaken bij ons is uw spaargeld safe.
Mooie verkoop praatjes en maar beleggingen verkopen aan die oudjes.
Blijkbaar heden ten dage de moraal als ikke maar kan graaien.
Blijkbaar moeten vele jongeren toch eerst eens voor de spiegel gaan staan.
Estate Guru believer.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Niet helemaal mee eens. Ik heb een vriend die nog bij Foruneo heeft gewerkt (dat keytrade heeft overgenomen denk ik) en gemiddelde leeftijd van de klanten lag véél hoger dan bij andere banken. Je hebt volgens mij een enorm publiek aan eerder "gierige" oudere traders die bewust voor Fortuneo/keytrade hebben gekozen.platin schreef: ↑21 december 2018, 12:46Jiraisking schreef: ↑21 december 2018, 11:35 Wat KBC en Belfius betreft, uiteraard ben ik het 200% eens dat zij mijlen verder staan.
Ik ben actief klant bij grootbanken en kleinere banken, en wanneer ik de vergelijking maak, vind ik dat die kleinere het echt niet slecht doen.![]()
Zie nog niet direct iemand van 70 of ouder klant worden bij een internet bank.
De senioren zijn ergens klant en blijven daar klant.
En dat is het grote geluk van de grootbanken , die ouderen maken ze wijs wat ze willen.
Ooit al eens iemand van een grootbank horen zeggen , uw spaarcentjes moet ge naar een internet bank overbrengen.
Wat ze de mensen wel wijsmaken bij ons is uw spaargeld safe.
Mooie verkoop praatjes en maar beleggingen verkopen aan die oudjes.
Blijkbaar heden ten dage de moraal als ikke maar kan graaien.
Blijkbaar moeten vele jongeren toch eerst eens voor de spiegel gaan staan.
Ik vergelijk dat dan nog eens met de app van BNP, Beobank, Bpost Bank, zelfs AXA in zijn zoveelste versie waar nooit echt veel aan verbetert.... en dan zit ING voor mij nog bij de betere spelers op de markt.Jiraisking schreef: ↑21 december 2018, 11:35 Wat KBC en Belfius betreft, uiteraard ben ik het 200% eens dat zij mijlen verder staan.
Maar ING? Wat een mop is dat ... Voor een "grootbank" te zijn, hebben zij de meest trieste interface die je je kan inbeelden. En dan zwijgen we al helemaal over de app van ING.
Ik geef ze ook wel wat (te veel) extra krediet omdat zij bij de eersten waren die het naar mijn gevoel goed deden.