Kinepolis
TIP
Re: Kinepolis
Was KBC ook niet de sterkste pusher voor Nyrstar ten tijde van de IPO?
juni 2018, 18u00
Kinepolis Group NV meldt dat, door inkoop van eigen aandelen, de
kennisgevingsplichtige personen gezamenlijk de drempel van 50% van de
stemrechten verbonden aan aandelen in Kinepolis Group NV overschreden
hebben.
Hoe moet een kleine belegger dit zien, wanneer kinepolis zelf meer dan 50% heeft?
Kinepolis Group NV meldt dat, door inkoop van eigen aandelen, de
kennisgevingsplichtige personen gezamenlijk de drempel van 50% van de
stemrechten verbonden aan aandelen in Kinepolis Group NV overschreden
hebben.
Hoe moet een kleine belegger dit zien, wanneer kinepolis zelf meer dan 50% heeft?
zelfde als een grote belegger,
ben niet zeker maar denk niet dat een bedrijf 50% eigen aandelen mag aanhouden
Kinepolis doet dat ook niet.
wat er staat is dat doordat ze zelf aandelen gekocht hebben daalt het aantal stemgerechtigde aandelen,
ze kunnen op hun eigen aandeelhouders vergadering niet meestemmen met hun eigen aandelen.
een groepje van aandeelhouders is door deze daling van stemgerechtigde aandelen over de 50% drempel gesukkeld en dan moet je dat melden.
ben niet zeker maar denk niet dat een bedrijf 50% eigen aandelen mag aanhouden
Kinepolis doet dat ook niet.
wat er staat is dat doordat ze zelf aandelen gekocht hebben daalt het aantal stemgerechtigde aandelen,
ze kunnen op hun eigen aandeelhouders vergadering niet meestemmen met hun eigen aandelen.
een groepje van aandeelhouders is door deze daling van stemgerechtigde aandelen over de 50% drempel gesukkeld en dan moet je dat melden.
Kinepolis noteert nu 16% lager dan zijn top van wat maanden geleden.
Cijfer zijn goed.
Misschien is hier wel een koopkans?
Cijfer zijn goed.
Misschien is hier wel een koopkans?
-
- Full Member
Warme lente/zomer periode is slechte verkoopcijfers?
Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Ik kom met veel moeite aan een koersdoel van € 50 à € 55.
-> Extrapolatie FCF uit H1 - > Sustaining capex van € 10M à € 20M & Multiple van 21.
Ze kunnen nog wel groeien de komende jaren; bij de recente overnames kunnen ze hun marges nog opkrikken & dat kan dus mogelijks nog een stevig effect hebben op de FCF. Daarnaast zou H1 vrij zwak geweest zijn door warme lente/zomer/WK?
Maar er is géén margin of safety. Hoogstens a wonderful business at a fair price.
-> Extrapolatie FCF uit H1 - > Sustaining capex van € 10M à € 20M & Multiple van 21.
Ze kunnen nog wel groeien de komende jaren; bij de recente overnames kunnen ze hun marges nog opkrikken & dat kan dus mogelijks nog een stevig effect hebben op de FCF. Daarnaast zou H1 vrij zwak geweest zijn door warme lente/zomer/WK?
Maar er is géén margin of safety. Hoogstens a wonderful business at a fair price.
Blijkbaar 'interest paid' in excel vergeten in te vullen. Dan kom ik max. aan € 46 per aandeel. (Zelfs geen fair price in dat geval.)Umi schreef: ↑23 augustus 2018, 09:53 Ik kom met veel moeite aan een koersdoel van € 50 à € 55.
-
- Full Member
Vanochtend nog op de Peter van de veire ochtendshow:
Weinig mensen zijn naar de cinema gegaan deze zomer door de hitte en het WK.
Weinig mensen zijn naar de cinema gegaan deze zomer door de hitte en het WK.
Vorige week na jaren nog eens geweest. Kinepolis kwam bij mij vooral over als een enorme geldklopperij. Prijzen van tickets zijn enorm gestegen, allerlei supplementen voor extra's. In het vervolg netflix ik wel een filmpje thuis. Denk niet dat ik de enige ben.
-
- Full Member
CEO denkt in ieder geval niet dat Netflix een concurent is.jens_dev schreef:Vorige week na jaren nog eens geweest. Kinepolis kwam bij mij vooral over als een enorme geldklopperij. Prijzen van tickets zijn enorm gestegen, allerlei supplementen voor extra's. In het vervolg netflix ik wel een filmpje thuis. Denk niet dat ik de enige ben.
Trouwens, de films die je in de cinema kan zien, kan je niet op Netflix zien en vice versa.
Ze hebben echt wel geniale praktijken.
De 24hr Harry Potter marathon gaat enorm veel geld opleveren, zelfs al waren de ticketten niet zo duur.
Maar 24 uur lang mensen die als enigste vorm van eten of drinken toegang hebben tot de winkels in Kinepolis.
Als aandeelhouder ben ik fan van Kinepolis,
als bezoeker minder
als bezoeker minder

Haha. Hij verklaart dat in de pers ja, maar dat kan hij toch niet zelf geloven. Natuurlijk is het concurrentie, nog meer voor de omroepen, maar zeker ook voor de bioscopen.Incremental schreef: ↑27 augustus 2018, 11:23 CEO denkt in ieder geval niet dat Netflix een concurent is.
Als je voor uw tv zit, zit je niet in de cinema hé
Is idd concurentie, maar op dit moment is het filmaaanbod van netflix in belgie toch ook niet overdonderend.
Persoonlijk vind ik netflix wel fijn maar voor sommige films heb je in de cinema toch een totaal ander ervaring.
Persoonlijk vind ik netflix wel fijn maar voor sommige films heb je in de cinema toch een totaal ander ervaring.
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
Meestal kijk ik kaskrakers in de cinema.
Zeker als er 1 bekende acteur inzit en het genre in mijn richting is ga ik meestal kijken.
Zeker als er 1 bekende acteur inzit en het genre in mijn richting is ga ik meestal kijken.