Keytrade vs Argenta
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
-
gast9876
Keytrade vs Argenta
idd. zeg dit hier al jaaaaren! helaas zijn mensen gek op Argenta, vooral omdat ze zogezegd gratis zijn, terwijl diverse internetbanken even gratis zijn of zoals keytrade...Nog geld toe geven! (5 eurocent per uitgevoerde verrichting)
Sinds 2007 bij Argenta weg, en nog geen dag spijt van......(nu Keytrade)
http://www.zoomit.be/nl-BE/users/banks.php
zoomit, 1 muisklik betalingen doen van facturen en loonfiches/facturen ontvangen....
Wie staat er weer niet bij? 3 X raden.....'t zal weer geld kosten....
en als ge iets negatief zegt over Argenta, dan zitten die mensen met hand & tand hun keuze van Argenta te verdedigen, terwijl er niets te verdedigen valt eigenlijk.
Sinds 2007 bij Argenta weg, en nog geen dag spijt van......(nu Keytrade)
http://www.zoomit.be/nl-BE/users/banks.php
zoomit, 1 muisklik betalingen doen van facturen en loonfiches/facturen ontvangen....
Wie staat er weer niet bij? 3 X raden.....'t zal weer geld kosten....
en als ge iets negatief zegt over Argenta, dan zitten die mensen met hand & tand hun keuze van Argenta te verdedigen, terwijl er niets te verdedigen valt eigenlijk.
-
gast9876
Re: Problemen bij Argenta internetbankieren
mooi netjes zoals bij keytrade?.... bij keytrade zoeken op 1 specifieke overschrijving, en dan uittreksel daarvan maken (handig voor betalingsbewijzen door te mailen, andere betalingen moeten die niet zien immers)Yaris schreef: Dat heb je zelf in de hand. Je kunt ze ook als pdf downloaden.
dus er is nog niets veranderd in die 5 jaar dat ik er weg ben!
als ze papier verslinden, dan zal pdf ook veel meer pagina's bevatten.
vroeger moest je dan klikken 'zijn uw pagina's goed afgedrukt ja/neen', en als je 'ja' klikte....kon je ze voor de eeuwigheid niet meer online raadplegen.....
Bij keytrade kan ik nog mijn uittreksels uit 2007 raadplegen.
soit, kan mijn aversie voor Argenta niet onder stoelen of banken steken (na 20 jaar klant te zijn). Als ge met cloud computing w.o. gmail e.d. bezig bent, dan denk je nog in het stenen tijdperk te zitten met Argenta
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
gelukkig kan je hier je hart luchten hé
ben bij Argenta en bij Rabobank , voor mij allebei goed , maar onder ons gezegd t'is hier een forum , iedereen mag zijn mening kwijt
wat wel juist is dat Argenta wel blijft achterop hinken met betrekking tot internetbankieren
-
jawadde001
- Sr. Member

- Contacteer:
Ik heb een rekening bij argenta, rabobank, keytrade (Lynx en binck).
Verder heb ik ooit nog een rekening gehad bij fortis, vdk en deutsche bank.
Ik heb dus wel al iets gezien.
Satsurfer, ik begrijp ook niet goed waarom jij keytrade zo ophemelt.
Ja je krijgt 5 cent, maar wat maken die paar centen nu uit. Bij keytrade moet je in tegenstelling
tot bij argenta betalen voor een nieuwe kaart. En hun spaarrekening is voor een internetbank slecht.
Verder zijn ze verschrikkelijk duur wat betreft aandelentransacties. Soms zelfs nog duurder dan een grootbank...
Bij mij staat de keytrade rekening dan ook leeg.
=> Dagelijks bankieren doe ik met argenta en sparen met rabobank.
En nee, ik zeg niet dat Argenta top is, maar dat zijn die andere banken ook niet.
Ik heb dus wel al iets gezien.
Ja je krijgt 5 cent, maar wat maken die paar centen nu uit. Bij keytrade moet je in tegenstelling
tot bij argenta betalen voor een nieuwe kaart. En hun spaarrekening is voor een internetbank slecht.
Verder zijn ze verschrikkelijk duur wat betreft aandelentransacties. Soms zelfs nog duurder dan een grootbank...
En nee, ik zeg niet dat Argenta top is, maar dat zijn die andere banken ook niet.
Re: Keytrade vs Argenta
Ik heb een aantal berichten afgesplitst. Hier kunnen jullie dan verder discussiëren tussen Keytrade en Argenta.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Yaris, zoals je allicht wel weet is er een duidelijk verschil tussen downloaden en uitprinten. En helaas zijn er (net als Argenta) nog andere "middeleeuwse" instellingen die gedrukte uittreksels eisen (fiscus?). Trouwens op het gebied van papierverspilling moet Rabobank niet onderdoen voor Argenta.Yaris schreef:Dat heb je zelf in de hand. Je kunt ze ook als pdf downloaden.A380 schreef:En ik die dacht dat ze tenminste de enorm papierverslindende rekeninguittreksels gingen aanpakken.
Re: Keytrade vs argenta
Als je een bank wil die op elk gebied "de beste" is voor niks, wel, laat me iets weten als je ze tegen komt.jawadde001 schreef:Satsurfer, ik begrijp ook niet goed waarom jij keytrade zo ophemelt.
Heb jij dat aan de gang gekregen voor Keytrade? Zoja, hoe? Die link werkt namelijk niet op de Zoomit website en ik vind nog steeds niets terug op Keytrade hieromtrend.satsurfer schreef:http://www.zoomit.be/nl-BE/users/banks.php
zoomit, 1 muisklik betalingen doen van facturen en loonfiches/facturen ontvangen..
-
gast9876
Re: Keytrade vs argenta
Rekening gehad bij Banca Monti Di paschi Belgio....was ook middelleeuws...jawadde001 schreef:Ik heb een rekening bij argenta, rabobank, keytrade (Lynx en binck).
Ik heb dus wel al iets gezien.Satsurfer, ik begrijp ook niet goed waarom jij keytrade zo ophemelt.
Mijn vrouw ooit bij KBC, direct afgeschaft nadat ik haar leerde kennen
Jaren Argenta & Rabobank....
efkes VDK, Delta Lloydbank gehad (omdat Argenta na 4 jaar nog altijd geen EU overschrijvingen toeliet!! ingevoerd in 2003, in 2007 nog altijd niet bij Argenta mogelijk
manueel overschrijvingsformulier gaan indienen bij Argenta, als je geluk had, werd dit de dag nadien opgestuurd naar A'pen, waar het daar enkele dagen later werd overgemaakt! => gevolg...overschrijving duurde 2 weken! is dat niet primitief?
5 cent actie
ik heb uitgerekend dat mij dit toch +/- 45 €/jaar oplevert, toch niet mis....voor een bank die bovendien alles gratis levert!
tot 22.00 u. kan je bellen......Argenta beweert ook internetbank te zijn....
Argenta:
van maandag tot vrijdag van 8.30 tot 12.30 uur en van 13.30 tot 17.00 uur.
keytrade:
Elke werkdag per telefoon of fax van 9u00 tot 22u00 op de volgende nummers
Argenta veel beter?jawadde001 schreef:En hun spaarrekening is voor een internetbank slecht
Keytrade High Fidelity: 1% + 1,5%
Argenta Spaarrekening: e-spaarpakket 1,4% + 0,6%
DB: 1,5 + 0,3%
volledig mee eens, dat telt niet alleen voor de banken!!!phase schreef:Als je een bank wil die op elk gebied "de beste" is voor niks, wel, laat me iets weten als je ze tegen komt..
mijn spaarcentjes staan momenteel bij NIBC direct (& ecopower-groenkracht)
vind het spijtig dat keytrade niet meedingt met Rabobank tarieven. Zou ik hoogstwaarschijnlijk alles daar laten staan.
2 Citi Visa kaarten à 0 €/jaar en maximaal 200 € citi cashback functie.
De interface van Keytrade is gewoon duidelijk, eenvoudig, ALTIJD bereikbaar (in tegenstelling met Argenta). Ik zou er niet mee kunnen lachen regelmatig enkele dagen geen toegang te hebben.
ik heb het over hun zichtrekening vooral (aandelen heb ik niet)jawadde001 schreef:Ik heb dus wel al iets gezien.Satsurfer, ik begrijp ook niet goed waarom jij keytrade zo ophemelt.
Bij keytrade moet je in tegenstelling tot bij argenta betalen voor een nieuwe kaart. Verder zijn ze verschrikkelijk duur wat betreft aandelentransacties. Soms zelfs nog duurder dan een grootbank...
heb nog nooit een nieuwe kaart nodig gehad, maar met de 45 € die ik verdien aan de 5 cent actie, ga ik daar niet voor zagen, moest het voorvallen.
Kan je domiciliëringen invoeren bij rabobank?
Ik denk dat het ook heel nieuw is...op 'my ethias' zag ik een zoomit rekeningnr. veld. Zal eens moeten navragen bij keytrade. Nu moet mijn werkgever eindelijk die loonfiches ook zo doorsturen.phase schreef:Heb jij dat aan de gang gekregen voor Keytrade? Zoja, hoe? Die link werkt namelijk niet op de Zoomit website en ik vind nog steeds niets terug op Keytrade hieromtrend.satsurfer schreef:http://www.zoomit.be/nl-BE/users/banks.php
zoomit, 1 muisklik betalingen doen van facturen en loonfiches/facturen ontvangen..
-
anonymous
45€/jaar aan 5cent actie? Dat is een gemiddelde van 75 transacties per maand. Goed bezig...
Maar een gemiddeld gezin haalt dit getal nooit he.
Maar een gemiddeld gezin haalt dit getal nooit he.
-
gast9876
sorry, ben een klein beetje verkeerd....(wss. mijn gratis visa kaarten bijgerekend die ik niet moet betalen)
maar vind het desalniettemin mooi saldo
opbrengst 5 cent actie:
2010: 31,64 €
2011: 31,1 €
en makkelijk in overzichtje met keytrade voor de ongelovige thomassen:

maar vind het desalniettemin mooi saldo
opbrengst 5 cent actie:
2010: 31,64 €
2011: 31,1 €
en makkelijk in overzichtje met keytrade voor de ongelovige thomassen:

Laatst gewijzigd door gast9876 op 10 april 2012, 09:40, 1 keer totaal gewijzigd.
-
jawadde001
- Sr. Member

- Contacteer:
Die overschrijvingen bij argenta zijn toch serieus verbeterd. Een overschrijving duurt nu maar 1 dag meer. Vroeger kon dit inderdaad
wel eens twee dagen duren, maar dat is verleden tijd. Geloof me.
Interne overschrijving gaat in 'real-time'.
wel eens twee dagen duren, maar dat is verleden tijd. Geloof me.
Interne overschrijving gaat in 'real-time'.
Keytrade is wat mij betreft de beste qua zichtrekening en online banking. Ik wordt er eigenlijk (zoals een heleboel mensen hier) betaald door hen om de zichtrekening te gebruiken. Ik vermoed dat dit mij rond de 30€/jaar oplevert. Als blijk van vertrouwen in deze bank heb ik wel een redelijk deel van mijn spaargeld daar staan. Heb trouwens graag wat reserve staan bij de bank waar ik de zichtrekening dagelijks gebruik. Ook heb ik het nog nooit gehad dat ik niet in hun online banking kon (bij Argenta is dit wel anders).
Het grote nadeel aan Keytrade is inderdaad dat je er geen gratis kredietkaart kan hebben. Ik heb nochtans simpel (en vooral gratis) kunnen oplossen. Ik heb een kredietkaart aangevraagd bij Europabank en die aan mijn Keytrade zichtrekening gekoppeld. In de toekomst zal ik als blijk van dank voor die gratis kredietkaart ook wel een termijnrekening openen (die trouwens redelijk competitief zijn).
Banken die het goed doen, mogen van mijn part ook wel iets verdienen. De grote uitzuigers (grootbanken) krijgen die pleziertjes niet van mij! Van hen walg ik helemaal.
Het grote nadeel aan Keytrade is inderdaad dat je er geen gratis kredietkaart kan hebben. Ik heb nochtans simpel (en vooral gratis) kunnen oplossen. Ik heb een kredietkaart aangevraagd bij Europabank en die aan mijn Keytrade zichtrekening gekoppeld. In de toekomst zal ik als blijk van dank voor die gratis kredietkaart ook wel een termijnrekening openen (die trouwens redelijk competitief zijn).
Banken die het goed doen, mogen van mijn part ook wel iets verdienen. De grote uitzuigers (grootbanken) krijgen die pleziertjes niet van mij! Van hen walg ik helemaal.
Hoe doe je dit? Ik krijg enkel een pdf met een overzicht van die verrichting(en), maar het ziet er niet uit als een uittreksel.satsurfer schreef:bij keytrade zoeken op 1 specifieke overschrijving, en dan uittreksel daarvan maken (handig voor betalingsbewijzen door te mailen, andere betalingen moeten die niet zien immers)
dus er is nog niets veranderd in die 5 jaar dat ik er weg ben!
-
gast9876
geselecteerd van 1/1 tot 31/12, met omschrijving 'campagne'
gewoon screenshot genomen
dan geuploaded naar imageschack, zodat iedereen kan meegenieten
gewoon screenshot genomen
dan geuploaded naar imageschack, zodat iedereen kan meegenieten
Dan is het gewoon dat overzicht dat je bedoelde, ik dacht dat jij een manier had om die opzoekingen in een nieuw uittreksel te gieten