Keytrade vergat taksen
TIP
Keytrade vergat taksen
Afin, kan dit zomaar?Beste klant,
Als gevolg van een technisch probleem hebt u bij uw orders in het afgelopen jaar geen taks op beursverrichtingen hoeven te betalen. Dat is uiteraard onterecht en we gaan dat rechtzetten vanaf 18/2/2020 via uw beursrekening.
Gelieve dus zeker voor voldoende provisie te zorgen op uw beursrekening om debetintresten te vermijden.
Alvast onze excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groeten,
Het Keytrade Bank-team
Re: Keytrade vergat taksen
Je hebt geluk dat zij een "Belgische tussenpersoon" zijn en dus verantwoordelijk zijn voor de doorstorting naar de Belgische staat. Anders had je ook nog problemen met de Belgische belastingen
Zie ook: https://financien.belgium.be/nl/experte ... richtingen
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
I know maar een leek als ik kent daar bijvoorbeeld onvoldoende van en dan komt Keytrade na een jaar plots af: oeps we zijn vergeten taksen te heffen. Dan is dat toch hun probleem en niet het onze om dat achteraf op te hoesten?B7H4long schreef: ↑13 februari 2020, 18:07 Je hebt geluk dat zij een "Belgische tussenpersoon" zijn en dus verantwoordelijk zijn voor de doorstorting naar de Belgische staat. Anders had je ook nog problemen met de Belgische belastingen
Neen, jij bent de taksen verschuldigd.
- Oudere Jongere
- Hero Member
- Contacteer:
Vreemd. Had je voor 2019 ook al en portefeuille bij Keytrade en werd de TOB dan wel correct afgehouden?
Bij mij verliep de afhouding correct, net nog nagekeken. Nog spaargidsers met dit probleem?
Bij mij verliep de afhouding correct, net nog nagekeken. Nog spaargidsers met dit probleem?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Keytrade telt ook taksen bij voorbaat....niet correct en na zes keer bellen nog steeds niet correct. Overweeg om de transfer van Moneyou naar Keyrtrade weg te halen.
(Ik heb dit probleem niet ondervonden.)AD_Kor schreef: ↑13 februari 2020, 17:57Afin, kan dit zomaar?Beste klant,
Als gevolg van een technisch probleem hebt u bij uw orders in het afgelopen jaar geen taks op beursverrichtingen hoeven te betalen. Dat is uiteraard onterecht en we gaan dat rechtzetten vanaf 18/2/2020 via uw beursrekening.
Gelieve dus zeker voor voldoende provisie te zorgen op uw beursrekening om debetintresten te vermijden.
Alvast onze excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groeten,
Het Keytrade Bank-team
Mocht ik in jouw situatie zijn: Ik zou toch vragen dat ze EERST het bedrag berekenen dat aan jou doorgeven ter verificatie en dat je daarna budget kan voorzien op de beursrekening.
Hoe kan je nu "voldoende" provisie voorzien? Wat een zever is dat . Zij gaan in de fout en dan zou je nog eens debetinteresten moeten betalen... de wereld op zijn kop.
Er staat nu ook een artikel op tijd.Be: "keytrade vergat beurstaks te innen bij honderden klanten"
... en ze gaan de eventuele debetintresten kwijtschelden.
Geeft echt veel vertrouwen een Belgische bank die er niet in slaagt de fiscale spelregels te volgen.
Zo iets is eigenlijk een zeer zware fout.
Waar ze eigenlijk dan maar zelf de gevolgen moeten van dragen.
Maar ja de brave Belgskes zullen het zelf betalen.
Keytrade ondanks hun 5 cent believers niks voor ons.
Wat gaat het volgende zijn die 5 cent was om te lachen we gaan dat terug vorderen.
Zo iets is eigenlijk een zeer zware fout.
Waar ze eigenlijk dan maar zelf de gevolgen moeten van dragen.
Maar ja de brave Belgskes zullen het zelf betalen.
Keytrade ondanks hun 5 cent believers niks voor ons.
Wat gaat het volgende zijn die 5 cent was om te lachen we gaan dat terug vorderen.
Estate Guru believer.
Komaan, ze hebben een bug ergens in hun software, en ze zetten het recht.
Als je daar niet mee kan leven, moet je maar bij een grootbank gaan, dan betaal je veel meer voor zogezegd advies om hun eigen fondsen te kopen.
Tja, die 5ct per verrichting is reclame. Die mogen ze van mij direct afschaffen.
Als je daar niet mee kan leven, moet je maar bij een grootbank gaan, dan betaal je veel meer voor zogezegd advies om hun eigen fondsen te kopen.
Tja, die 5ct per verrichting is reclame. Die mogen ze van mij direct afschaffen.
Er zijn andere alternatieven dan de grootbank hoor.Blackbelt schreef: ↑15 februari 2020, 09:59 Komaan, ze hebben een bug ergens in hun software, en ze zetten het recht.
En bugs die enkel van toepassing zijn bij nieuwe klanten vanaf een bepaalde datum.
Checken , dubbel checken maar ja kost tijd en geld.
Estate Guru believer.