Keytrade verhoogt spaarrente tot 1%
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Keytrade verhoogt spaarrente tot 1%
Santander, NIBC, Medirect, en nu ook Keytrade, toevallig allemaal buitenlandse banken en bij die van ons.... Beweegt er niets! 

quote=jv1 post_id=582862 time=1686206052 user_id=949]
[/quote]
OK toch nog kort, ik krijg voor de Moneyou rekeningen dezelfde rentes als voor die van Keytrade. Ik heb ooit de vraag gesteld aan Keytrade en ze beweerden toen ze ondertussen gelijkgesteld zijn...Het ging niet over niet gereglementeerde spaarrekeningen bij Moneyou maar over een gewone en een getrouheidsrekening.
OPGELET De tarieven zijn wel het zelfde maar het kan wel zijn dat het een niet gereglementeerde rekening blijft en dus onderheving aan 30% RV. (oude rekening van Moneyou dacht ik is mogelijks een probleem). Topic misschien best verplaatsen naar Keytrade ipv Santander
[/quote]
OK toch nog kort, ik krijg voor de Moneyou rekeningen dezelfde rentes als voor die van Keytrade. Ik heb ooit de vraag gesteld aan Keytrade en ze beweerden toen ze ondertussen gelijkgesteld zijn...Het ging niet over niet gereglementeerde spaarrekeningen bij Moneyou maar over een gewone en een getrouheidsrekening.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Hoe zou dat zijn met spaarders buiten België bij Belgische banken ?

Of kijk bv. naar de problematiek(en) bij Medirect ... ik kan begrijpen dat sommigen/velen liever bij Belgische banken blijven.
- PaperbackWriter
- Full Member
- Contacteer:
Als hiermee bedoeld wordt "spaarders die officieel in andere landen wonen" dan zal het wel zeer onwaarschijnlijk zijn dat die geïnteresseerd zijn in Belgische banken voor hun spaargeld. Toch niet als ze eerst de rentes vergelijken.Hoe zou dat zijn met spaarders buiten België bij Belgische banken ?
Of zouden er hier toch banken bestaan die buitenlandse klanten hebben?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Vermoedelijk. Ik heb trouwens geen weet van Belgische banken die in buitenland actief zijn (zoals bv. Santander en Medirect in België).PaperbackWriter schreef: ↑8 juni 2023, 19:48 Als hiermee bedoeld wordt "spaarders die officieel in andere landen wonen" dan zal het wel zeer onwaarschijnlijk zijn dat die geïnteresseerd zijn in Belgische banken voor hun spaargeld.
De rentes zijn mogelijks andere per land.
Denk je dat Santander dezelfde rentes aanbiedt in Spanje als in België ?
Denk je dat Medirect dezelfde rentes aanbiedt in Malta als in België ?
- PaperbackWriter
- Full Member
- Contacteer:
Hoe het de dag van vandaag zit, weet ik ook niet. Maar de Kredietbank (KB) had vroeger wel een filiaal in G.H.Luxemburg en die bood waarschijnlijk hogere rentes dan in eigen land.Belgische banken die in buitenland actief zijn
Remember de couponnetjestrein.
Welke problemen zijn er dan bij Medirect?EarthNvstr1 schreef: ↑8 juni 2023, 19:30Hoe zou dat zijn met spaarders buiten België bij Belgische banken ?
Of kijk bv. naar de problematiek(en) bij Medirect ... ik kan begrijpen dat sommigen/velen liever bij Belgische banken blijven.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik denk dat de couponnetjestrein andere dingen vervoerde dan intrest op spaarrekeningen.PaperbackWriter schreef: ↑8 juni 2023, 20:02 Hoe het de dag van vandaag zit, weet ik ook niet. Maar de Kredietbank (KB) had vroeger wel een filiaal in G.H.Luxemburg en die bood waarschijnlijk hogere rentes dan in eigen land.
Remember de couponnetjestrein.

- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Wat een antwoord is me dat terug.
Als je beweert dat er problemen zijn bij Medirect gelieve ze dan te melden en geen nietszeggend antwoord te geven.
Ik zie nochtans dat je een "VIP-member" bent maar blijkbaar is dat geen referentie.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Sorry, heb over dit onderwerp Medirect gewoon geen zin in (nog meer) herhaling(en). Nog eens sorry, ik begrijp je ongenoegen over mijn bondige reactie.
Desalniettemin vind ik mijn reactie nog steeds ok... als jij geen probleem ziet/hebt, dan is dat goed voor jou hé.
Maar goed, referentie: dit forum

Zoek eens op onderwerpen over Medirect ipv Keytrade, dat kan mogelijks helpen.
Case closed...
-
- Full Member
- Contacteer:
Kijk eens op Argenta.nl, daar 1.3% op de spaarrekening.EarthNvstr1 schreef: ↑8 juni 2023, 19:56 Vermoedelijk. Ik heb trouwens geen weet van Belgische banken die in buitenland actief zijn (zoals bv. Santander en Medirect in België).
In België krijg je 0.35% en eventueel 0.25% getrouwheidspremie.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ja maar die getrouwheidspremie zorgt voor concurrentieverlies ipv concurrentie.
hallo allemaal,
Ik heb nog veel spaargeld staan die ik wil in obligaties steken. De vraag is koop ik nu voor korte termijn 3 j of eerder langere termijn 8 j. Op 8 jaar kan je 3% halen met AA obligties. Of denken jullie 3 jaar of 5 jaar beter is want daar zitten we ook aan bijna 3% Ik heb geld niet nodig de eerste 8 jaar maar zouden de intresten nog veel stijgen komende maanden/ jaren? Bij 8 jaar ben je zeker 3% te hebben. Als ik nu 3 jaar neem kan het zijn dat er ze den terug lager staan als ik herinvesteer. Wat zouden jullie doen?
PS ik kan het geld missen heel de periode
Ik heb nog veel spaargeld staan die ik wil in obligaties steken. De vraag is koop ik nu voor korte termijn 3 j of eerder langere termijn 8 j. Op 8 jaar kan je 3% halen met AA obligties. Of denken jullie 3 jaar of 5 jaar beter is want daar zitten we ook aan bijna 3% Ik heb geld niet nodig de eerste 8 jaar maar zouden de intresten nog veel stijgen komende maanden/ jaren? Bij 8 jaar ben je zeker 3% te hebben. Als ik nu 3 jaar neem kan het zijn dat er ze den terug lager staan als ik herinvesteer. Wat zouden jullie doen?
PS ik kan het geld missen heel de periode