Keytrade
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Keytrade
Ik heb 13,60 op mijn zichtrekening,in de Aldi kon ik met mijn kaart de rekening van 11,92 euro niet betalen,zelfs 7,92 kon ik niet betalen.
Ik heb ook een overschrijving van de Azur spaarrekening naar de zichtrekening en heeft 5 uur geduurd voordat op de zichtrekening was.Is het normaal ?
KBC automaten aanvaard mijn keytrade bankkaart niet.
wat vinden jullie van volgende antwoord van Keytrade? Ik heb wel geen aankopen
van 20 euro gedaan,wel 20 euro uit de bank automaat gehaald
"U moet wel rekening houden dat Maestro elke betaling 'dubbel blokkeert': het dubbele van het uitgegeven bedrag wordt door Maestro automatisch voor een aantal werkdagen geblokkeerd. Hierdoor kon u deze betaling niet uitvoeren: er staat momenteel een bedrag van 20 euro dubbel geblokkeerd.
Voorbeeld: u heeft 650 Euro op uw zichtrekening staan, u doet een betaling van 300 Euro, dan wordt er 600 Euro geblokkeerd. Het duurt 1 à 2 werkdagen vooraleer die blokkering is opgeheven. In deze casus kunt u dus maar 50 Euro uitgeven, terwijl u wel nog 350 Euro op uw zichtrekening heeft staan.Hier kunnen wij helaas niets aan veranderen. "
Met vriendelijke groeten,
Keytrade Bank, Belgian branch of Arkéa Direct Bank SA (France)
Vorstlaan 100 Boulevard du Souverain
B-1170 Brussel
Ik heb ook een overschrijving van de Azur spaarrekening naar de zichtrekening en heeft 5 uur geduurd voordat op de zichtrekening was.Is het normaal ?
van 20 euro gedaan,wel 20 euro uit de bank automaat gehaald
"U moet wel rekening houden dat Maestro elke betaling 'dubbel blokkeert': het dubbele van het uitgegeven bedrag wordt door Maestro automatisch voor een aantal werkdagen geblokkeerd. Hierdoor kon u deze betaling niet uitvoeren: er staat momenteel een bedrag van 20 euro dubbel geblokkeerd.
Voorbeeld: u heeft 650 Euro op uw zichtrekening staan, u doet een betaling van 300 Euro, dan wordt er 600 Euro geblokkeerd. Het duurt 1 à 2 werkdagen vooraleer die blokkering is opgeheven. In deze casus kunt u dus maar 50 Euro uitgeven, terwijl u wel nog 350 Euro op uw zichtrekening heeft staan.Hier kunnen wij helaas niets aan veranderen. "
Met vriendelijke groeten,
Keytrade Bank, Belgian branch of Arkéa Direct Bank SA (France)
Vorstlaan 100 Boulevard du Souverain
B-1170 Brussel
Re: Keytrade
Dat vind ik een vreemd verhaal, heb het zelf nog nooit mee gemaakt maar mijn zichtrekening gaat dan ook nooit zo laag!
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-Het antwoord van Keytrade "dat Maestro elke betaling dubbel blokkeert" klopt wel en dat gebeurt bij álle banken en heeft dus niets met Keytrade te maken.janu schreef: ↑17 december 2018, 21:13 … Ik heb ook een overschrijving van de Azur spaarrekening naar de zichtrekening en heeft 5 uur geduurd voordat op de zichtrekening was.Is het normaal ?
van 20 euro gedaan,wel 20 euro uit de bank automaat gehaald …
Dat het in jouw geval niet over een betaling gaat, maar over een geldafhaling; lijkt mij niet normaal. Maar misschien zijn er ook automaten die uitsluitend via Maestro werken.
-Dat KBC-automaten geen Keytrade bankkaart zouden aanvaarden? Dat moet in jouw geval een andere oorzaak hebben, want ik kan met mijn Keytrade-debetkaart bij alle bankautomaten geld opvragen en dat doe ik trouwens regelmatig bij KBC-automaten.
-Dat het 5 uur geduurd heeft voor een overschrijving van jouw Azur naar je zichtrekening? Alleen bij grote bedragen, is het bij mij al gebeurd dat het wat langer duurde; normaal is dat bij Keytrade onmiddellijk.
-
woodpeckerbird
- Hero Member

- Contacteer:
Maestro blokkeert sinds recent inderdaad het dubbele bedrag, heb het zelf ook al ondervonden, bij Keytrade alleszins. Dit is in mijn ogen een criminele zet maar je kan er niet omheen. Deze praktijk gebeurde al langer bij tanken maar daar kan ik het nog begrijpen omdat je het bedrag niet op voorhand kent.
Oplossing kan zijn om in de winkel expliciet te vragen naar Bancontact ipv maestro.
Oplossing kan zijn om in de winkel expliciet te vragen naar Bancontact ipv maestro.
Ik vraag mij af, of er dan nog iemand voor een maestro-betaling zou willen kiezen.woodpeckerbird schreef: ↑18 december 2018, 10:32 … Oplossing kan zijn om in de winkel expliciet te vragen naar Bancontact ipv maestro.
In steeds méér winkels, merk ik dat er uitsluitend maestro betalingen gebeuren. Mogelijk ligt dat aan hun nieuwe (goedkopere?) "betaal-bakjes".
-
woodpeckerbird
- Hero Member

- Contacteer:
Keytrade
Volgens mij is er achter de schermen een heuse betaalkaart oorlog aan de gang. Maestro versus Bancontact versus alle fintech bedrijven. Een slachtoffer was alvast het Zweedse Glase dat contactloos betalen met cashback deed en afgelopen week de stekker eruit trok.
Vanuit de klant gezien: wie slim en snel is met technologie en dingen op de smartphone durft uit te proberen, kan er wat bij winnen. Hoewel er op dit moment weinig cashback valt te rapen, tenzij bij Beobank en (via Vikingpunten) bij hellobank (=apple pay).
Vanuit de klant gezien: wie slim en snel is met technologie en dingen op de smartphone durft uit te proberen, kan er wat bij winnen. Hoewel er op dit moment weinig cashback valt te rapen, tenzij bij Beobank en (via Vikingpunten) bij hellobank (=apple pay).
Ik heb zelf geen bankkaart van Keytrade, maar maakte met Argenta iets gelijkaardigs mee.
Vorige week wou ik geld gaan afhalen bij BNP. Meestal ga ik daar omdat dat het dichtste bij is.
Vorige week lukte dat niet. 2 automaten geprobeerd. Alles ging telkens vlot, ik moest de code van mijn kaart ingeven, en dan kreeg ik de melding van een onverwachte fout.
Ik daarna naar Argenta, omdat ik schrik had dat dat bedrag er misschien toch meerdere keren zou afgegaan zijn. Dat bleek gelukkig niet het geval. Maar de dame aan het loket wist me wel te vertellen dat er de laatste week al meer klanten een gelijkaardig verhaal hadden.
Dat Maestro bij alle banken het dubbele blokkeert klopt totaal niet.
Ik heb ervaring met KBC, ING en Belfius en bij geen van de drie wordt een groter bedrag geblokkeerd dan wat werkelijk is uitgegeven.
Dat zie je omdat, in geval van een aankoop van bv 20 euro, het beschikbare saldo met 20 euro vermindert (niet het dubbele) op je rekening en een paar dagen later de verrichting definitief verrekend wordt.
Dus : NEEN .. het is niet omdat Keytrade dat probleem heeft dat andere banken dat ook hebben.
Waarom het bij Keytrade zo gaat weet ik ook niet.
Ik heb hier ooit een zelfstandig uitgebaat kantoor geweten dat zijn automaat beperkte tot eigen klanten. Niet van het kantoor, maar enkel die van het bankmerk. Dat zou een reden kunnen zijn waarom sommige automaten van eender welke bank geen kaart van een andere bank aanvaarden.
Niet iedere automaat in een bank staat open voor alle kaarten, vermoed ik.
Maestro geldafhalingen bestaan trouwens tegenwoordig ook. Niet iedere geldautomaat werkt via Bancontact.
Bv De Beobank automaten in de stations van Brussel werken via Maestro.
Goedkope bakjes van KBC bv werken met Maestro.
Een bakje in huis halen van Bancontact kost een pak meer.
Bij een handelaar met dergelijk systeem bestaat de keuze voor Bancontact gewoon niet.
https://www.kbc.be/ondernemen/nl/produc ... inals.html
Ik heb ervaring met KBC, ING en Belfius en bij geen van de drie wordt een groter bedrag geblokkeerd dan wat werkelijk is uitgegeven.
Dat zie je omdat, in geval van een aankoop van bv 20 euro, het beschikbare saldo met 20 euro vermindert (niet het dubbele) op je rekening en een paar dagen later de verrichting definitief verrekend wordt.
Dus : NEEN .. het is niet omdat Keytrade dat probleem heeft dat andere banken dat ook hebben.
Waarom het bij Keytrade zo gaat weet ik ook niet.
Ik heb hier ooit een zelfstandig uitgebaat kantoor geweten dat zijn automaat beperkte tot eigen klanten. Niet van het kantoor, maar enkel die van het bankmerk. Dat zou een reden kunnen zijn waarom sommige automaten van eender welke bank geen kaart van een andere bank aanvaarden.
Niet iedere automaat in een bank staat open voor alle kaarten, vermoed ik.
Maestro geldafhalingen bestaan trouwens tegenwoordig ook. Niet iedere geldautomaat werkt via Bancontact.
Bv De Beobank automaten in de stations van Brussel werken via Maestro.
Goedkope bakjes van KBC bv werken met Maestro.
Een bakje in huis halen van Bancontact kost een pak meer.
Bij een handelaar met dergelijk systeem bestaat de keuze voor Bancontact gewoon niet.
https://www.kbc.be/ondernemen/nl/produc ... inals.html
Het antwoord is eigenlijk heel simpel : keytrade doet dat bij 'sommige' klanten die eerder al eens een 'probleem' hebben gehad. Dus het is geen algemene regel om het dubbele van een aankoopbedrag te blokkeren.
-
Jiraisking
- Hero Member

- Contacteer:
Klopt wel hoor, heb lang in de betalingswereld gewerkt: dit is de normale gang van zaken.
Wat wèl zo is: maestro blokkeert, maar er zijn banken die wel het risico nemen om niet dubbel te blokkeren.
Wat Keytrade antwoord is perfect normaal, je zal exact hetzelfde meemaken bij andere niet-grootbanken.
Voilà. .. je zal wel gelijk hebben. Maar die banken waarmee ik werk passen er zelf een mouw aan.
Ik zou de werkwijze van keytrade een reden vinden om bij een bank weg te gaan. Zeker nu Maestro zo vaak gebruikt wordt.
En ik heb blijkbaar ook gelijk want ik zie voor mijn neus dat alleen het enkele bedrag maar gereserveerd is op de rekening.
Bij drie grote banken. Je bevestigt dat..
Bij welke andere bank wordt het dubbele bedrag op de rekening gereserveerd ?
Ik zou de werkwijze van keytrade een reden vinden om bij een bank weg te gaan. Zeker nu Maestro zo vaak gebruikt wordt.
En ik heb blijkbaar ook gelijk want ik zie voor mijn neus dat alleen het enkele bedrag maar gereserveerd is op de rekening.
Bij drie grote banken. Je bevestigt dat..
Bij welke andere bank wordt het dubbele bedrag op de rekening gereserveerd ?
kun je dan zien hoeveel er tijdelijk geblokkeerd is? Ik heb dat nog nooit zien staan bij Keytrade (ook niet bij andere banken).
Bij Keytrade kan ik dat nu niet meer zien.
Bij andere banken staan er twee saldo's.
Saldo van de rekening, bv 1000 euro
Beschikbaar saldo : 950 euro.
In dit voorbeeld is er dan een reservering van 50 euro voor een Maestro aankoop.
Of dat kan ook zijn voor een overschrijving die je net ingaf maar die nog niet verwerkt is. Vroeger ook al eens voor het credit van een cheque die je gestort had, ook vooral bij kleine banken.
Bv Bij ING, als je de zichtrekening opent : Het saldo staat in grote letters. Daaronder, in kleinere letters Beschikbaar "sqldo in cijfers".
Bij Belfius : rekening openen, bovenaan staat naast elkaar : Beschikbaar 'saldo in cijfers', Saldo 'saldo in cijfers'.
Bij KBC staat gewoon het saldo rechts, maar in de tekst staat er dan bovenaan 'reserveringen' en voor welk bedrag. Ik ga vandaag nog eens nakijken of er bij gebruik van Maestro bijkomende info over 'beschikbaar saldo' te lezen is.
Idem voor BNP.. Als ik vandaag nog iets kan uitgeven met de Maestro kijk ik het nog even na.
Bij andere banken staan er twee saldo's.
Saldo van de rekening, bv 1000 euro
Beschikbaar saldo : 950 euro.
In dit voorbeeld is er dan een reservering van 50 euro voor een Maestro aankoop.
Of dat kan ook zijn voor een overschrijving die je net ingaf maar die nog niet verwerkt is. Vroeger ook al eens voor het credit van een cheque die je gestort had, ook vooral bij kleine banken.
Bv Bij ING, als je de zichtrekening opent : Het saldo staat in grote letters. Daaronder, in kleinere letters Beschikbaar "sqldo in cijfers".
Bij Belfius : rekening openen, bovenaan staat naast elkaar : Beschikbaar 'saldo in cijfers', Saldo 'saldo in cijfers'.
Bij KBC staat gewoon het saldo rechts, maar in de tekst staat er dan bovenaan 'reserveringen' en voor welk bedrag. Ik ga vandaag nog eens nakijken of er bij gebruik van Maestro bijkomende info over 'beschikbaar saldo' te lezen is.
Idem voor BNP.. Als ik vandaag nog iets kan uitgeven met de Maestro kijk ik het nog even na.
bij KBC pre-paid Kredietkaart nemen ze ook het dubbele,ze hebben ook 2 verschillende saldo's bij KBC touch ,een saldo als men de site opent en een tweede saldo als men op "kaart beheren" en dan op 'kaart opladen ' klikt.
-
woodpeckerbird
- Hero Member

- Contacteer:
Maar waarom zouden kleine banken zo een dubbele reservering doen voor maestro? Wat is het voordeel voor maestro? Als er een aankoop gebeurt voor een vast bedrag kan dat toch onmogelijk na de aankoop nog verdubbelen? Bij tanken begrijp ik de verdubbeling. Maar anders?