Koopwaardige aandelen
TIP
Re: Koopwaardige aandelen
DEME kan toch ook op de favorietenlijst komen te staan imo.
Gewoonweg zeer sterke bedrijfsprestaties tov pakweg 3 jaar geleden. Omzet, ebitda, fcf, dividend,… allemaal indrukwekkend groeicijfers.
Er zit schrik in de markt omwille van Trump en het feit dat het orderboek (excl Havfram’s ordersboek) gedaald is. Wel nog steeds 7 miljard dan…
Ik hou mijn aandelen bij.
Gewoonweg zeer sterke bedrijfsprestaties tov pakweg 3 jaar geleden. Omzet, ebitda, fcf, dividend,… allemaal indrukwekkend groeicijfers.
Er zit schrik in de markt omwille van Trump en het feit dat het orderboek (excl Havfram’s ordersboek) gedaald is. Wel nog steeds 7 miljard dan…
Ik hou mijn aandelen bij.
Gen Z's op de arbeidsmarkt 
Wolters Kluwer stond ook op mijn verlanglijstje. Maar in enkele webinars heb ik ook gehoord over de impact van AI.
Voorlopig staat het in mijn volglijstje ipv verlanglijstje.
Vanmorgen 75 stuks DEME aangekocht …
Stond aan 129 euro… momenteel +3%
Koersdoel is/was 175 euro….
Wat denken jullie ?
Stond aan 129 euro… momenteel +3%
Koersdoel is/was 175 euro….
Wat denken jullie ?
Waar haal je die informatie vandaan? En hoe groot is het percentage van Mitsubishi nu in de totaliteit van de holdings?
Ik heb een bliksemafleider van het merk Gallagher op het dak van mijn Airbnb in Avoriaz.
https://www.debelegger.nl/post/deepdive ... bedreiging
Goed artikel om eens te lezen
Marketscreener
"National Indemnity Co., a wholly-owned subsidiary of Berkshire Hathaway, has become Mitsubishi's (TYO:8058) major shareholder.
The insurance firm's voting rights have increased to 10.23% of the total, crossing the significant 10% threshold as of Aug. 28, according to its Tokyo bourse filing on the same day.
This represents an increase from its previous holding of 9.74% as of March 10, solidifying its position as Mitsubishi's largest shareholder."
Dus Berkshire bezit 10% VAN Mitsubishi (uiteraard niet te verwarren met Mitsubishi Motors). Maar in de totaliteit van de portefeuille van Berkshire maakt Mitsubishi wellicht nog niet eens 1% uit (?).
Aangezien we hier toch in het topic "koopwaardige aandelen" zitten, wil ik alvast stellen dat Berkshire koopwaardig is. Geholpen door de recente terugval van de dollar, en gezien de enorme oorlogskas van Berkshire die in obligaties is geparkeerd, ben je met dit aandeel tegelijkertijd goed gepositioneerd voor groei en ingedekt tegen een crash. Ik kies vandaag vele malen liever voor Berkshire dan voor een tracker op de S&P. Het feit dat er geen gehypte AI aandelen in de portefeuille zitten is ook geruststellend.
Aangezien we hier toch in het topic "koopwaardige aandelen" zitten, wil ik alvast stellen dat Berkshire koopwaardig is. Geholpen door de recente terugval van de dollar, en gezien de enorme oorlogskas van Berkshire die in obligaties is geparkeerd, ben je met dit aandeel tegelijkertijd goed gepositioneerd voor groei en ingedekt tegen een crash. Ik kies vandaag vele malen liever voor Berkshire dan voor een tracker op de S&P. Het feit dat er geen gehypte AI aandelen in de portefeuille zitten is ook geruststellend.
Ik heb een bliksemafleider van het merk Gallagher op het dak van mijn Airbnb in Avoriaz.
Risico zie ik wel dat de korte termijn rente sterk daalt en de beurzen niet crashen maar verder blijven stijgen. Dan zitten ze op een grote berg dood geld.
Of dat er een orkaan passeert in het midden van het orkaanseizoen...
Waarom vergeten jullie dat altijd?
Ik snap wel dat ze premies kunnen verhogen door de klimaatverandering, maar ze moeten ook wel veel meer extra geld ophoesten...
Waarom vergeten jullie dat altijd?
Ik snap wel dat ze premies kunnen verhogen door de klimaatverandering, maar ze moeten ook wel veel meer extra geld ophoesten...
Koers schommelt toch aardig de laatste tijd. Ben maandag nog ingestapt aan 482,5 en we gaan weer richting de 500.patrick4 schreef: ↑28 augustus 2025, 13:40 Aangezien we hier toch in het topic "koopwaardige aandelen" zitten, wil ik alvast stellen dat Berkshire koopwaardig is. Geholpen door de recente terugval van de dollar, en gezien de enorme oorlogskas van Berkshire die in obligaties is geparkeerd, ben je met dit aandeel tegelijkertijd goed gepositioneerd voor groei en ingedekt tegen een crash. Ik kies vandaag vele malen liever voor Berkshire dan voor een tracker op de S&P. Het feit dat er geen gehypte AI aandelen in de portefeuille zitten is ook geruststellend.
Volgens Dierickx koopzone onder de 545.
Verkoopzone boven de 763.