Kinepolis keert 4,33 euro per aandeel uit
TIP
Re: Kinepolis keert 4,33 euro per aandeel uit
Monrose, vandaar dat ik o.a. fors heb afgebouwd. Met name met 50%.
Anderzijds kost kwaliteit in het leven geld en op de beurs soms/vaak geld.
Anderzijds kost kwaliteit in het leven geld en op de beurs soms/vaak geld.
Koersdoel naar €40 bij KBC, advies naar Buy. Toch straf om nog een Buy te geven aan deze koers/waardering.
Mijn waarderingsmodel geeft een intrinsieke waarde per aandeel van €29,05 voor Kinepolis (op basis van 21x de gemiddelde vrije kasstroom in de periode 2009-2013), wat betekent dat het aandeel overgewaardeerd is en verkocht mag worden. Wat wel opvalt zijn de mooie omzetstijgingen en de enorm hoge vrije kasstroom-marges.

Aandelenportefeuille netto met 1167% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,7% (tem 11 jul '25)
Momenteel: 100% cash
Ik wou in mijn vorige post nog vragen of je Kinepolis eens door je model wou draaien. Dacht dat je deze thread toch niet zou lezen. Helderziend? Ik dacht wel dat Kinepolis er als overgewaardeerd zou uitkomen, alleen niet zo fors. Kinepolis heeft momenteel een groot inkoopprogramma lopen waarbij het ongeveer 1/3 van de handel voor zijn rekening neemt.
Legt KBC ook uit hoe ze tot een koersdoel van €40 komt, iemand? De bomen reiken hier bijna tot aan de hemel.
Edit: rapportje van KBC > http://data.kbcsecurities.be/40/40/102/129994.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Legt KBC ook uit hoe ze tot een koersdoel van €40 komt, iemand? De bomen reiken hier bijna tot aan de hemel.
Edit: rapportje van KBC > http://data.kbcsecurities.be/40/40/102/129994.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
@jens_dev
Zoals de meeste analisten gebruikt men de discounted cash flow-methode om tot een intrinsieke waarde te komen (een volstrekt onbetrouwbare methode overigens). Volgens KBC ligt die momenteel op €35,4 per aandeel en kan die oplopen tot €43,8 indien recente overnames die Kinepolis gedaan heeft goed uitdraaien. De €40 ligt daar ergens tussen.
Zoals de meeste analisten gebruikt men de discounted cash flow-methode om tot een intrinsieke waarde te komen (een volstrekt onbetrouwbare methode overigens). Volgens KBC ligt die momenteel op €35,4 per aandeel en kan die oplopen tot €43,8 indien recente overnames die Kinepolis gedaan heeft goed uitdraaien. De €40 ligt daar ergens tussen.
Aandelenportefeuille netto met 1167% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,7% (tem 11 jul '25)