Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Maandelijks sparen Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Maandelijks sparen
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Sparen Spaarrekeningen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Keytrade verhoogt spaarrente tot 1%

Gesloten
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
360 berichten
  • Pagina 24 van 24
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
TIP
Gebruik onze tools spaarrentes vergelijken - Simulatie van uw rendement - Vergelijk kredietwaardigheid
Bassie
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Bassie
Verstuur privébericht

Re: Keytrade verhoogt spaarrente tot 1%

• Citeer

Bericht door Bassie » 4 juli 2023, 00:03

Nefertari schreef: ↑2 juli 2023, 19:35 Nog nooit zoveel onwaarheden gelezen in 1 reactie.
Die hele uitleg over de getrouwheidspremie die je zelden of nooit zou kunnen krijgen klopt al niet.
Bij geldafhalingen op een spaarrekening wordt de getrouwheidspremie berekend volgens het LIFO-systeem; dat is "Last In, First Out".
Bassie schreef: ↑2 juli 2023, 18:44 ... Kijk dus voor rente naar de BASIS rente, en die is bij Argenta (van de Belgische Grote banken) het hoogst, en dus vang je daar het meeste. Namelijk 0,50%.
En wat over de basisrente van Argenta wordt geschreven klopt ook al niet, want dat is slechts 0,35%.
LIFO-systeem is gewoon oplichting, want je haalt vrijwel nooit de premie.

Ik kan ineens de 0,50% ook niet meer vinden, heel apart. Het stond er wel op de spaargids vergelijking. :o

BNP-Paribas is Fortis-bankieren.....veel succes daar.
Belfius is Dexia, nog zulke oplichters.
Groeten Bas.

Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.

Yaris
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Yaris
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Yaris » 4 juli 2023, 03:44

Wat een zure reacties van Bassie. Genaaid, oplichting ... Ik heb me nog nooit opgelicht gevoeld door de bank.
Bassie schreef: ↑2 juli 2023, 18:44 Als je steeds overbodig geld naar je spaarrekening schrijft maar na bv 1 maand er geld afhaalt voor een wasmachine die kapot is gegaan dan maken ze de rente op de oudste storting ongedaan.
Nee, op de storting die het minst getrouwheidspremie heeft verworven.
Ook al stond dat geld er al 10 jaar.
Ja maar, dat heeft geen belang. Ieder jaar begint een nieuwe getrouwheidspremie te lopen. Het systeem kijkt naar welke stortingen het minst getrouwheidspremie hebben verworven.
Nefertari schreef: ↑2 juli 2023, 19:35 Bij geldafhalingen op een spaarrekening wordt de getrouwheidspremie berekend volgens het LIFO-systeem; dat is "Last In, First Out".
Klopt dus niet helemaal. Het systeem houdt rekening met alle stortingsdata, ook van geld dat jaren geleden gestort is. Dat is waarschijnlijk de reden waarom Bassie zich opgelicht voelt.
  • Wettelijk is voorzien dat je bij geldafhalingen het minst getrouwheidspremie verliest.
  • Als je vrij wil zijn moet je een rekening nemen met een hoge basisrente. Dat doe ik ook. Ik wil mijn geld kunnen afhalen wanneer ik wil, bijvoorbeeld als ik een opportuniteit zie om te beleggen, zonder te veel interest te verliezen.

Brembos
Verbannen Gebruiker
Verbannen Gebruiker

• Citeer

Bericht door Brembos » 4 juli 2023, 06:18

Gelukkig worden de manifeste onwaarheden die Bassie schrijft gecorrigeerd door Yaris….

vortex
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer vortex
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door vortex » 4 juli 2023, 07:56

Yaris schreef: ↑4 juli 2023, 03:44
Klopt dus niet helemaal. Het systeem houdt rekening met alle stortingsdata, ook van geld dat jaren geleden gestort is. Dat is waarschijnlijk de reden waarom Bassie zich opgelicht voelt.

Wettelijk is voorzien dat je bij geldafhalingen het minst getrouwheidspremie verliest.
Wettelijk is voorzien dat je bij geldafhaling het minst getrouwheidsperiode verliest, er wordt naar stortingsdata gekeken, zoals je hierboven zelf aanhaalt.

Kan dus goed zijn dat er bij een afhaling meer opgebouwde getrouwheidspremie verloren gaat. bv

4/11/2022 -- €10.000 -- 0,2%
4/12/2022 -- €10.000 -- 1%

Een afhaling van €5000 zal van de laatste strorting genomen worden en kost je €29 opgebouwde GP
Mocht die van de eerste storting afgehouden worden, zou dat maar €6,6 aan opgebouwde GP kosten

Bassie
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Bassie
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Bassie » 4 juli 2023, 16:46

Yaris schreef: ↑4 juli 2023, 03:44 Wat een zure reacties van Bassie. Genaaid, oplichting ... Ik heb me nog nooit opgelicht gevoeld door de bank.
Banken zijn gewoon geldhandelaars die altijd verdienen en een monopolie bezitten.
Of dacht je nu echt dat banken filantropische instellingen zijn?

Ja, banken naaien alles en iedereen, hun hele verdienmodel is er een die hun altijd winst oplevert.

De ene bank is goedkoper dan de ander, maar geen enkel geeft je geld omdat je zo aaardig bent en trekken je een poot uit als ze kunnen.

Nooit opgevallen dat tijdens de bankcrisis geen enkele bankier de cel in is ingeraakt? Toch mocht de bevolking ze redden, nu gaat het weer goed en verhogen ze tariefen en keren bonussen uit.

Van mij mogen alle banken verdwijnen en vervangen worden door een eerlijk publiek systeem.

Helaas zal dat niet snel gebeuren want de politiek wil greep houden op de burger ten koste van alles en natuurlijk hebben ze zitjes in de raden van bestuur.

Banken zijn (voorlopig) noodzakelijk kwaad net als notarissen, advocaten en politiekers....zijn nergens goed voor maar je raakt ze niet kwijt. ;D
Groeten Bas.

Top aandelen: Exmar, Ageas, Shell, BP, Chevron, Exxon Mobile, Total Industries, Golar LNG, Euronav, bPost, Proximus, Titan, KBC, Telefonica, Deutsche bank, UBS, AMD, Intel, Microsoft, Lockheed Martin, Var Energy, etc.

EarthNvstr1
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer EarthNvstr1
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door EarthNvstr1 » 4 juli 2023, 20:16

Bassie schreef: ↑4 juli 2023, 16:46 Ja, banken ..., hun hele verdienmodel is er een die hun altijd winst oplevert.
Ik mag het hopen. Stel je voor dat hun verdienmodel zou zijn om verlies te lijden. ;)
Bassie schreef: ↑4 juli 2023, 16:46 Van mij mogen alle banken verdwijnen en vervangen worden door een eerlijk publiek systeem.
Hoe ziet zo'n "eerlijk publiek systeem" er dan uit voor jou ?

Yaris
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Yaris
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Yaris » 4 juli 2023, 20:45

Dat vraag ik me ook af.

Galactic
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Galactic
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Galactic » 4 juli 2023, 21:25

Bassie schreef: ↑4 juli 2023, 16:46
Yaris schreef: ↑4 juli 2023, 03:44 Wat een zure reacties van Bassie. Genaaid, oplichting ... Ik heb me nog nooit opgelicht gevoeld door de bank.
Banken zijn gewoon geldhandelaars die altijd verdienen en een monopolie bezitten.
Of dacht je nu echt dat banken filantropische instellingen zijn?

Ja, banken naaien alles en iedereen, hun hele verdienmodel is er een die hun altijd winst oplevert.

De ene bank is goedkoper dan de ander, maar geen enkel geeft je geld omdat je zo aaardig bent en trekken je een poot uit als ze kunnen.

Nooit opgevallen dat tijdens de bankcrisis geen enkele bankier de cel in is ingeraakt? Toch mocht de bevolking ze redden, nu gaat het weer goed en verhogen ze tariefen en keren bonussen uit.

Van mij mogen alle banken verdwijnen en vervangen worden door een eerlijk publiek systeem.

Helaas zal dat niet snel gebeuren want de politiek wil greep houden op de burger ten koste van alles en natuurlijk hebben ze zitjes in de raden van bestuur.

Banken zijn (voorlopig) noodzakelijk kwaad net als notarissen, advocaten en politiekers....zijn nergens goed voor maar je raakt ze niet kwijt. ;D
Serieus man?!? Jij bent niet verplicht diensten af te nemen. Jij bent niet verplicht te sparen. Uw geld mag ook een ander doel hebben.

Ik licht de bank op, allerlei gratis diensten gebruiken en ik heb geen cent op een spaarrekening staan en ze verdienen aan mij verder geen cent dan die paar honderd euro die ik op de zichtrekening beschikbaar houd.

Yaris
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Yaris
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Yaris » 4 juli 2023, 21:58

Inderdaad, ik denk dat klanten minstens evenveel van de banken profiteren door gratis rekeningen te gebruiken als banken van de klanten.

@Bassie: je verwijt banken dat ze winst nastreven. Maar is dat niet het doel van alle bedrijven? Ik denk dat je winst nastreven verwart met oplichten, naaien en poten uittrekken.

Ik heb gezocht naar iets met Bassie en naaien maar heb enkel haken gevonden. Sorry.

Afbeelding

Barryke
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Barryke
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Barryke » 4 juli 2023, 22:33

Ja, banken naaien alles en iedereen

Zegt de trotse aandeelhouder KBC (want ze hebben toevallig eens een goed dividend uitbetaald).

Bassie
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Bassie
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Bassie » 5 juli 2023, 15:37

Barryke schreef: ↑4 juli 2023, 22:33
Ja, banken naaien alles en iedereen

Zegt de trotse aandeelhouder KBC (want ze hebben toevallig eens een goed dividend uitbetaald).
If you can't beat them, join them! ;D
Groeten Bas.

dave1976
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer dave1976
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door dave1976 » 5 juli 2023, 16:03

Nogmaals Yaris. Ze mogen toch iets terugdoen de banken? Winst nastreven ok maar is toch wel veel gemakkelijker in de wetenschap dat de belastingbetaler je steeds moet helpen bij slechte investeringen.
En wat krijgen we terug? Steeds duurdere tarieven voor steeds minder service. Nee hier ook weinig respect voor banken.

burgundy
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer burgundy
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door burgundy » 5 juli 2023, 16:58

dave1976 schreef: ↑5 juli 2023, 16:03 Nogmaals Yaris. Ze mogen toch iets terugdoen de banken? Winst nastreven ok maar is toch wel veel gemakkelijker in de wetenschap dat de belastingbetaler je steeds moet helpen bij slechte investeringen.
En wat krijgen we terug? Steeds duurdere tarieven voor steeds minder service. Nee hier ook weinig respect voor banken.
Het is nog steeds de belasting betaler die klant blijft alhoewel alles duurder wordt.
Over de grenzen kosten bankdiensten wel iets meer dan hier ter lande.
Is het de schuld van de grootbanken dat mensen hun spaargeld aanhouden waar de betalingen gebeuren.
Verklaar u nader wat die steeds mindere service inhoud.

Lijkt me eerder de dag vandaag dat men zelf alles kan beslissen.
Vroeger voor geld over te boeken was het waarom wil je dat doen.(lees hun neus in uw betalingen steken)
Nu beslis jezelf hoe en wat en ja soms botst men al eens op een limiet of dat dan minder service is.
Een belletje en die limiet wordt verhoogd voor een dag of langer.
Als in bezit kredietkaart kan men zelf zijn limieten aanpassen.
Lijkt me toch handiger dan zich naar een kantoor verplaatsen.
De laatste keer op een kantoor langs geweest kon niet anders was in 2021 om een krabbel te plaatsen.

Wat wel een groot probleem is mensen die niet mee zijn met internet, en ja daar is de service ondermaats.
Maar als actief op Fuck book dan zou bankieren wel een probleem zijn, denk het niet.
Maakt men hun daar attent op zij de ne moeilijke.

Yaris
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Yaris
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Yaris » 5 juli 2023, 17:12

dave1976 schreef: ↑5 juli 2023, 16:03 En wat krijgen we terug? Steeds duurdere tarieven voor steeds minder service.
Het mag niets kosten aan de klanten. Zodra ze iets moeten betalen stappen ze over naar een bank die geen kosten aanrekent. Dan ervan verschieten dat de banken besparen, de service minder wordt, de kwaliteit van de helpdesk onder nul zakt en de banken weigerachtig staan om hoge rentes te geven.

vortex
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer vortex
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door vortex » 5 juli 2023, 17:19

Yaris schreef: ↑5 juli 2023, 17:12 Het mag niets kosten aan de klanten. Zodra ze iets moeten betalen stappen ze over naar een bank die geen kosten aanrekent. Dan ervan verschieten dat de banken besparen, de service minder wordt, de kwaliteit van de helpdesk onder nul zakt en dat de banken weigerachtig staan om hoge rentes te geven.
Gezien er nog steeds 90% van het spaargeld bij de grootbanken zit, lijkt mij dat een onzin argument. Banken besparen niet omdat de klant is gaan lopen, wel omdat de aandeelhouder en het management een steeds groter deel wil en omdat het door digitalisering ook mogelijk is om te besparen op personeel en loketten.

Gesloten
  • Afdrukweergave

360 berichten
  • Pagina 24 van 24
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24

Terug naar “Spaarrekeningen”

Ga naar
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Berekeningen rentes/premies
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan ABN AMRO
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan BKCP
  • ↳   Vraag het aan Credimo
  • ↳   Vraag het aan Delta Lloyd Bank
  • ↳   Vraag het aan DHB Bank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan Fortuneo Bank
  • ↳   Vraag het aan Goffin bank
  • ↳   Vraag het aan KBC Bank & Verzekering
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Onesto-woonkrediet
  • ↳   Vraag het aan Optima Bank
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • ↳   Beleggers nieuws
  • ↳   Spaargids RSS feed nieuws
  • ↳   Algemeen nieuws
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy