Kinepolis
TIP
Re: Kinepolis
Inderdaad stevige uitbreiding.
Wat meer cijfers om te duiden:
Landmark Cinemas
-) 44 complexen
-) Grootste deel complexen gehuurd
-) 10,2 miljoen bezoekers
-) 107 miljoen euro omzet (2016)
-) Winst (ebitda, 2017) 12 miljoen euro
-) 10% marktaandeel, nummer twee in canada
Kinepolis
-) 48 complexe
-) Grootste deel complexen in eigendom
-) 23,8 miljoen bezoekers
-) Omzet 325 miljoen euro
-) Winst (ebitda, 2016) 91,6 miljoen euro
Indien kinepolis zoals wel vaker er in slaagt de bezoekers meer te laten uitgeven en de winsten te maximaliseren kan dit een mooie stap worden.
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
Het leuke aan het verhaal is, dat ze geld dat niks opbracht nu aan het werk hebben gezet.
Als het canada verhaal op termijn gaat evolueren naar het EU verhaal wordt heel leuk.
De koop was extra goedkoop door koersverschil.
Maar canadese dollars brengen wel minder op.
Ben zeer benieuwd wat de koers morgen gaat doen!
Als het canada verhaal op termijn gaat evolueren naar het EU verhaal wordt heel leuk.
Vraag me ook af of we een onmiddelijke reactie gaan zien.Jhn schreef: ↑18 september 2017, 21:39 Het leuke aan het verhaal is, dat ze geld dat niks opbracht nu aan het werk hebben gezet.
Uiteindelijk niet echt belangrijk, lange termijn is hiet van tel. Heb er wel vertrouwen in dat kinepolis in staat is meer geld uit die bezoekers te halen.
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
Ik ben al aandeelhouder sedert de IPO

En uiteraard ook de erg interessante obligatie van Kinepolis in bezit, het zal me verdriet doen als die op vervaldag komt...
"Berenberg verhoogd advies voor Kinepolis verhoogd van Houden naar Kopen en koersdoel 49,00 naar 59,00 €."
Blijft sinds de aankondinging van de overname lekker doorgaan, vandaag meer dan 4% bij.
Blijft sinds de aankondinging van de overname lekker doorgaan, vandaag meer dan 4% bij.
Vandaag in de standaard, kinepolis wil van start gaan met 4D films.
Bedoeling is stoelen te laten bewegen, geur/licht/wind-effecten toe te voegen,... In december openen de eerste twee 4DX zalen.
Op zich als belegger goed om zien dat men inovatief blikft. Belangrijker lijkt me de meeropbrengst, 6 tot 8 € duurder dan gewoon ticket. Kortom kinepolis blijft manieren vinden om mensen meer uit te laten geven. Benieuwd wat dit zal geven
Bedoeling is stoelen te laten bewegen, geur/licht/wind-effecten toe te voegen,... In december openen de eerste twee 4DX zalen.
Op zich als belegger goed om zien dat men inovatief blikft. Belangrijker lijkt me de meeropbrengst, 6 tot 8 € duurder dan gewoon ticket. Kortom kinepolis blijft manieren vinden om mensen meer uit te laten geven. Benieuwd wat dit zal geven

Spijtig genoeg niet in portefeuille - zijn sterk bezig, goed management. Ik plaats wel een kanttekening bij 4DX - innovatief en goed idee maar om er een succes van te maken zal de prijs moeten dalen of zal de ervaring subliem moeten zijn. Ik ga het alvast eens proberen ...Crassus schreef: ↑6 oktober 2017, 17:53 Vandaag in de standaard, kinepolis wil van start gaan met 4D films.
Op zich als belegger goed om zien dat men inovatief blikft. Belangrijker lijkt me de meeropbrengst, 6 tot 8 € duurder dan gewoon ticket. Kortom kinepolis blijft manieren vinden om mensen meer uit te laten geven. Benieuwd wat dit zal geven![]()
Het bewegen van je stoel, als er een race scene afspeelt, daar zie ik het nut nog van in.
Maar wind, vreemde geurtjes... Ziet ge de popcorn al vliegen? Als er opeens een rot geurtje passeert zal uw goesting in uw snack ook gepasseerd zijn. Je gaat toch naar de cinema voor op uw gemak te zitten? Van 3D ben ik ook nog steeds niet overtuigd. De enige die de moeite was volgens mij was avatar, maar dat was dan ook de eerste film die ik in 3D zag. Na 2 andere een kans te geven verspil ik geen geld meer om het in 3D te zien.
Maar wind, vreemde geurtjes... Ziet ge de popcorn al vliegen? Als er opeens een rot geurtje passeert zal uw goesting in uw snack ook gepasseerd zijn. Je gaat toch naar de cinema voor op uw gemak te zitten? Van 3D ben ik ook nog steeds niet overtuigd. De enige die de moeite was volgens mij was avatar, maar dat was dan ook de eerste film die ik in 3D zag. Na 2 andere een kans te geven verspil ik geen geld meer om het in 3D te zien.
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
Bij de overgang van de stomme film naar film met geluid waren er ook die dachten dat films met geluid maar een kortstondige hype gingen worden omdat stomme films toch veel mooier waren.
Voor 4DX zijn er veiligheidsvoorschriften. ‘Zo zal het verboden zijn warme dranken mee te nemen en zullen we vragen om tijdens heftige scènes niet te eten of te drinken. Net als in een pretpark raden we bezoekers met gezondheidsproblemen af om de film in 4DX te bekijken. Aan elke stoel komt ook een stopknopje te zitten, voor wie even genoeg heeft van vocht- en geureffecten.’
Voor 4DX zijn er veiligheidsvoorschriften. ‘Zo zal het verboden zijn warme dranken mee te nemen en zullen we vragen om tijdens heftige scènes niet te eten of te drinken. Net als in een pretpark raden we bezoekers met gezondheidsproblemen af om de film in 4DX te bekijken. Aan elke stoel komt ook een stopknopje te zitten, voor wie even genoeg heeft van vocht- en geureffecten.’

Als ze bovenstaande film in 4DX afspelen komen alle toeschouwers zeeziek buiten of zo nat als een waterkieken.

Bij elke nieuwe wind zullen er zijn die hun windschermen bovenhalen en zullen ze zijn die windmolens plaatsen.
Maar wat die 3D betreft, met exclusie van avatar, niet overtuigd en nagenoeg iedereen die ik ken denkt er ook zo over.
Wat ik wel zie gebeuren is dat de moordgriet zal het laatste nieuwe channel geurtje dragen wat iedereen dan ook moet hebben. Of dat ze op het gepaste moment een scene hebben met chips/cola/chocolade zodat de winkel draait met de pauze, die eigenlijk niets met de film heeft te zien.
Maar wat die 3D betreft, met exclusie van avatar, niet overtuigd en nagenoeg iedereen die ik ken denkt er ook zo over.
Wat ik wel zie gebeuren is dat de moordgriet zal het laatste nieuwe channel geurtje dragen wat iedereen dan ook moet hebben. Of dat ze op het gepaste moment een scene hebben met chips/cola/chocolade zodat de winkel draait met de pauze, die eigenlijk niets met de film heeft te zien.
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
Off topic: dat trucje hebben ze vroeger toegepast in films. Ze monteerden een beeld van bijvoorbeeld een flesje cola in een filmscene. Omdat we 26 beelden per seconde zien, zagen we dat beeld van die cola niet bewust maar ons onderbewustzijn had het desondanks toch geregistreerd. Tijdens de pauze hadden we daardoor trek in cola.
Het valt zeker nog te zien wat dit zal geven.
Als aandeelhouder zie ik het natuurlijk anders dan als filmganger. Onlangs ging ik nog eens naar kinepolis en viel me toch weer op hoe men er blijft in slagen mensen meer te doen met kleine innovaties enz.
Vb:
-) heel wat zitjes waren special comfy seats, of zoiets, per twee afgeschermd en met tafel. Zat toch vrij veel volk.
-) eten en drinken, ongeloofelijk hoeveel gekocht werd. En bleef daarbij zelden bij 1stuk
-) nieuw geluids en projectiesysteem met kleine meerprijs.
Als consument kan je daarvan denken wat je wilt. Als belegger geeft het goede hoop op de toekomst.
Als aandeelhouder zie ik het natuurlijk anders dan als filmganger. Onlangs ging ik nog eens naar kinepolis en viel me toch weer op hoe men er blijft in slagen mensen meer te doen met kleine innovaties enz.
Vb:
-) heel wat zitjes waren special comfy seats, of zoiets, per twee afgeschermd en met tafel. Zat toch vrij veel volk.
-) eten en drinken, ongeloofelijk hoeveel gekocht werd. En bleef daarbij zelden bij 1stuk
-) nieuw geluids en projectiesysteem met kleine meerprijs.
Als consument kan je daarvan denken wat je wilt. Als belegger geeft het goede hoop op de toekomst.