Keytrade verlaagt rente sterk!
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Keytrade verlaagt rente sterk!
@iphone_belgium:
het antwoord op je vraag kan je hier vinden:
viewtopic.php?f=1&t=8203&start=180#p67754" onclick="window.open(this.href);return false;
het antwoord op je vraag kan je hier vinden:
viewtopic.php?f=1&t=8203&start=180#p67754" onclick="window.open(this.href);return false;
@perrush
Niet getreurd.
Je hebt nog genoeg tijd om een "relatie" met Fortuneo te beginnen
Niet getreurd.
Een relatie van een maand of zo, want ik denk als die voldoende buit hebben binnengehaald dat zij hun rente ook conform de markt drastisch laten dalen.ted schreef:@perrush
Niet getreurd.
- XaindSleenA
- Newbie

- Contacteer:
Spijtig, mijn favoriete bank scoort nu slechter dan een grootbank..
Een deel van mijn spaarcenten zal vanaf nu, geheel conform de marktvoorwaarden, naar een andere rekening gaan vloeien.
Een deel van mijn spaarcenten zal vanaf nu, geheel conform de marktvoorwaarden, naar een andere rekening gaan vloeien.
Volgens mij is deze renteverlaging nog heel redelijk te noemen. Keytrade heeft bijna een jaar aan een stuk aan hun rentebeleid niets gewijzigd. Ze waren hierdoor even bij de top 3, maar Keytrade heeft over het algemeen rentes gegeven bij de hogere middenmoot en daarboven. Dat is nu niet anders. De prijskloppers van nu gaan nog ferm naar beneden, dat kan niet anders. Vind Keytrade een zeer stabiele bank en deze daling was te verwachten. De hoppers gaan zich lelijk mispakken nu vrees ik. Vanaf er drastische wijzigingen gebeuren (zoals naar de lage middenmoot of daaronder), dan ga ik beginnen overwegen.
lijkt wel truuk van deutsche bank ... eerst klanten lokken met hoge intrest (6 %), klanten die dan zien dat hun gewone spaarrekening ook wel ok is , en dan pats ... weer paar 1000 domme kippen in het hok ....
-
Guest
Blijven veranderen is de boodschap, totdat banken snappen dat dankzij hoge rente de klanten klant blijven...der schreef:lijkt wel truuk van deutsche bank ... eerst klanten lokken met hoge intrest (6 %), klanten die dan zien dat hun gewone spaarrekening ook wel ok is , en dan pats ... weer paar 1000 domme kippen in het hok ....
-
jawadde001
- Sr. Member

- Contacteer:
Natuurlijk moeten we veranderen als we elders beter kunnen krijgen!
Deze rentedaling is een perfecte uitvoering van een groter masterplan. Men gooit alle registers open en lokt 1000den klanten met hun booster spaarrekening, vervolgens verlaagt men de rente omdat men verdomd goed weet dat een grote meerderheid van die nieuwe klanten geld op de spaarrekening zal blijven zetten.
De klant is hier de verliezer in dit verhaal en de bank de grote winnaar. Ik zal alleszins mijn geld op een andere bank overzetten tot het terug verbetert. Ik zal de getrouwheidspremie verliezen, maar daar hou ik toch nooit rekening mee.
Deze rentedaling is een perfecte uitvoering van een groter masterplan. Men gooit alle registers open en lokt 1000den klanten met hun booster spaarrekening, vervolgens verlaagt men de rente omdat men verdomd goed weet dat een grote meerderheid van die nieuwe klanten geld op de spaarrekening zal blijven zetten.
De klant is hier de verliezer in dit verhaal en de bank de grote winnaar. Ik zal alleszins mijn geld op een andere bank overzetten tot het terug verbetert. Ik zal de getrouwheidspremie verliezen, maar daar hou ik toch nooit rekening mee.
ipv zoveel mogelijk klanten te lokken met een korte aktie waarbij de intrest véél hoger ligt dan bij andere banken hadden ze beter voor iedereen nog enkele maanden de 2+0.50 aangehouden.
De pas verworven klanten die nu hun geld op de booster gezet hebben verzetten dat toch van zodra het geld nu vrijkomt naar een bank die een hogere intrest geeft (zonder getrouwheid te verliezen). Op die manier hebben enkel die nieuwe klanten voordeel gehad en keytrade houdt er volgens mij niet echt veel aan over (enkel heel wat misnoegden die reeds klant waren en niet in aanmerking meer kwamen voor de booster).
Hadden ze echter de 2+0.50 aangehouden hadden ze ook veel nieuwe klanten aangetrokken aangezien deze intrest nu heel wat boven het gemiddelde ligt en de bestaande klanten waren ook heel tevreden. Zo kwam keytrade er als een heel stabiele bank uit wat veel meer vetrouwen wekt en diegene die hun geld op de azur hebben staan verliezen wel getrouwheid dus een lichte daling zou ook nog niet veel gevolgen gehad hebben. De booster wordt nu sowieso na 3 maand afgesloten dus de spaarder kan het evengoed naar een andere bank verzetten. Ik vind het een heel domme zet dus...
De pas verworven klanten die nu hun geld op de booster gezet hebben verzetten dat toch van zodra het geld nu vrijkomt naar een bank die een hogere intrest geeft (zonder getrouwheid te verliezen). Op die manier hebben enkel die nieuwe klanten voordeel gehad en keytrade houdt er volgens mij niet echt veel aan over (enkel heel wat misnoegden die reeds klant waren en niet in aanmerking meer kwamen voor de booster).
Hadden ze echter de 2+0.50 aangehouden hadden ze ook veel nieuwe klanten aangetrokken aangezien deze intrest nu heel wat boven het gemiddelde ligt en de bestaande klanten waren ook heel tevreden. Zo kwam keytrade er als een heel stabiele bank uit wat veel meer vetrouwen wekt en diegene die hun geld op de azur hebben staan verliezen wel getrouwheid dus een lichte daling zou ook nog niet veel gevolgen gehad hebben. De booster wordt nu sowieso na 3 maand afgesloten dus de spaarder kan het evengoed naar een andere bank verzetten. Ik vind het een heel domme zet dus...
Even iets anders: is deze regeling (1,8 basis% + 0,40% getrouw) niet onwettig? Volgens de wet mag de getrouwheidspremie niet lager zijn dan een kwart van de basisrente. Zou dus 0,45% moeten zijn. Of zie ik iets over het hoofd?
edit: Heb het al gevonden. Wordt afgerond naar beneden op tiende percent.
edit2: @Vaganzza: inderdaad, ik was iets te snel ;-) Bedankt.
edit: Heb het al gevonden. Wordt afgerond naar beneden op tiende percent.
edit2: @Vaganzza: inderdaad, ik was iets te snel ;-) Bedankt.
Laatst gewijzigd door zes op 8 maart 2010, 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.
@ zes:
dat is al verschillende malen besproken. De banken mogen afronden naar het lagere tiende %, meer info is hier te vinden.
dat is al verschillende malen besproken. De banken mogen afronden naar het lagere tiende %, meer info is hier te vinden.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Voor sommigen is 'blijven dromen' de boodschap.saaiko schreef: Blijven veranderen is de boodschap, totdat banken snappen dat dankzij hoge rente de klanten klant blijven...
Ik dacht Keytrade te gebruiken als hoofdbank (na het openen van een Booster), maar ga komende stortingen nu toch naar DB doen. Dus geen verlies aan getrouwheid ed. Jammer, had ze toch liever op 2% gezien.
Ik ga Keytrade toch blijven gebruiken voor de zichtrekening, die vind ik qua rente en 5 cent actie toch dik in orde. De kredietkaart bij Argenta, want daar is ze compleet gratis. En het spaargeld, dat weet ik nog niet, dat zie ik wel op het moment van het afsluiten van de Booster.
-
jawadde001
- Sr. Member

- Contacteer:
Kort vraagje,
wanneer ik geld van mijn spaarrekening overschrijf naar de zichtrekening, is dat geld dan onmiddellijk beschikbaar om naar een andere rekening overgeschreven te worden? Of is de valutadatum pas de dag erna.
wanneer ik geld van mijn spaarrekening overschrijf naar de zichtrekening, is dat geld dan onmiddellijk beschikbaar om naar een andere rekening overgeschreven te worden? Of is de valutadatum pas de dag erna.