Keytrade verhoogt spaarrente tot 1%
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Keytrade verhoogt spaarrente tot 1%
Tiens, is er een weekend tussen maandag en vrijdag?
Vermoedelijk is die ene dag wachten dus niet genoeg. Ik heb maandag overgeschreven Fidelity -> Azur en donderdag Azur -> Fidelity en bij mij werd de getrouwheidsperiode wel overgenomen.coenen schreef: ↑14 juni 2023, 10:00 Maandag 2300 EUR (die er sinds 31 mei opstaat) overgeschreven van High Fidelity naar Azur. 1 dag laten staan. Gisteren diezelfde 2300 EUR opnieuw overgeschreven naar High Fidelity. Net een simulatie gedaan en rarara: getrouwheidsperiode van 12 dagen NIET meegenomen. Het gaat hier om een miniscuul verlies van 0,70 EUR, maar deze farce vind ik niet ok. In maart zelfde verhaal met veel groter bedrag en dus groter verlies. Dit was nog maar de 2e overschrijving dit jaar dus NIET OK van Keytrade. Blijkbaar ben ik niet de enige. Mijn rekeningen zijn NIET ex-MoneYou.![]()
Blijkbaar weer heel moeilijk: A maandag (hoge getrouwheid) naar B (lage getrouwheid)
donderdag - vrijdag B (lage getrouwheid) naar A (hoge getrouwheid)
Zonder niet bankwerkdagen.
donderdag - vrijdag B (lage getrouwheid) naar A (hoge getrouwheid)
Zonder niet bankwerkdagen.
Is het niet veel simpeler om gewoon eens naar de valutadatum te kijken?
Als je er voor zorgt dat de valutadatum van het inkomend bedrag gelijk is aan de valutadatum die de bank toepast als je dat bedrag overschrijft naar een andere rekening, dan heb je geen verlies.
Niet alle banken hanteren dezelfde valutavoorwaarden !!
Bijvoorbeeld bij Keytrade kun je de 2 overschrijvingen tussen eigen spaarrekeningen gewoon op dezelfde dag uitvoeren, zonder valutaverlies.
Als je er voor zorgt dat de valutadatum van het inkomend bedrag gelijk is aan de valutadatum die de bank toepast als je dat bedrag overschrijft naar een andere rekening, dan heb je geen verlies.
Niet alle banken hanteren dezelfde valutavoorwaarden !!
Bijvoorbeeld bij Keytrade kun je de 2 overschrijvingen tussen eigen spaarrekeningen gewoon op dezelfde dag uitvoeren, zonder valutaverlies.
Tussen maandag en dinsdag zit geen weekend …burgundy schreef: ↑16 juni 2023, 10:07Dat is nu eenmaal hoe het werkt bij Me.
Meen indertijd begrepen te hebben vrijdag wordt verwerkt op maandag.
Geen bankwerkdagen in weekend.
En de tijd is een veiligheid voor geen miserie achteraf.
Als je ellenlange discussie wil en er mee bezig zijn ...... doe dan maar vandaag en morgen.

Geef enkel maar mee hoe het bij Me er aan toe gaat.
Wil je misère eigen goesting doen maar daarna niet komen klagen.
Och ja mensen moeten kunnen klagen altijd de fout van een ander, niet duidelijk, men moest eens een paar € missen.
Langs de andere kant gooit men door ramen en deuren, maar op een bepaald iets moet het plots correct zijn.
Maandag overschrijven van rekening A naar rekening B, dinsdag terug van B naar A.burgundy schreef: ↑16 juni 2023, 15:57Geef enkel maar mee hoe het bij Me er aan toe gaat.
Och ja mensen moeten kunnen klagen altijd de fout van een ander, niet duidelijk, men moest eens een paar € missen.
Langs de andere kant gooit men door ramen en deuren, maar op een bepaald iets moet het plots correct zijn.
Werkt perfect, bij Keytrade maar ook bij MeDirect (ervaringsdeskundige

- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Lijkt me ook zinvoller ;-)
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 16 juni 2023, 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Mogelijks ligt het gewoon aan de verwoording.burgundy schreef: ↑16 juni 2023, 15:57 Geef enkel maar mee hoe het bij Me er aan toe gaat.
Waar het om gaat is de valutadatum.
Als je zorgt dat je de "weer" overschrijving minstens 1 dag na de valutadatum van de "heen" overschrijving doet, dan is er volgens mij geen discussie mogelijk.
En ja, er zijn er mogelijks ook (zoals Nefertari bv. aanhaalt) waar het niet uitmaakt.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Overschrijvingen tussen eigen rekeningen worden in principe onmiddellijk uitgevoerd …EarthNvstr1 schreef: ↑16 juni 2023, 20:45Het "probleem" hiermee is dat sommigen dan denken:
- op maandag om 23:00 schrijf ik over van A naar B
- op dinsdag om 07:00 schrijf ik over van B naar A
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
“In principe” omdat ik niet bij alle banken klant ben en dus enkel kan spreken over de banken die ik ken …EarthNvstr1 schreef: ↑16 juni 2023, 21:052 belangrijke dingen daarbij:
- "in principe"
- "uitgevoerd"
En “onmiddellijk uitgevoerd” omdat ze onmiddellijk worden uitgevoerd …
Graag gedaan!

Laatst gewijzigd door anonymous9433 op 17 juni 2023, 08:08, 1 keer totaal gewijzigd.