Klimaathysterie
- KleineSpaarder
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Klimaathysterie
Vlaams Belang wou niet alleen een holocaust-ontkenner op de verkiezingslijst zetten.KleineSpaarder schreef: ↑25 juli 2025, 20:26Die misselijke plaatjes staan in de Encyclopedie van de Vlaamse Beweging, waar Vlaams Belang zijn mosterd haalt.
Ik vind ze ook misselijk maar velen bij Vlaams Belang hebben heimwee naar deze misselijke tijden.
Het is bijvoorbeeld misselijkmakend dat Vlaams Belang de veroordeelde holocaust-ontkenner Raes bij de laatste verkiezingen in 2024 op de lijst wou zetten.
Vlaams Belang had ook Roeland Raes bij de laatste verkiezingen op de lijst gezet (tot hijzelf het fatsoen had zich terug te trekken) UIT RESPECT !!!!!!!! Respect omdat hij de holocaust minimaliseerde![]()
Roeland Raes overleden, de holocaustontkenner die “uit respect” op de Vlaams Belang-lijst mocht
De Vlaams Belang-politicus Roeland Raes, ooit veroordeeld voor negationisme, is na langdurige gezondheidsproblemen overleden.
28 november 2024 om 20:20
Roeland Raes, ooit ondervoorzitter van het Vlaams Blok en gedurende tien jaar senator, is donderdag op 90-jarige leeftijd overleden. Hij koos voor euthanasie na langdurige pijnlijke gezondheidsproblemen en was omringd door zijn familie. In september kwam Raes, die in 2001 veroordeeld werd wegens negationisme, in een mediastorm terecht toen bekend raakte dat hij in Aalter op de Vlaams Belang-lijst voor de gemeenteraadsverkiezingen zou prijken.
De Winter van Vlaams Belang zwaait ook nog altijd graag met de Verdinaso-vlag.
Dat is 2 maanden geleden. Nazisme en anti-semitisme is nog altijd brandend actueel bij Vlaams Belang.

Joodse gemeenschap "geschandaliseerd" door Instagrampost Filip Dewinter met antisemitische vlag
Het Forum der Joodse Organisaties (FJO) reageert verontwaardigd op een recente Instagrampost van Vlaams Belang-kopstuk Filip Dewinter. Op de foto poseert Dewinter op de verjaardag van een partijgenoot met een vlag van Verdinaso, een aan het fascisme gelinkte en antisemitische politieke beweging tijdens het interbellum en de Tweede Wereldoorlog. De foto kwam ook ter sprake op de Antwerpse gemeenteraad van gisterenavond.
Nora Eurlings, Belga
Gepubliceerd:
di 27 mei. 14u47
Onder de foto citeert Dewinter ook de slogan 'Onze eer is trouw', wat kan worden gezien als een verwijzing naar het SS-motto 'Meine Ehre heißt Treue'.
Dewinter is daarmee niet aan zijn proefstuk toe. Op sociale media gebruikte hij de slogan al eerder. Onder meer bij foto's van een herdenking van Raymond De Roover, voormalig voorzitter van Vlaams Belang Brussel, schreef hij dezelfde slogan.
Trumps MAGA = MAPA: Make Americans Poor Again
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
Die De Winter is dan ook een racist pur sang. Hij zal binnenkort wel uit het parlement verdwijnen na het incasseren van een royale door ons betaalde oprotpremie.
En bij deze weer helemaal netjes hysterisch on-topic
:
De Amerikaanse president Donald Trump heeft opnieuw fel uitgehaald naar windmolens, dit keer omdat ze volgens hem het uitzicht bederven vanaf de 18e hole van zijn golfresort in het Schotse Turnberry. “Ik zie negen windmolens aan de horizon. Wat een zonde”, zei Trump tijdens een persmoment. Hij noemde ze “een ramp voor het landschap en de natuur” en beweerde dat ze vogels doden, walvissen in de war brengen en “niet eens afbreekbaar” zijn.
Ik vind ze net mooi omdat ze ook aangeven dat het met de alternatieve energie de goede richting uitgaat.

De Amerikaanse president Donald Trump heeft opnieuw fel uitgehaald naar windmolens, dit keer omdat ze volgens hem het uitzicht bederven vanaf de 18e hole van zijn golfresort in het Schotse Turnberry. “Ik zie negen windmolens aan de horizon. Wat een zonde”, zei Trump tijdens een persmoment. Hij noemde ze “een ramp voor het landschap en de natuur” en beweerde dat ze vogels doden, walvissen in de war brengen en “niet eens afbreekbaar” zijn.
Ik vind ze net mooi omdat ze ook aangeven dat het met de alternatieve energie de goede richting uitgaat.
Leuk ... de overheid is op zoek naar locaties voor nieuwe inplantingen. Meestal zijn de lokale bewoners tegen de inplanting van windmolens in hun nabije omgeving, maar jij bent er voor en vindt ze ook nog mooi.
Kan je de overheid laten weten dat je graag een windmolen in je achtertuin wil. Of beter nog een reeks van windmolens.
Dan word je elke morgen bij het ontwaken er aan herinnerd hoe goed we bezig zijn met alternatieve energie
Kan je de overheid laten weten dat je graag een windmolen in je achtertuin wil. Of beter nog een reeks van windmolens.
Dan word je elke morgen bij het ontwaken er aan herinnerd hoe goed we bezig zijn met alternatieve energie

Ik heb er liefst 12 in mijn achtertuin staan. En er is nog plaats. Laat ze maar komen. Het doet me telkens pijn als ik zie dat ze stilstaan in de zomer - niet omdat er geen wind is - maar omdat de zonnepanelen genoeg stroom leveren en men in BE tot op heden (oa dank zij ELIA) niets voorzien heeft voor de opslag van energie tijdens energie-rijke periodes.
Mbt mensen die windmolens lelijk vinden, het zit hem ook vooral tussen de oren denk ik, maar ik ben geen psychiater of psycholoog. Belgen willen enerzijds gratis elektriciteit maar anderzijds geen windmolens. Is dat niet een beetje egoïstisch denken ?
Mbt mensen die windmolens lelijk vinden, het zit hem ook vooral tussen de oren denk ik, maar ik ben geen psychiater of psycholoog. Belgen willen enerzijds gratis elektriciteit maar anderzijds geen windmolens. Is dat niet een beetje egoïstisch denken ?
Jij hebt een grote achtertuin
Als je alle mensen naar de psychiater stuurt die geen windmolen in hun achtertuin willen, dan zullen de psychiaters binnenkort overwerkt zijn.

Als je alle mensen naar de psychiater stuurt die geen windmolen in hun achtertuin willen, dan zullen de psychiaters binnenkort overwerkt zijn.

Mijn achtertuin is Colruyt. Die mensen hebben wel een visie op energie. In tegenstelling tot de meeste Belgen.
Psychiaters zijn nu al overwerkt door mensen die hun oa energie-rekeningen niet kunnen betalen en in burn-out gaan.
Psychiaters zijn nu al overwerkt door mensen die hun oa energie-rekeningen niet kunnen betalen en in burn-out gaan.
Sorry maar je bent met mijn voeten aan het spelen. Ik heb hier geen tijd voor.
Ik speel niet met uw voeten. Mijn achtertuin is een aaneenschakeling van bedrijfssites van Colruyt en andere bedrijven. Daar staan 12 windmolens te draaien. Mijn achtertuin is nu eenmaal geen golfterrein zoals bij Trump. Niet alle Belgen wonen in Brasschaat.
Laatst gewijzigd door chesini op 28 juli 2025, 12:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn achtertuin is de hele wereld.
Hopelijk vliegt er niets in brand of je mag asbest lopen scheppen in uw tuin.
Mijn achtertuin is een bos met veel fauna en flora.
Een bos, dat is pas goed voor het klimaat. Houdt water vast, neemt Co2 op, zorgt voor schaduw en afkoeling, enz, enz.
Veel leuker dan betonnen muren en wapperende gedrochten.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ik kan hier een kilometer ver kijken over weilanden naar bomen. Het valt enorm op dat geen enkel van die Groene klimaathysterici ook maar iets op heeft met de natuur.Kwakkie schreef: ↑28 juli 2025, 12:14Hopelijk vliegt er niets in brand of je mag asbest lopen scheppen in uw tuin.
Een bos, dat is pas goed voor het klimaat. Houdt water vast, neemt Co2 op, zorgt voor schaduw en afkoeling, enz, enz.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Alle gebouwen en infrastructuur zijn hier splinternieuw. Willy Naessens zet de ene na de andere er bij. Hier en daar nog een oudere loods. Kan zijn dat daar nog asbest zit. Maar zoals je ziet bij Tomorrowland, de ganse omgeving ligt daar nu vol bisphenol. Een brand en de gevolgen zijn maw moeilijk te voorspellen.Kwakkie schreef: ↑28 juli 2025, 12:14Hopelijk vliegt er niets in brand of je mag asbest lopen scheppen in uw tuin.
Wel een goed idee zou ik zeggen om bvb van de Audi-site een bos te maken. De site ligt hier nu eenzaam en verlaten. Een mens zou er van miserie windmolens opzetten om toch weer wat leven te hebben. In de optiek van industrieel-realisme. Niet iedereen woont aan de rand van een golfterrein of in een verkaveld bos van hectaren groot dat tenslotte ook opgeofferd is aan villa's. En dat zijn kasten van villa's.
Als je hier woont en leeft, leer je abstractie maken van de natuur. Het zou niet mogen maar het is zo. Ik vind het al goed dat de waterkwaliteit van de Zenne sterk verbeterd is.CarpeNoctem schreef: ↑28 juli 2025, 12:40Ik kan hier een kilometer ver kijken over weilanden naar bomen. Het valt enorm op dat geen enkel van die Groene klimaathysterici ook maar iets op heeft met de natuur.Kwakkie schreef: ↑28 juli 2025, 12:14 Hopelijk vliegt er niets in brand of je mag asbest lopen scheppen in uw tuin.
![]()
Jij CarpeNoctem denkt te weten wat de moderne natuur is ? Wel vergis u ook niet in de zgn natuur. Ik kon jaren geleden ook kilometers ver kijken over de velden. Maar welke velden ? Doodgespoten met roundup (landbouwtrekkers met vaten van 5000L Roundup van BASF). Alle insecten en vlinders spoorloos. Zelfs geen vlinders meer op vlinderplanten. Ook het tuingazon meermaals gratis meegesproeid en een beetje kapot. Alle veldwegen omgeploegd. Alle hagen en struiken uitgeroeid. Zelfs grenspalen van akkers ploegen ze uit om toch maar een halve meter extra opbrengst te hebben. Fazanten en patrijzen uitgestorven. En men mag ze niet meer uitzetten, en in het wild is het nada. Wilde konijnen: als er nog zijn vallen ze dood aan de konijnenziekte. Ik kon enkel nog rekenen op een zwarte en twee groene spechten in de tuin. Dat was de natuur dan.
En vooral bosduiven. De monocultuur van maisvelden en tarwe leidt tot overmacht van oa bosduiven. Die vernielen alles in de groentetuin en de fruittuin. En je mag ze niet schieten want ze zijn beschermd.
En ik ga nog zwijgen over de beerstank in het voorjaar. Grote tankwagens van West-Vlaanderen van 40.000L komen hun beer dumpen in een groene unieke landbouwzone omdat die nog absorptiecapaciteit heeft. De landbouwmaffia op zijn best. Dat gaat weken door, dag en nacht. Met groene tractoren (John Deere) van 350PK. Daar hebben ze wel geld, voor de armtierige boeren.
Samengevat: ik zou wel eens een grondstaal van een industriesite willen vergelijken met een grondstaal uit een landbouwzone/natuurzone.
Wat zeggen studies hierover?
In een VMM-studie (2022) werden op Vlaamse landbouwgrond systematisch hogere koperwaarden gevonden dan op industrieterreinen — deels door varkensmest, deels door fungiciden zoals koperoxychloride in fruitteelt bron: VMM bodembeheerrapport 2022.
Bij project “Living Labs Vlaanderen” bleek dat microbieel bodemleven vaak rijker is op verwilderde zones dan op gangbare landbouwgrond, zelfs als die landbouwgrond “groen” lijkt bron: ILVO / VLM.
Kortom: landbouwgrond = niet per definitie schoner.
Niemand neemt drastisch actie — omdat:
de politiek verdeeld is,
de economische logica perverse prikkels geeft,
de natuur “stil” achteruitgaat,
en de echte dwingende maatregelen uitblijven uit angst voor backlash.
Maar: het hoeft niet zo te blijven. De kennis, data én tools zijn er. Wat ontbreekt is moed, prioriteit en visie.
En CarpeNoctem, ik hoor U niet meer. Jij die alles van de zgn Belgische of Vlaamse natuur weet. En idd, in Brussel is er geen natuur meer. Een geluk dat jij nog natuur hebt.
Als ik de natuur wil horen, dan moet ik luisteren oa naar https://www.youtube.com/watch?v=DP9UjLeLN5A