Keytrade
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Keytrade
Hoe herken je zo een oude MoneyYou rekening tegenwoordig nog?
Zijn die oude rekeningen trouwens niet gereglementeerd geworden wanneer hun vwdn gelijkgeschakeld zijn?
De naam van die rekening is normaal "Spaarrekening (Direct)", zo staat die bij mij nog steeds zichtbaar. Mocht je ooit de naam van die rekening zelf aangepast hebben, dan weet ik niet hoe je deze nog kan herkennen...
De oude Direct-spaarrekeningen zijn nog steeds niet-gereglementeerde spaarrekeningen bij Keytrade.
Heeft iemand dat ook gedaan bij Belfius?
Ik had al verwacht dat alle banken hun rente dit jaar zouden moeten verhogen, dus ook Belfius, waar ik klant ben. Ik heb onlangs een tweede Fidelity-rekening geopend bij Belfius en ben dus klaar om geld van de ene naar de andere rekening over te maken zodra Belfius de rente verhoogt. Maar ik heb dit nog nooit eerder gedaan. Zullen ze bij Belfius deze handeling accepteren?
Bij Keytrade heb ik twee High Fidelity-rekeningen en in het verleden was er geen enkel probleem.
Ik had al verwacht dat alle banken hun rente dit jaar zouden moeten verhogen, dus ook Belfius, waar ik klant ben. Ik heb onlangs een tweede Fidelity-rekening geopend bij Belfius en ben dus klaar om geld van de ene naar de andere rekening over te maken zodra Belfius de rente verhoogt. Maar ik heb dit nog nooit eerder gedaan. Zullen ze bij Belfius deze handeling accepteren?
Bij Keytrade heb ik twee High Fidelity-rekeningen en in het verleden was er geen enkel probleem.
-
spaarfreakje
- VIP member

- Contacteer:
Ik spijzig gedurende 6 maanden mijn Belfius, flow via hun fidelity en spaar en dat gaat dus telkens 3x met behoud van getrouwheidspremie.
- tuinder666
- Sr. Member

- Contacteer:
Al die overnames kunnen inderdaad voor verwarring zorgen.
Wanneer de naam van een rekening gewijzigd werd, wordt het vaak moeilijker om de oorsprong te achterhalen. Zelf heb ik bijvoorbeeld nog een rekening staan van Fortuneo met de benaming “Lopende rekening Ex Fortuneo”.
Misschien kan je nog iets terugvinden in de details van de rekening. Als je op de drie puntjes klikt en vervolgens “details van de rekening” opent, staat daar bijkomende informatie.
Bij een spaarrekening High Fidelity zie ik bijvoorbeeld:
“Type rekening: Spaarrekening Test-Aankoop Plus Fidelity”
Op die manier kan je mogelijk toch nog achterhalen van waar jouw spaarrekening oorspronkelijk afkomstig is. Succes
je kan het blijkbaar zien aan het rekeningnummer, de eerste 3 cijfers na de BEXX: als dat 651 is, dan het een echte Keytrade rekening. anders vergt het een beetje opzoekingswerk om te achterhalen welke oorsprong je rekening heeft, maar in feite maakt het niet uit, zo lang ze maar gereglementeerd is.
In dat geval valt ze ALTIJD onder de wetgeving die deze omboekingen toelaat met behoud van valutadatum voor de geprorateerde valutadatum.
Enkel voor de oude Moneyou Direct rekeningen is er een probleem, maar dat zie je duidelijk omdat je daar ook geen getrouwheidscalculator op hebt natuurlijk.
In dat geval valt ze ALTIJD onder de wetgeving die deze omboekingen toelaat met behoud van valutadatum voor de geprorateerde valutadatum.
Enkel voor de oude Moneyou Direct rekeningen is er een probleem, maar dat zie je duidelijk omdat je daar ook geen getrouwheidscalculator op hebt natuurlijk.
-
jeanpierrecs
- Jr. Member

- Contacteer:
Ik heb twee High Fidelity-accounts: een originele KT en een Moneyou-account dat is omgedoopt tot High Fidelity.
Kan ik dus rechtstreeks geld van de ene naar de andere overmaken om te profiteren van de nieuwe, hogere getrouwheids-premie?
Heeft iemand dit geprobeerd?
Kan ik dus rechtstreeks geld van de ene naar de andere overmaken om te profiteren van de nieuwe, hogere getrouwheids-premie?
-
spaarfreakje
- VIP member

- Contacteer:
Ik kan me niet voorstellen dat een oude Moneyou direct (niet gereglem) nu de naam High Fidelity draagt...
Neen, niet Moneyou direct: het was een Moneyou Plus of zoietsspaarfreakje schreef: ↑25 maart 2026, 17:50 Ik kan me niet voorstellen dat een oude Moneyou direct (niet gereglem) nu de naam High Fidelity draagt...
-
spaarfreakje
- VIP member

- Contacteer:
Conclusie:
Keytrade heeft 2 gereglem spaarrekeningen, de Azur en de High Fidelity en daartussen zullen bij wet 'proportionele' overschrijvingen van toepassing op zijn.
Max 3 per vertrekkende rekening per kalenderjaar met een bedrag van min 500€
Keytrade heeft 2 gereglem spaarrekeningen, de Azur en de High Fidelity en daartussen zullen bij wet 'proportionele' overschrijvingen van toepassing op zijn.
Max 3 per vertrekkende rekening per kalenderjaar met een bedrag van min 500€
Ik heb bij KT een BE38XX High Fidelity spaarrekening / voorheen Spaarrekening (Plus) / voorheen ex-Mon@you en daarnaast een recentere BE66XX High Fidelity spaarrekening. Ik heb in 2023 overgeschreven van BE38XX naar BE66XX en KT heeft mij toen per mail bevestigd dat ik recht heb op 3 overschrijvingen per jaar tussen eigen spaarrekeningen om de verworven getrouwheidspremie te behouden.
-
jeanpierrecs
- Jr. Member

- Contacteer:
Hartelijk dank voor de infodzjang schreef: ↑25 maart 2026, 18:56Ik heb bij KT een BE38XX High Fidelity spaarrekening / voorheen Spaarrekening (Plus) / voorheen ex-Mon@you en daarnaast een recentere BE66XX High Fidelity spaarrekening. Ik heb in 2023 overgeschreven van BE38XX naar BE66XX en KT heeft mij toen per mail bevestigd dat ik recht heb op 3 overschrijvingen per jaar tussen eigen spaarrekeningen om de verworven getrouwheidspremie te behouden.
Iemand dit trucje onlangs nog toegepast met correcte opvolging via rentecalculator? Ik heb een aanzienlijk bedrag op mijn High Fidelity staan en zou dit ook willen toepassen (1-2 dagen via Azur), maar het blijft wel Keytrade natuurlijk dus ben wat terughoudend. Zou niet plots mijn opgebouwde getrouwheidspremie willen verliezen ook al heb ik de wet aan mijn kant. Bij Santander onlangs geen enkel probleem en zo gefixt.landethk schreef: ↑24 maart 2026, 20:33 Dit werkt perfect bij Keytrade. Ik heb dat enkele jaren geleden gedaan bij Keytrade en de verhoging van de getrouwheidspremie gekregen binnen de lopende getrouwheidsperiode.
Je moet enkel opletten dat:
- je niet naar een zichtrekening overschrijft, maar naar een spaarrekening;
- de 2 spaarrekeningen moeten op dezelfde naam/namen staan (zelfde titularis(sen)) (dus niet van een spaarrekening enkel op naam van één persoon naar een gemeenschappelijke spaarrekening als koppel of omgekeerd);
- max. 3 overschrijvingen per jaar (van High Fidelity naar Azur en enkele dagen later terug naar High Fidelity zijn 2 overschrijvingen);
- het moet gaan om een gereglementeerde spaarrekening, een oude Direct-spaarrekening van MoneYou die ook door Keytrade werden overgenomen is een niet-gereglementeerde spaarrekening en deze mag niet gebruikt worden.
Heb het deze week toegepast, het werkt.
Minsten één dag laten staan.
De HERberekening van de calculator gebeurt bij Keytrade dan ook niet dezelfde dag, in tegenstelling tot andere banken.
Minsten één dag laten staan.
De HERberekening van de calculator gebeurt bij Keytrade dan ook niet dezelfde dag, in tegenstelling tot andere banken.
Ja, dat werkt zonder problemen.jeanpierrecs schreef: ↑25 maart 2026, 16:25 Ik heb twee High Fidelity-accounts: een originele KT en een Moneyou-account dat is omgedoopt tot High Fidelity.
Ik ben in dezelfde situatie: Ik heb 2 High Fidelity rekeningen bij Keytrade dankzij de overname van Moneyou, dus in dat geval hoef je zelfs niet via een Azur-rekening te passeren.