Keytrade verhoogt spaarrente tot 1%
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Keytrade verhoogt spaarrente tot 1%
Wel, het is de moeite niet. In het geval je grote bedragen aan spaargeld hebt kun je ze best gewoon op 1 spaarrekening zetten, namelijk degene met de hoogste rente. Het netto-verschil zal erg klein zijn: de eerste 980 eur is vrijgesteld, daarboven gaat het "maar" over 15%. Een iets hogere rente compenseert minstens dat verschil. Als we (eveneens zoals in 2008) teruggaan naar rentes van 6% dan wordt het een andere zaak. Maar eigenlijk ben ik sowieso geen voorstander van zo veel spaargeld.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
-
- Hero Member
- Contacteer:
Heb dat net eens nagekeken. Bij mij is dat toch wel ff zoeken om aan uit te geraken. Elke keer er ergens een akkefietje gebeurt, een virusuitbraak of een of andere gek die een land binnenvalt, gaat er al eens 50 of 100k van de ene rekening naar de andere. Dus als ik nu die historiek bekijk. Dat gaat per rekening per half jaar serieus op en neer. Als ik dat ooit moet uitvlooienspaarfreakje schreef: ↑2 maart 2023, 01:10 Je kan nu al HIER gratis on line de gegevens van het CAP raadplegen, die ze over je rekeningen en de rest hebben, incl de saldi.
Opgepast: SCHOKKENDE BEELDEN
Wordt telkens per 31/12 en 30/6 geupdated.

Ben nu voor de zekerheid wat notities aan het zetten op die pdf. Als ik het ooit nodig heb...
Kijk. Met dat extra bedrag zou het totaalbedrag dat ik voor korte termijn wil vasthouden (azur) identiek zijn met de lange termijn buffer (high fidelity). Kan ik dan een overschrijving doen van de high fidelity naar azur en omgekeerd zonder mijn (oude) getrouwheidspremie te verliezen en zelfs te genieten van de nieuwe hogere getrouwheidspremie?pmu schreef: ↑1 maart 2023, 21:19Wat het extra bedrag betreft, kun je die alleszins op de High Fidelity plaatsen (allicht ook de Plus-rekeningen, maar die zijn voor de kinderen). Voor de bestaande bedragen zou je wat interne overschrijvingsoperaties kunnen uitvoeren (bijvoorbeeld Azur naar Direct) om voor de resterende looptijd van de hogere getrouwheidsrente te kunnen genieten. De nieuwe basisrente is wel onmiddelijk van toepassing, zonder handelingen.paraman schreef: ↑1 maart 2023, 17:10 Ik heb de volgende spaarrekeningen:
- direct: leeggehaald 2 maanden geleden
- plus 1(voor kind 1)
- plus 2 (voor kind 2)
- azur met kort beschikbaar spaargeld - > eerste storting 2 maand geleden
Nu heb ik nog een extra bedrag dat ik ook vrij lang wil opzijzetten (1 jaar min). Wat doe ik nu best om te genieten van de hogere getrouwheidspremie (en behoud ervan)?
- high fidelity met reserve buffer - > eerste storting storting 2 maand geleden
Ik heb mijn spaargeld overgeschreven van High Fidelity naar Azur spaarrekening. 1 volledige dag laten staan en de volgende dag opnieuw overgeschreven naar High Fidelity spaarrekening. Wanneer ik een simulatie maak van de intrest stel ik vast dat de reeds opgebouwde intrest NIET werd meegenomen en ik deze dus kwijt ben. Dit was mijn eerste overschrijving tussen spaarrekeningen dit jaar. Is dit wettelijk???
heb je een geldafhaling simulatie aangevraagd of een simulatie voor het berekenen van de rente?
Ik heb een switch gemaakt van H.F.1 naar H.F.2 en als ik een simulatie aanvraag voor het berekenen van de rente zie ik ook niks staan betreffende "nog niet verworven getrouwheidsrentes" Voordat ik de overschrijving heb gemaakt was dat wel het geval bij H.F.1. Maar als ik een simulatie bij geldafhaling van H.F.2 spaarrekening aanvraag kan ik wel zien wanneer de getrouwheidspremies verworven zijn en wordt er wel rekening gehouden met de verworven getrouwheidsperiode van voor de rentewijziging.Het wordt wel raar weergegeven maar klopt wel als ik het nareken.
Ik heb een switch gemaakt van H.F.1 naar H.F.2 en als ik een simulatie aanvraag voor het berekenen van de rente zie ik ook niks staan betreffende "nog niet verworven getrouwheidsrentes" Voordat ik de overschrijving heb gemaakt was dat wel het geval bij H.F.1. Maar als ik een simulatie bij geldafhaling van H.F.2 spaarrekening aanvraag kan ik wel zien wanneer de getrouwheidspremies verworven zijn en wordt er wel rekening gehouden met de verworven getrouwheidsperiode van voor de rentewijziging.Het wordt wel raar weergegeven maar klopt wel als ik het nareken.
Ik heb het inderdaad zo gedaan: afhaling simuleren, op datum van maandag. Er wordt weergegeven dat ik voor de ganse som mijn GP verwerf binnen 364 dagen. Dit klopt dus niet want geld stond er al op van begin december
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Drie keer per kalenderjaar kan men geld overboeken van de ene naar de andere spaarrekening met behoud van getrouwheidspremie mits:
- het gaat om gereglementeerde spaarrekeningen binnen dezelfde bank
- beide spaarrekeningen hebben dezelfde titularis(sen)
- het gaat om een overboeking van minstens 500 EUR
- het gaat om gereglementeerde spaarrekeningen binnen dezelfde bank
- beide spaarrekeningen hebben dezelfde titularis(sen)
- het gaat om een overboeking van minstens 500 EUR
Voldoe aan alle opgesomde voorwaarden. Zeer vreemd. Bij Santander geen problemen en wel perfect in orde.
Heb dit ook vastgesteld, voor gebeld, een hele discussie over gehad met de medewerker en ze gingen het nakijken. Na twee weken niets gehoord te hebben heb ik mijn rekening daar leeg gehaald. Ze kunnen daar de pot op wat mij betreft.coenen schreef: ↑4 maart 2023, 09:32 Ik heb mijn spaargeld overgeschreven van High Fidelity naar Azur spaarrekening. 1 volledige dag laten staan en de volgende dag opnieuw overgeschreven naar High Fidelity spaarrekening. Wanneer ik een simulatie maak van de intrest stel ik vast dat de reeds opgebouwde intrest NIET werd meegenomen en ik deze dus kwijt ben. Dit was mijn eerste overschrijving tussen spaarrekeningen dit jaar. Is dit wettelijk???
Een paar posts terug kan je mijn verhaal lezen.
Hier idem. Bellen lost niets op. Ze zeggen, indien niet akkoord, stuur ons een e-mail, maar daar antwoorden ze niet op.
Alles overgeschreven naar een andere bank, en document ingevuld en opgestuurd om rekeningen te sluiten.
Alles overgeschreven naar een andere bank, en document ingevuld en opgestuurd om rekeningen te sluiten.
-
- Newbie
- Contacteer:
Hier identiek hetzelfde voorcoenen schreef: ↑4 maart 2023, 09:32 Ik heb mijn spaargeld overgeschreven van High Fidelity naar Azur spaarrekening. 1 volledige dag laten staan en de volgende dag opnieuw overgeschreven naar High Fidelity spaarrekening. Wanneer ik een simulatie maak van de intrest stel ik vast dat de reeds opgebouwde intrest NIET werd meegenomen en ik deze dus kwijt ben. Dit was mijn eerste overschrijving tussen spaarrekeningen dit jaar. Is dit wettelijk???

Hier al op het forum geplaatst hoe het bij Me Direct werkt.
In een weekend meest kans op fouten.
Beste dagen op dinsdag van de een naar de andere.
Op donderdag terug naar oorspronkelijke.
Als de woensdag dan geen feestdag of de donderdag.
Hoe het bij Keytrade werkt geen idee gezien Franse bank zou het wel eens meerdere dagen kunnen zijn.
Ik zie nergens de optie om de toekomstige intrest te simuleren. Wat je wel ziet is inderdaad het overzicht van de tot nog toe verworven intrest...Ik heb twee rekeningen van elk type, Fidelity en Azur, en ik heb overgeheveld van de ene naar de andere en laat het daar dan staan. Ik zie enkel een overzicht van de reeds verworven intresten in het verleden tot op vandaag. Nergens een simulatie van de nog te verwerven. Niet iedere bank geeft die mogelijkheid om dat te zien.
Indien ik mis ben hoor ik wel graag waar ik die simulatie wel kan zien.
Indien ik mis ben hoor ik wel graag waar ik die simulatie wel kan zien.
Heb je wel laag/verder genoeg gekeken?
Ik heb net eens online gecheckt bij Keytrade. Ik heb eind december 2 overschrijvingen gedaan tussen spaarrekeningen, ttz telkens geld overgeschreven van één spaarrekening naar een andere (dus niet na een of een paar dagen terug overgeschreven naar de initiële spaarrekening). Blijkt dat toch al mijn getrouwheidsperiodes van maandelijkse of regelmatige stortingen van het jaar voordien correct mee zijn overgenomen.
Dit laat mij vermoeden dat het niet meenemen van de getrouwheidsperiodes bij het overschrijven en een of twee dagen later terug overschrijven naar de initiële spaarrekening, zoals hier enkele maal werd meegedeeld, te maken heeft met een (te) korte periode tussen beide overschrijvingen...
Dit laat mij vermoeden dat het niet meenemen van de getrouwheidsperiodes bij het overschrijven en een of twee dagen later terug overschrijven naar de initiële spaarrekening, zoals hier enkele maal werd meegedeeld, te maken heeft met een (te) korte periode tussen beide overschrijvingen...