KeytradeBank verlaagt de rente vanaf 1 april
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: KeytradeBank verlaagt de rente vanaf 1 april
1% op 2 jaar he mensen!Gorge schreef:Da's wat ik bedoel, de basisrente gaat bij de kleine banken sowieso nog flink zakken naar mss 1,5%, dan is 1% extra gegarandeerde rente handig meegenomen.w00ha schreef: -1
ik neem die 1 % toch graag erbij...
dat is toch 33,33% meer intrest...als je op 3% basisintrest uitrekend.
op 1000 euro/jaar intrest is dat ~ 333 euro meer of 1333 euro...
laat u niet doen door uw bank, 1% op 2 jaar!!!
hoe kom je daar in hemelsnaam aan ?stoffel schreef:1% op 2 jaar he mensen!Gorge schreef:
Da's wat ik bedoel, de basisrente gaat bij de kleine banken sowieso nog flink zakken naar mss 1,5%, dan is 1% extra gegarandeerde rente handig meegenomen.
laat u niet doen door uw bank, 1% op 2 jaar!!!
je moet niet veralgemenen ...
mijn geld staat er al van dec 2008 en ik krijg netjes op 't eind van 2009 mijn volle 1% op 1jaar...
(bij BMPB is het systeem van 11 mnd in het kalenderjaar nog geldig...toch ook handig.)
diegene die pas beginnen in april 2009 zullen idd hun geld pas zien op eind 2010, tenzij ze hun rekening afsluiten in april 2010...maar het is en blijft 1 % op 1 jaar ...
Laatst gewijzigd door w00ha op 18 maart 2009, 06:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Op dit moment is een "hoge gegarandeerde premie" inderdaad wel mooi meegenomen voor een spaarrekening, bvb. het nieuwe tarief van CE lijkt nog wel interessant
maar voorlopig nog rustig afwachten waar de andere banken heen gaan..
Persoonlijk vind ik Keytrade correct. Ze volgen, naar mijn ervaring tot nu toe, zowel de stijgende als de dalende trends relatief snel op, aangekondigd en voor alle klanten, zonder uitschieters. Ze moeten het dan ook meer hebben van beleggers en van mensen die op zoek zijn naar een gratis online zichtrekening met kaart en een spaarrekening die qua rente de markt volgt.

Persoonlijk vind ik Keytrade correct. Ze volgen, naar mijn ervaring tot nu toe, zowel de stijgende als de dalende trends relatief snel op, aangekondigd en voor alle klanten, zonder uitschieters. Ze moeten het dan ook meer hebben van beleggers en van mensen die op zoek zijn naar een gratis online zichtrekening met kaart en een spaarrekening die qua rente de markt volgt.

Daar volg ik jou volledig in. Kondigen netjes aan wat ze van plan zijn. Hoewel ze niet de hoogstrentende producten hebben, is het een volledige bank. Met bankkaarten enz, juist de (gratis) Visa/Mastercard moet je elders halen (Citibank, Argenta, DB, ...).phase schreef: Op dit moment is een "hoge gegarandeerde premie" inderdaad wel mooi meegenomen voor een spaarrekening, bvb. het nieuwe tarief van CE lijkt nog wel interessantmaar voorlopig nog rustig afwachten waar de andere banken heen gaan..
Persoonlijk vind ik Keytrade correct. Ze volgen, naar mijn ervaring tot nu toe, zowel de stijgende als de dalende trends relatief snel op, aangekondigd en voor alle klanten, zonder uitschieters. Ze moeten het dan ook meer hebben van beleggers en van mensen die op zoek zijn naar een gratis online zichtrekening met kaart en een spaarrekening die qua rente de markt volgt.![]()
ook een sterke daling voor de AZUR spaarrekening ,van welke bank zijn we nog zeker!!! in ieder geval niet teveel stoefen over keytrade zijn rentes
Hoe waren de spaarrentes bij Keytrade vroeger eigenlijk? Zijn ze altijd bij de hoogsten op de markt geweest of lag hun rente altijd net boven het gemiddelde?
vroeger was keytrade niet zo gericht op spaarders, vooral beleggers ...
maar sinds enige tijd richten ze zicht toch op spaarders en bieden ze meer rente dan het gemiddelde.
en natuurlijk gratis bankkaart, 5 cent/verrichting, heel gebruiksvriendelijk en vlot online bankieren
maar sinds enige tijd richten ze zicht toch op spaarders en bieden ze meer rente dan het gemiddelde.
en natuurlijk gratis bankkaart, 5 cent/verrichting, heel gebruiksvriendelijk en vlot online bankieren
Ik heb bij Keytrade vooral de indruk dat ze nu met (inderdaad zeer mooie acties) massaal veel nieuwe klanten proberen aan te trekken, waarvan ze hopen dat een groot deel ook begint te beleggen via de Keytrade effectenrekening. (waarop ze het meest kunnen verdienen) Ik heb bij Keytrade eerder het gevoel dat ik bij een beleggersbank terechtgekomen ben in plaats van een spaarbank. Anderzijds kan je natuurlijk dan ook wel stellen dat Keytrade een zeer complete bank is. Al is naar mijn mening Binckbank veel beter om beursverrichtingen uit te voeren. Tevens zit het mij ook een beetje dwars dat internet banken zoals Rabo en Keytrade eigenlijk maar een gemiddelde intrest aanbieden. Terwijl ze amper kosten hebben, zeker als je bekijkt dat een grootbank als Fortis zelfs meer rente geeft op een internet rekening terwijl die veel meer kosten hebben. Ik vraag me trouwens ook af hoelang het zal duren vooraleer het geld gaat kosten om met bankkaarten van internet banken geld af te halen bij de automaten van Fortis, KBC, Dexia en ING. Ik geloof dat, dat bij de gratis ING Lion Account nu zelfs al het geval is.
Laatst gewijzigd door Campzie op 29 maart 2009, 12:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is wél gemakkelijk voor Fortis om met ons belastinggeld (overheidssteun) nu hogere intresten te kunnen geven

Opmerkelijk dat internet banken zoals Keytrade en Rabo (bij hun gaat het vooral om hun rating dus best te begrijpen) ondanks hun lage kosten structuur minder intrest geven dan grootbanken zoals Fortis, Dexia en ING.
Inderdaad opmerkelijk : maar deze eerste 2 hebben nooit overheidssteun gekregen in tegenstelling tot de meeste grootbanken.Campzie schreef: Opmerkelijk dat internet banken zoals Keytrade en Rabo (bij hun gaat het vooral om hun rating dus best te begrijpen) ondanks hun lage kosten structuur minder intrest geven dan grootbanken zoals Fortis, Dexia en ING.
Nogmaals : zo is het gemakkelijk natuurlijk