Keytrade, wat een gedoe met die nieuwe digipass
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
- CarpeNoctem
- Verbannen Gebruiker

- Berichten: 1263
- Lid geworden op: 05 jan 2014
Re: Keytrade, wat een gedoe met die nieuwe digipass
Idem hier. Op het eerste zicht lijkt me dit een stap terug. Dit betekent dat je niet kan inloggen als je je ergens bevindt waar geen wifi of 4G voorhanden is?
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
- CarpeNoctem
- Verbannen Gebruiker

- Berichten: 1263
- Lid geworden op: 05 jan 2014
Re: Keytrade, wat een gedoe met die nieuwe digipass
De geldigheid van de token is blijkbaar niet relevant. Die van mijn zoon is geldig tot 31/12/21 en ook hij dient voortaan de softkey te gebruiken.
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 31 juli 2017, 18:34, 1 keer totaal gewijzigd.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Re: Keytrade, wat een gedoe met die nieuwe digipass
@ Fakkel: Fortis rekent ook die beheerkosten aan hoor.
Lopende kosten van toepassing op 01.11.2015: 1,24%. De lopende kosten worden elk jaar aangerekend op het fonds en kunnen van jaar tot jaar schommelen. Ze omvatten onder meer een jaarlijkse beheersprovisie van 1%.
Pessimisme is zoals porno, het verkoopt. 
Re: Keytrade, wat een gedoe met die nieuwe digipass
Ik vermoed dat ze klanten gewoon in batches naar de softkey dwingen om het RSA-token zo snel mogelijk uit te faseren, maar zonder de helpdesk te overbelasten met de problemen die daarbij komen te kijken. Op basis waarvan de selectie gebeurt? Dat is momenteel een raadsel.CarpeNoctem schreef: ↑31 juli 2017, 12:22 De geldigheid van de token in blijkbaar niet relevant. Die van mijn zoon is geldig tot 31/12/21 en ook hij dient voortaan de softkey te gebruiken.![]()
Re: Keytrade, wat een gedoe met die nieuwe digipass
1,25 en 1 procent....rekende rabo die ook niet aan? dat zit toch verrekend in het fonds zelf?
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
Re: Keytrade, wat een gedoe met die nieuwe digipass
Ik vermoed dat je voor zo'n softkey een smartphone nodig hebt. Dan zal het niet meer lukken om in te loggen... 'k Heb nog een simpel Nokia'ke dat doet wat het moet doen.CarpeNoctem schreef: ↑31 juli 2017, 12:22De geldigheid van de token in blijkbaar niet relevant. Die van mijn zoon is geldig tot 31/12/21 en ook hij dient voortaan de softkey te gebruiken.![]()
Seffens maar eens proberen en dan ev. naar Keytrade bellen. Mijn RSA is vandaag nog precies 3 jaar geldig.
Re: Keytrade, wat een gedoe met die nieuwe digipass
Vandaag nog gewoon kunnen inloggen met mijn RSA
.
Vraag is natuurlijk voor hoe lang nog, maar dat zien we dan wel weer.
Vraag is natuurlijk voor hoe lang nog, maar dat zien we dan wel weer.
Re: Keytrade, wat een gedoe met die nieuwe digipass
Wat een gezeur is dat hier toch steeds over dat inloggen?
Je kan toch gewoon kiezen voor een hardkey en met dat toestelletje genereer je gewoon een code (ongeveer) zoals je dat vroeger ook deed om in te loggen.
Je kan toch gewoon kiezen voor een hardkey en met dat toestelletje genereer je gewoon een code (ongeveer) zoals je dat vroeger ook deed om in te loggen.
Re: Keytrade, wat een gedoe met die nieuwe digipass
Wellicht zijn er hier nog mensen die intussen kunnen genieten van de nieuwe layout van de webbankingmodule? Die zullen ongetwijfeld gemerkt hebben dat aan de rechterkant van het scherm een schuifmenu is toegevoegd met 'Alerts', 'Berichten' en 'Snelle betaling'. Het nut ervan ontglipt me, maar bon, er zijn ergere dingen.
Alleen zou het handig zijn mochten de berichten in dat menu opgeschoond kunnen worden. Iemand enig idee hoe je dat doet? Ik heb wel al gevonden dat op het X'je klikken ervoor zorgt dat de elfendertig 'ongelezen' berichten als 'gelezen' worden gemarkeerd, maar ze effectief wissen lukt me niet.
Alleen zou het handig zijn mochten de berichten in dat menu opgeschoond kunnen worden. Iemand enig idee hoe je dat doet? Ik heb wel al gevonden dat op het X'je klikken ervoor zorgt dat de elfendertig 'ongelezen' berichten als 'gelezen' worden gemarkeerd, maar ze effectief wissen lukt me niet.
Re: Keytrade, wat een gedoe met die nieuwe digipass
Ik heb inderdaad ook al een tijdje de nieuwe dashboard interface (zie dit bericht). Ik had nog niet gevonden hoe berichten als gelezen te markeren, bedankt daarvoor.
Maar je markeert dus alles ineens als gelezen, niet bericht per bericht? Ik zie maar 1 kruisje voor alerts en 1 voor berichten. De berichten kunnen verwijderen hoeft voor mij niet echt.
Behalve dat die rechter berichtenmenu heel traag is, ben ik eigenlijk best wel tevreden over de nieuwe interface.
A propos, deze week was ik ook aan de beurt om naar de nieuwe authenticatie methodes over te schakelen. Ik heb een softkey aangemaakt op smartphone, werkt prima wat mij betreft. Heb ineens ook maar een hardkey besteld als backup.
Behalve dat die rechter berichtenmenu heel traag is, ben ik eigenlijk best wel tevreden over de nieuwe interface.
A propos, deze week was ik ook aan de beurt om naar de nieuwe authenticatie methodes over te schakelen. Ik heb een softkey aangemaakt op smartphone, werkt prima wat mij betreft. Heb ineens ook maar een hardkey besteld als backup.
Re: Keytrade, wat een gedoe met die nieuwe digipass
+1
De softkey is heel gebruiksvriendelijk en er is een prima alternatief met de hardkey voor diegenen zonder internet of smartphone.
Re: Keytrade, wat een gedoe met die nieuwe digipass
Gebruiksvriendelijk is de softkey best wel, maar in vergelijking met het loginwachtwoord + RSA-token + bevestigingswachtwoord vraagt het toch wat meer handelingen om pakweg in te loggen en een overschrijving uit te voeren. Ik kan goed begrijpen dat sommigen dit een achteruitgang vinden.
-
anonymous
Re: Keytrade, wat een gedoe met die nieuwe digipass
Ik heb ook van KT een mail gekregen dat ik moet overstappen op de nieuwe Soft- of Hardkey.
Na het lezen van hun info en hier dit topic, heb ik toch nog een aantal vragen of bedenkingen.
Er zijn hier een aantal mensen die de switch al gemaakt hebben, dus moest iemand effe kunnen bevestigen?
* Als je overstapt op softkey en je wil achteraf toch de hardkey, kan dat? Of kan je beide hebben?
* Momenteel doe ik de meeste zaken via de mobile app. Echter heb je je RSA nu soms nodig als extra veiligheid als je grote transacties wil doen of dergelijke. Dus stel dat je smartphone gestolen wordt en ze je passwoord hebben kunnen onderscheppen dan nog hebben ze een RSA token nodig.
Als je nu op die softkey overschakelt en ze hebben je smartphone, dan kunnen ze die token net zo goed genereren, en wordt die toch nutteloos?
Na het lezen van hun info en hier dit topic, heb ik toch nog een aantal vragen of bedenkingen.
Er zijn hier een aantal mensen die de switch al gemaakt hebben, dus moest iemand effe kunnen bevestigen?
* Als je overstapt op softkey en je wil achteraf toch de hardkey, kan dat? Of kan je beide hebben?
* Momenteel doe ik de meeste zaken via de mobile app. Echter heb je je RSA nu soms nodig als extra veiligheid als je grote transacties wil doen of dergelijke. Dus stel dat je smartphone gestolen wordt en ze je passwoord hebben kunnen onderscheppen dan nog hebben ze een RSA token nodig.
Als je nu op die softkey overschakelt en ze hebben je smartphone, dan kunnen ze die token net zo goed genereren, en wordt die toch nutteloos?




