Keytrade, wat een gedoe met die nieuwe digipass
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Keytrade, wat een gedoe met die nieuwe digipass
Die ID-Key was zeer handig, daar zit het juistmiljonairtje schreef:Ik heb gelukkig nog een ID-key die geldig is tot 2021. Heb nog geen ervaring met het nieuwe bakje, dus kan ik mij hier niet over uitspreken. Moet wel zeggen dat die ID-key super handig is!
Waarom moest dat weg ?
Weet niet of die ID-Key nog gaat werken tot 2021, denk het niet
Ik heb er vorig jaar een stuk of 6 geprobeerd om er de handigste inzake thuisbankieren uit te halen.nico131 schreef: Zijn er banken waar het eenvoudiger kan ?
Zo ja, graag jullie ervaring.
Belfius wint met grote voorsprong op de anderen.
Ook ING is goed.
Beiden hebben gratis rekeningen.
Bij Belfius is het heel goed dat je je digipass kan verbinden met de pc via USB kabel en dan alleen maar OK moet indrukken en je BC code van je kaart. Voor alles !
Een echte verademing tegen banken die je vragen om 3 of meer verschillende codes in te tikken. Daar ben je 2 keer mis per 3 overschrijvingen. Ergerlijk..
Nieuw systeem van KT : niet meer geprobeerd. Ik heb het voordien al opgegeven met deze amateurbank.
Nee, de softkey werkt heel wat vlotter, bij een overschrijving dien je enkel met je smartphone die blokjes te scannen en je zelfgekozen 6-cijferige pincode in te geven. Ze vragen dat trouwens niet bij elke overschrijving, denk ik afhankelijk van de grootte van het bedrag en/of je al op die rekening heb betaald.Denfi schreef: Is dat ook zo bij de softkey? Anders kun je de indruk krijgen dat ze mensen willen dwingen om app te gebruiken en pc banking te laten vallen![]()
Gelukkig dat ik nog een tijdje de gewone ID kan gebruiken.
Gebruik mijn hardkey nauwelijks en heb het nog niet nodig gehad om een overschrijving te bevestigen.
Vind trouwens mijn softkey vlotter werken dan de oude ID-key, vernieuwing roept altijd wat tegenkanting op maar begrijp de heisa toch niet zo goed en ben toch ook 65 plus ....

het gras is altijd groener aan de overkant
Daar zit het hem juist, u gebruikt de softkeykweeni schreef:Nee, de softkey werkt heel wat vlotter, bij een overschrijving dien je enkel met je smartphone die blokjes te scannen en je zelfgekozen 6-cijferige pincode in te geven. Ze vragen dat trouwens niet bij elke overschrijving, denk ik afhankelijk van de grootte van het bedrag en/of je al op die rekening heb betaald.Denfi schreef: Is dat ook zo bij de softkey? Anders kun je de indruk krijgen dat ze mensen willen dwingen om app te gebruiken en pc banking te laten vallen![]()
Gelukkig dat ik nog een tijdje de gewone ID kan gebruiken.
Gebruik mijn hardkey nauwelijks en heb het nog niet nodig gehad om een overschrijving te bevestigen.
Vind trouwens mijn softkey vlotter werken dan de oude ID-key, vernieuwing roept altijd wat tegenkanting op maar begrijp de heisa toch niet zo goed en ben toch ook 65 plus ....
Het probleem zit hem in de hardkey van Keytrade
* Nico131, hebben ze je die mail spontaan gestuurd of was dat in antwoord op een mail van jou? *nico131 schreef:KEYTRADE heeft het blijkbaar begrepen dat uw nieuwe digipass niet aan de mensen hun wensen voldoet
Juist een mail ontvangen om via de website in te geven wat u goed of slecht vind aan hun "authenticatiemethode"
Als we nu eens allemaal onze ontevredenheid over hun nieuwe digipass rechtstreeks zouden naar hun klantendienst sturen, ipv alleen maar op een forum te plaatsen

Ik denk dat ik dat eens ga doen: men weet nooit waarvoor het goed is.

Misschien dat ze dan zullen inzien dat ze voor een ander systeem moeten kiezen, als ze niet te veel klanten willen verliezen.
Keytrade is voor mij ook al jarenlang mijn hoofdbank en ik vond het oude systeem het beste dat er was. En inderdaad, het lijkt wel of we 10 jaar terug in de tijd gaan met de nieuwe digipass. Ik overweeg ook om naar een andere hoofdbank te zoeken. (Bankieren met een smartphone zou ik helemaal niet zien zitten, indien ik er een had.)
Wat is er zo goed aan ing?haelewyn schreef:Ik heb er vorig jaar een stuk of 6 geprobeerd om er de handigste inzake thuisbankieren uit te halen.
Belfius wint met grote voorsprong op de anderen.
Ook ING is goed.
Je moet en 1.ing id en 2.card id en 3.paswoord en 4.pin en 5.response ingeven voor je aangemeld bent.
Dus tikt de pin van je bankkaart in op een toestel dat verbonden is met je pc?Bij Belfius is het heel goed dat je je digipass kan verbinden met de pc via USB kabel en dan alleen maar OK moet indrukken en je BC code van je kaart. Voor alles !
Indien ja, dat lijkt mij toch niet echt veilig.
Aan NefertariNefertari schreef:* Nico131, hebben ze je die mail spontaan gestuurd of was dat in antwoord op een mail van jou? *nico131 schreef:KEYTRADE heeft het blijkbaar begrepen dat uw nieuwe digipass niet aan de mensen hun wensen voldoet
Juist een mail ontvangen om via de website in te geven wat u goed of slecht vind aan hun "authenticatiemethode"
Als we nu eens allemaal onze ontevredenheid over hun nieuwe digipass rechtstreeks zouden naar hun klantendienst sturen, ipv alleen maar op een forum te plaatsen![]()
Ik denk dat ik dat eens ga doen: men weet nooit waarvoor het goed is.![]()
Misschien dat ze dan zullen inzien dat ze voor een ander systeem moeten kiezen, als ze niet te veel klanten willen verliezen.
Keytrade is voor mij ook al jarenlang mijn hoofdbank en ik vond het oude systeem het beste dat er was. En inderdaad, het lijkt wel of we 10 jaar terug in de tijd gaan met de nieuwe digipass. Ik overweeg ook om naar een andere hoofdbank te zoeken. (Bankieren met een smartphone zou ik helemaal niet zien zitten, indien ik er een had.)
Ze hebben een mail gestuurd waar een via een website kon zeggen hoe slecht u het vond, want goed vind ik het niet.
Weet niet of andere mensen ook die mails hebben gekregen ?
Was het reactie op mijn boze mail ? Geen idee
Heb in elk geval geen persoonlijk antwoord gekregen op mijn mail.
Onderschat de kracht niet van zo een forum.
Veel mensen lezen het probleem.
Keytrade gaat niets veranderen als het gaat om één klant, dat die het dan afbolt als hij niet tevreden is.
Maar als er veel mensen niet tevreden zijn is dat heel wat anders
Neg of pos reclame heeft veel meer inpakt dan dat u zou denken.
tja, ik antwoord ook gewoon op iemand die het vraagt hoe het met de softkey zit, ik gebruik de hardkey nauwelijks omdat de softkey veel handiger is en volgens mij ook de erg nabije toekomst ...nico131 schreef:kweeni schreef:
Daar zit het hem juist, u gebruikt de softkey
Het probleem zit hem in de hardkey van Keytrade
heb ook zo'n mail ontvangen maar ben best tevreden maar ik gebruik dus de hardkey nauwelijks en dan nog enkel om in te loggen als ik mijn smartphone niet bij de hand hebNefertari schreef:* Nico131, hebben ze je die mail spontaan gestuurd of was dat in antwoord op een mail van jou? *nico131 schreef:KEYTRADE heeft het blijkbaar begrepen dat uw nieuwe digipass niet aan de mensen hun wensen voldoet
Jip. Stel mij daar inderdaad vragen bij. Ik heb er alleen een (gratis) mastercard en een slapende rekening, maar ik denk dat ik in 2017 Belfius maar eens gedag zeg. Enige 'pluspunt' is dat hun cardreader tegelijk ook een e-id-reader is die ik dus gebruik voor taxonweb.J Lawieck schreef:Dus tikt de pin van je bankkaart in op een toestel dat verbonden is met je pc?
Ik log gewoon in met een "antieke" reply SMS op mijn GSM van 25 Euro.
Werkt perfect, overal !
Al die toeters en bellen, pff !
Werkt perfect, overal !
Denk er aan dat elk smsje van keytrade geld kost.PJP schreef:Ik log gewoon in met een "antieke" reply SMS op mijn GSM van 25 Euro.
Werkt perfect, overal !
Ik vermoed dat als die card reader verbonden is met je computer ze weten dat als je op financiele platforms enzo surft, en bijgevolg kunnen ze je dan gericht allerlei prutsen trachten aan te bevelen, beleggingen en dies meer.Fakkel schreef:Jip. Stel mij daar inderdaad vragen bij. Ik heb er alleen een (gratis) mastercard en een slapende rekening, maar ik denk dat ik in 2017 Belfius maar eens gedag zeg. Enige 'pluspunt' is dat hun cardreader tegelijk ook een e-id-reader is die ik dus gebruik voor taxonweb.J Lawieck schreef:Dus tikt de pin van je bankkaart in op een toestel dat verbonden is met je pc?
Er kan perfect een hardwarematige afscheiding zijn ingebouwd tussen de pinverificatie en de rest van het systeem. M.a.w. de module die de pin controleert kan alleen "OK" of "niet OK" doorgeven. Daar kan de beste hacker ter wereld niets aan veranderen zonder bij je in te breken en je cardreader te vervangen.J Lawieck schreef:Dus tikt de pin van je bankkaart in op een toestel dat verbonden is met je pc?
Dan ben ik blijkbaar bij de gelukkigen.
Ik heb nog niks nieuws ontvangen, maar hoorde het van familie.
Ik heb dan een mail gestuurd om te vragen of ze niks vergeten hadden, maar nog geen antwoord wat niet van hun gewoonte is.
Ik gebruik toch meestal mijn ipad om te bankieren, dus ik hoop dat dat eenvoudig blijft.
Ik heb nog niks nieuws ontvangen, maar hoorde het van familie.
Ik heb dan een mail gestuurd om te vragen of ze niks vergeten hadden, maar nog geen antwoord wat niet van hun gewoonte is.
Ik gebruik toch meestal mijn ipad om te bankieren, dus ik hoop dat dat eenvoudig blijft.