"Koersreacties"
TIP
-
Belegger285
- Newbie

Re: "Koersreacties"
Ja, goede kwartalen beginnen te komen... 
-
Belegger285
- Newbie

"Europese beurzen beëindigen verliesreeks"
18-10-2014 11:50
De Europese beurzen herstelden gisteren fors na de dagen van verliezen. Beleggers pikte gedumpte aandelen op die structureel sterk staan in de markt en dus weinig schulden torsen.
Een overzicht:
In Brussel gaan Colruyt (+5,78%), GDF-Suez (+5,31%), UCB (+5,08%) fors hoger. Vooral UCB dat al fors in waarde is gedaald, veert op. GDF-Suez poetst de verliesreeks van woensdag dan weer volledig weg.
Op de brede markt vlamt Sioen Industries met 15%. Ook hier zijn de verliezen door de "salamicrash" volledig weggevaagd. Arseus (+10,5%) werd weer opgevist, aangezien Arseus volgens hen dus ondergewaardeerd is. CFE, dat een 100% belang heeft in baggeraar DEME, werd 8% duurder. MDxHealth werd 9,4% meer waard. Ook Euronav werd door beleggers beloond met een koerswinst van 7,05%. Aanleiding zijn de gunstige tijden voor olietankers. Ik ben een koper van het aandeel met een koersdoel van 9 euro. MDxHealth is een Buy & Sell waar ik dus al een koersdoel heb opgeplakt.
In Parijs gaan Société Générale en Crédit Agricole meer dan 5% hoger. Alleen Gemalto is de vreemde eend in de bijt met een min van ruim 11%.
In Amsterdam vieren ING Groep (+5,46%), SBM Offshore (+4,94%) en Royal Dutch Shell (+4,67%) feest.
In Frankfurt domineren farmabedrijven Fresenius Medical Care (+5,44%) en Fresenius SE Co KGaA (+5,13%).
In Londen valt alleen Rolls-Royce op met een verlies van meer dan 8%.
De Dow-Jones heeft UnitedHealth (+3,27%) als stoomtrein.
door Hamish Maertens
Trefwoorden:
Europese beurzen | salamicrash | Royal Dutch Shell | Société Générale | UnitedHealth | Rolls-Royce | ING | SBM Offshore | Arseus | DEME | CFE | Sioen Industries | Buy & Sell | Euronav | advies
Meer op Beursintroductie 2014 webnode via google vindbaar.
18-10-2014 11:50
De Europese beurzen herstelden gisteren fors na de dagen van verliezen. Beleggers pikte gedumpte aandelen op die structureel sterk staan in de markt en dus weinig schulden torsen.
Een overzicht:
In Brussel gaan Colruyt (+5,78%), GDF-Suez (+5,31%), UCB (+5,08%) fors hoger. Vooral UCB dat al fors in waarde is gedaald, veert op. GDF-Suez poetst de verliesreeks van woensdag dan weer volledig weg.
Op de brede markt vlamt Sioen Industries met 15%. Ook hier zijn de verliezen door de "salamicrash" volledig weggevaagd. Arseus (+10,5%) werd weer opgevist, aangezien Arseus volgens hen dus ondergewaardeerd is. CFE, dat een 100% belang heeft in baggeraar DEME, werd 8% duurder. MDxHealth werd 9,4% meer waard. Ook Euronav werd door beleggers beloond met een koerswinst van 7,05%. Aanleiding zijn de gunstige tijden voor olietankers. Ik ben een koper van het aandeel met een koersdoel van 9 euro. MDxHealth is een Buy & Sell waar ik dus al een koersdoel heb opgeplakt.
In Parijs gaan Société Générale en Crédit Agricole meer dan 5% hoger. Alleen Gemalto is de vreemde eend in de bijt met een min van ruim 11%.
In Amsterdam vieren ING Groep (+5,46%), SBM Offshore (+4,94%) en Royal Dutch Shell (+4,67%) feest.
In Frankfurt domineren farmabedrijven Fresenius Medical Care (+5,44%) en Fresenius SE Co KGaA (+5,13%).
In Londen valt alleen Rolls-Royce op met een verlies van meer dan 8%.
De Dow-Jones heeft UnitedHealth (+3,27%) als stoomtrein.
door Hamish Maertens
Trefwoorden:
Europese beurzen | salamicrash | Royal Dutch Shell | Société Générale | UnitedHealth | Rolls-Royce | ING | SBM Offshore | Arseus | DEME | CFE | Sioen Industries | Buy & Sell | Euronav | advies
Meer op Beursintroductie 2014 webnode via google vindbaar.
Kan een veertienjarige jongen zomaar advies geven? Ook beursig wordt belaagd met praat van deze gast, ik hou er niet van! Wie of wat heeft hier baat bij? In mijn tijd ging ik voetballen, naar de giro en keek ik met grote ogen naar mijn omgeving, ik ben dankbaar dat ik nog niet naar koerstabellen keek!
Leeftijd is niet belangrijk, denk dat men soms van jonge mensen nog veel kan leren
( eigenlijk niet zo belangrijk, maar los van de leeftijd kan het eventueel zijn................... waar worden de forumregels overtreden
blijkbaar was hij al eens naar Elba gebannen en dan heb ik het niet over de leeftijdsvoorwaarde)
( eigenlijk niet zo belangrijk, maar los van de leeftijd kan het eventueel zijn................... waar worden de forumregels overtreden
blijkbaar was hij al eens naar Elba gebannen en dan heb ik het niet over de leeftijdsvoorwaarde)
Wat mij stoort is niet dat hij veertien jaar is, evenmin dat hij advies wil geven (want dat proberen we hier allemaal te geven en te krijgen), maar wel dat hij altijd schijnt te snoeven over wie hij is alsof hij een autoriteit op zijn gebied is en naar zijn eigen website verwijst. Waarom start hij een eigen draadje en probeert hij dat kunstmatig in leven te houden en neemt hij niet anoniem en bescheiden deel aan de discussies in "De beurs vandaag"?
dat hij altijd schijnt te snoeven over wie hij is alsof hij een autoriteit op zijn gebied is en naar zijn eigen website verwijst. Waarom start hij een eigen draadje en probeert hij dat kunstmatig in leven te houden en neemt hij niet anoniem en bescheiden deel aan de discussies in "De beurs vandaag"?[/quote]
Dat bedoel ik dus maar kon het niet zo verwoorden!
Dat bedoel ik dus maar kon het niet zo verwoorden!
Tja, wat steekt er mogelijk allemaal achter he, ik zie ook dat er af en toe wordt ingegrepen door de webmaster
-
nicknamesucks
- Hero Member

- Contacteer:
Dat bedoel ik dus maar kon het niet zo verwoorden![/quote]lavendel schreef:dat hij altijd schijnt te snoeven over wie hij is alsof hij een autoriteit op zijn gebied is en naar zijn eigen website verwijst. Waarom start hij een eigen draadje en probeert hij dat kunstmatig in leven te houden en neemt hij niet anoniem en bescheiden deel aan de discussies in "De beurs vandaag"?
jeugdige arrogantie
Hij is ocharme 14 jaar, is gepassioneerd door beleggen, heeft een eigen site en is al eens op TV geweest. Ik kan heel goed begrijpen dat hij dan aan heel de wereld wil laten weten dat hij op TV is geweest en dat hij daarom 'belangrijk' of 'speciaal' zou zijn. Hij probeert hier nu op het forum wat reclame te maken voor zichzelf en zijn site. Ik kan dat begrijpen en mij stoort het ook niet. Al denk ik dat het voor hem beter is dat hij wacht tot zijn 18e om hier te komen want zijn relativeringsvermogen is gezien zijn leeftijd nog kleintjes.
Aandelenportefeuille netto met 1164% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,9% (tem 31 dec '25)
Momenteel: 100% cash
Momenteel: 100% cash
-
Sebastiaan1985
- VIP member

- Contacteer:
Toen ik 14 was, zat ik tegen meisjes die mij wel zagen zitten te stoefen over Need For Speed 5 (racespelleke) op mijn PC. pfff ik had toen echt geweten hoe de wereld in elkaar zat en meisjes toch voor iets dienen...lavendel schreef:Kan een veertienjarige jongen zomaar advies geven? Ook beursig wordt belaagd met praat van deze gast, ik hou er niet van! Wie of wat heeft hier baat bij? In mijn tijd ging ik voetballen, naar de giro en keek ik met grote ogen naar mijn omgeving, ik ben dankbaar dat ik nog niet naar koerstabellen keek!
Daarmee vind ik het ook zo raar, op 14 wist ik nog niet eens wat een aandeel was, laat staan dat ik er "hopen" geld in stak. iK was al blij als ik een pintje kon betalen
-
anonymous6
Lavendel, mag ik eigenlijk vragen wiens dubbelaccount u bent? Of bent u echt pas in augustus op dit forum gekomen, en heeft u quasi gewacht tot nu om te beginnen reageren op (één bepaalde) topic(s)?
Want eerlijk gezegd storen dubbelaccounts mij véél méér dan een 14-jarige die (in uw ogen) wat hoogmoedig is.
Eerlijk gezegd, ik hoop dat mijn kinderen op hun 14 zo snugger zullen zijn als Haemisch. Dat overmoedige neem ik er dan graag bij als collateral damage.
Want eerlijk gezegd storen dubbelaccounts mij véél méér dan een 14-jarige die (in uw ogen) wat hoogmoedig is.
Eerlijk gezegd, ik hoop dat mijn kinderen op hun 14 zo snugger zullen zijn als Haemisch. Dat overmoedige neem ik er dan graag bij als collateral damage.
-
anonymous9
Pintjes drinken op 14 jaar? Gelieve uw illegale activiteiten voor uzelf te houdenSebastiaan1985 schreef:
Toen ik 14 was, zat ik tegen meisjes die mij wel zagen zitten te stoefen over Need For Speed 5 (racespelleke) op mijn PC. pfff ik had toen echt geweten hoe de wereld in elkaar zat en meisjes toch voor iets dienen...![]()
Daarmee vind ik het ook zo raar, op 14 wist ik nog niet eens wat een aandeel was, laat staan dat ik er "hopen" geld in stak. iK was al blij als ik een pintje kon betalen
-
Sebastiaan1985
- VIP member

- Contacteer:
Pintjes vol met water he! Wat andersPoldermol schreef:Pintjes drinken op 14 jaar? Gelieve uw illegale activiteiten voor uzelf te houdenSebastiaan1985 schreef:
Toen ik 14 was, zat ik tegen meisjes die mij wel zagen zitten te stoefen over Need For Speed 5 (racespelleke) op mijn PC. pfff ik had toen echt geweten hoe de wereld in elkaar zat en meisjes toch voor iets dienen...![]()
Daarmee vind ik het ook zo raar, op 14 wist ik nog niet eens wat een aandeel was, laat staan dat ik er "hopen" geld in stak. iK was al blij als ik een pintje kon betalen![]()
@djtw: ik wens u snuggere kinderen toe maar niet dat ze zich op hun veertiende al met aandelen bezig houden. Laat kinderen kinderen zijn. Er is voor alles een leeftijd en sommige dingen kun je enkel maar op een bepaalde leeftijd doen. Laat ze liever computerspelletjes spelen zoals Sebastiaan1985. Kinderen hebben als volwassene nog een heel leven om te beleggen.
PS: we zouden dit draadje beter hernoemen naar "Reacties op Hamish".
PS: we zouden dit draadje beter hernoemen naar "Reacties op Hamish".
-
anonymous9
Hij is dan ook een mediafenomeen he, Yaris. Google maar eens 
En goh, als ik later kinders koop zou ik liever hebben dat ze zich nuttig bezighouden dan hun tijd en geld te verspillen
En goh, als ik later kinders koop zou ik liever hebben dat ze zich nuttig bezighouden dan hun tijd en geld te verspillen