Keytrade verhoogt spaarrente tot 1%
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
CsqE2f97bL5CZa
- Full Member

- Contacteer:
Re: Keytrade verhoogt spaarrente tot 1%
Als iemand hier de rente kon voorspellen, dan was die ondertussen al rijker dan Buffett, Gates en Bezos tesamen.proxman schreef: ↑9 juni 2023, 09:23 Ik heb nog veel spaargeld staan die ik wil in obligaties steken. De vraag is koop ik nu voor korte termijn 3 j of eerder langere termijn 8 j. Op 8 jaar kan je 3% halen met AA obligties. Of denken jullie 3 jaar of 5 jaar beter is want daar zitten we ook aan bijna 3% Ik heb geld niet nodig de eerste 8 jaar maar zouden de intresten nog veel stijgen komende maanden/ jaren? Bij 8 jaar ben je zeker 3% te hebben. Als ik nu 3 jaar neem kan het zijn dat er ze den terug lager staan als ik herinvesteer. Wat zouden jullie doen?
PS ik kan het geld missen heel de periode
Gezien het om veel spaargeld gaat kan je ook spreiden. Bijv. de helft op 3 jaar en de andere helft op 8 jaar.
Of kwartjes 2/4/6/8 en om de twee jaar een nieuwe obligatie op 8 jaar kopen.
Het hangt er ook van af hoeveel werk je er in wil steken.
Laatst gewijzigd door CsqE2f97bL5CZa op 9 juni 2023, 10:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Tja, als we dat wisten, zou het heel gemakkelijk zijn om voor x of y te kiezen. Rente voorspellen, zeker op langere termijn is onmogelijk, wie dacht 2 jaar geleden dat de ECB vandaag meer dan 3% en de FED meer dan 5% zouden geven. Gezien de rente curve nog steeds inverted is, gaat de markt er van uit dat de huidige hogere korte termijn tijdelijk is. Met andere woorden dat centraal banken binnen dit en hooguit twee jaar de rente weer gaan laten zakken. Ik neem aan dat dit een realistische verwachting is, met misschien eerst nog een paar rente verhogingen dit jaar nog. Maar zelfs al zakt de korte termijn, dan nog is dat geen garantie dat de lange termijn mee zakt, eerst zullen we weer terug keren naar normale rente curves (meer rente naarmate langere termijn), die 3% op 8 jaar zie ik het eerste jaar niet lager te gaan, eerder in tegendeel. Op basis van deze redenering blijf ik voorlopig op de heel korte termijn.
De algemene verwachting onder economen voor wat betreft de ECB is nog een laatste renteverhoging tot 3.75% in juli, waarna deze rente gedurende 1 jaar onveranderd zal blijven om dan in juni volgend jaar terug afgebouwd te worden.
Of het zo zal zijn: de toekomst zal het uitwijzen.
Of het zo zal zijn: de toekomst zal het uitwijzen.
Mijn ervaring is dat een beleggingsduur van meer dan 5 jaar te lang is. Bij de intekening sta je daar niet bij stil. 3 jaar, 5 jaar, 8 jaar of 10 jaar, wat maakt het uit? Maar naarmate de jaren vorderen vind je het toch wat lang.
Vraag: heeft iemand een "high fidelity" spaarrekening en kreeg deze onlangs een mail over de rente-verhogingen?
Zoja, graag de inhoud daarvan.
Reden: de meeste bronnen vermelden enkel AZUR:
- Ik kreeg een mail van keytrade zelf daarover (ik had wel nog geen high fidelity)
- Het spaargids-artikel + de meeste nieuwsartikels hebben het enkel over AZUR
=> enkel het nieuwsblad geeft ook renteverhogingen aan op high fidelity
Vreemd dat keytrade het niet gewoon op hun website ergens vermeld. Hun verhoging lijkt een beetje "ondergesneeuw" door de aankondiging van de belachelijk lage verhoging door belfius dezelfde dag
Zoja, graag de inhoud daarvan.
Reden: de meeste bronnen vermelden enkel AZUR:
- Ik kreeg een mail van keytrade zelf daarover (ik had wel nog geen high fidelity)
- Het spaargids-artikel + de meeste nieuwsartikels hebben het enkel over AZUR
=> enkel het nieuwsblad geeft ook renteverhogingen aan op high fidelity
Vreemd dat keytrade het niet gewoon op hun website ergens vermeld. Hun verhoging lijkt een beetje "ondergesneeuw" door de aankondiging van de belachelijk lage verhoging door belfius dezelfde dag
Rente op uw spaarrekening "High Fidelity" stijgt vanaf 12/06/2023
Beste Yaris,
We gaan de rente op al uw spaarrekening “High Fidelity” optrekken vanaf 12 juni 2023. De rente bestaat uit een basisrente en een getrouwheidspremie.
Basisrente
T.e.m. 11/06/23 0,40%
Vanaf 12/06/23 0,75%
Getrouwheidspremie
T.e.m. 11/06/23 0,90%
Vanaf 12/06/23 1,35%
Beste Yaris,
We gaan de rente op al uw spaarrekening “High Fidelity” optrekken vanaf 12 juni 2023. De rente bestaat uit een basisrente en een getrouwheidspremie.
Basisrente
T.e.m. 11/06/23 0,40%
Vanaf 12/06/23 0,75%
Getrouwheidspremie
T.e.m. 11/06/23 0,90%
Vanaf 12/06/23 1,35%
Rente op uw spaarrekening "High Fidelity" stijgt vanaf 12/06/2023
Beste ,
Basisrente
T.e.m 11/06/23 0,40%
Vanaf 12/06/23 0,75%
Getrouwheidspremie
T.e.m. 11/06/23 0,90%
Vanaf 12/06/23 1,35%
De spaarrekening “High Fidelity” is een gereglementeerde spaarrekening naar Belgisch recht van Keytrade Bank, Belgisch bijkantoor van Arkéa Direct Bank NV (Frankrijk). De rekening is voorbehouden voor internetgebruik. De basisrente en de getrouwheidspremie kunnen op elk moment door de bank gewijzigd worden. Het melden van wijzigingen gebeurt via e-mail en via een aankondiging op de website.
Lees zeker ook eens onze essentiële spaardersinformatie.
Met vriendelijke groeten,
Het Keytrade Bank-team
Dankjewel!
Ik begon al te denken dat het nieuwsblad iets uit zijn duim had gezogen.
Tijd dus dat spaargids zijn artikel aanpast
+ de vergelijkingstool update (ook daar enkel azur momenteel, zie het kleine rode streepje achteraan)
Ik begon al te denken dat het nieuwsblad iets uit zijn duim had gezogen.
Tijd dus dat spaargids zijn artikel aanpast
+ de vergelijkingstool update (ook daar enkel azur momenteel, zie het kleine rode streepje achteraan)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Toevallig kwam ik op volgende pagina op de Keytrade website (via een zoekopdracht, niet via een weblink):
https://www.keytradebank.be/nl/hulp/mee ... jnrekening
Er is dus sprake van een Keytrade termijnrekening, die je als bestaande klant kan openen via:
"Als u reeds cliënt bent bij Keytrade Bank, gelieve in te loggen als cliënt op onze beveiligde site en vervolgens te klikken op Bank > Termijnrekening."
Dit werkt echter niet.
Heeft iemand hier meer info of ervaring mee?
Er is dus sprake van een Keytrade termijnrekening, die je als bestaande klant kan openen via:
"Als u reeds cliënt bent bij Keytrade Bank, gelieve in te loggen als cliënt op onze beveiligde site en vervolgens te klikken op Bank > Termijnrekening."
Dit werkt echter niet.
Heeft iemand hier meer info of ervaring mee?
Ingelogd en niets te zien van termijnrekeningen.
Via de link die ik gaf is dit te lezen:
Meer details over High value termijnrekening
Wat is de High Value termijnrekening bij Keytrade Bank?
De High Value termijnrekening is een rekening die het mogelijk maakt om een geldbedrag te blokkeren gedurende een periode tussen 1 week en 10 jaar in afwachting van een toekomstige investering.
Wat kost de High Value termijnrekening?
Er is geen kost verbonden aan de opening van de High Value termijnrekening. Deze rekening is volledig gratis.
Wat is de duur van de High Value termijnrekening?
De duur van de High Value termijnrekening wordt voor een periode tussen 1 week en 10 jaar bepaald, met de mogelijkheid om een einde aan de looptijd te stellen of deze te verlengen.
Meer details over High value termijnrekening
Wat is de High Value termijnrekening bij Keytrade Bank?
De High Value termijnrekening is een rekening die het mogelijk maakt om een geldbedrag te blokkeren gedurende een periode tussen 1 week en 10 jaar in afwachting van een toekomstige investering.
Wat kost de High Value termijnrekening?
Er is geen kost verbonden aan de opening van de High Value termijnrekening. Deze rekening is volledig gratis.
Wat is de duur van de High Value termijnrekening?
De duur van de High Value termijnrekening wordt voor een periode tussen 1 week en 10 jaar bepaald, met de mogelijkheid om een einde aan de looptijd te stellen of deze te verlengen.
Laatst gewijzigd door Obby op 9 juni 2023, 17:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat is in ieder geval geen gewone termijnrekening:

Lijkt me eerder een depositorekening.
- Een rekening die het mogelijk maak om een geldbedrag te blokkeren gedurende een periode tussen 1 week en 10 jaar in afwachting van een toekomstige investering.
- De duur wordt voor een periode tussen 1 week en 10 jaar bepaald, met de mogelijkheid om een einde aan de looptijd te stellen of deze te verlengen.
- De rentevoeten worden dagelijks aangepast aan de geldende marktrentevoet. Hoe hoger het gedeponeerde bedrag, hoe hoger de rente.
Lijkt me eerder een depositorekening.
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Inderdaad. Dat is een goed voorbeeld.CsqE2f97bL5CZa schreef: ↑8 juni 2023, 23:08Kijk eens op Argenta.nl, daar 1.3% op de spaarrekening.EarthNvstr1 schreef: ↑8 juni 2023, 19:56 Vermoedelijk. Ik heb trouwens geen weet van Belgische banken die in buitenland actief zijn (zoals bv. Santander en Medirect in België).
In België krijg je 0.35% en eventueel 0.25% getrouwheidspremie.
Je ziet dus dat "onze" banken in het buitenland ook hogere rentes aanbieden. Heel normaal dat men een marktconform aanbod doet. In het geval van Argenta in Nederland is dat dus iets hoger dan de "grootbanken" in Nederland.
Net hetzelfde dus eigenlijk.
(P.S.: Argenta heeft in België ook een spaarrekening met 1,50% trouwens, maar dat is dus weer een gereglementeerde en met een max inleg van 500 EUR /mnd)
M.a.w. het ligt volgens mij niet aan de banken,. Waar zou het dan wel aan kunnen liggen ?
Net een High Fidelity spaarrekening geopend. Wou hier een deel van mijn Azur spaarrekening naar overzetten, maar krijg de melding "U bent niet gemachtigd de gekozen rekening te gebruiken."
Ben ik verplicht om als tussenstap via mijn zichtrekening te gaan of duurt het even voor mijn rekening actief is? Als ik me niet vergis, kan ik bij BNPPF wel gewoon tussen mijn spaarrekeningen overschrijven.
EDIT: Een half uurtje later (en na uit te loggen en opnieuw in te loggen) ging het wel gewoon. Dus even wachten of opnieuw inloggen heeft het opgelost ;-)
Ben ik verplicht om als tussenstap via mijn zichtrekening te gaan of duurt het even voor mijn rekening actief is? Als ik me niet vergis, kan ik bij BNPPF wel gewoon tussen mijn spaarrekeningen overschrijven.
EDIT: Een half uurtje later (en na uit te loggen en opnieuw in te loggen) ging het wel gewoon. Dus even wachten of opnieuw inloggen heeft het opgelost ;-)
Laatst gewijzigd door DiffieHM op 12 juni 2023, 16:00, 1 keer totaal gewijzigd.