Kopen of huren
TIP
Kopen of huren
Hoi,
2 jaar geleden is mijn huis met ex verkocht na relatiebreuk. Sindsdien woon ik terug bij mijn ouders. Ben nu 32 jaar met ongv een 30000 spaargeld. Ben al ruim een jaar op zoek naar een app waar niet meer teveel werk aan is, maar ook enigzins betaalbaar (mag max 180000 lenen). Nu was ik me aan het bedenken of ik niet toch eerst zou huren en wel om het volgende: waarschijnlijk ga ik nog wel ooit nog een partner tegenkomen. Deze heeft misschien al een woning. Mijn gekocht app verkopen zal waarschijnlijk met verlies zijn en verhuren zie ik niet echt zitten. Ik weet ook niet of ik wel in mijn woonplaats blijf wonen. Na ruim een jaar zoeken heb ik nog geen geschikt app gevonden. Hoelang moet ik nog thuisblijven vooraleer ik een gevonden heb. Als ik nu huur tot het moment ik een app gevonden heb, behoud ik gewoon mijn huidige spaargeld maar uiteraard kan ik dan niet verder sparen. Ik sta dan wel terug op eigen benen en heb mijn vrijheid terug. Wat zouden jullie doen?
2 jaar geleden is mijn huis met ex verkocht na relatiebreuk. Sindsdien woon ik terug bij mijn ouders. Ben nu 32 jaar met ongv een 30000 spaargeld. Ben al ruim een jaar op zoek naar een app waar niet meer teveel werk aan is, maar ook enigzins betaalbaar (mag max 180000 lenen). Nu was ik me aan het bedenken of ik niet toch eerst zou huren en wel om het volgende: waarschijnlijk ga ik nog wel ooit nog een partner tegenkomen. Deze heeft misschien al een woning. Mijn gekocht app verkopen zal waarschijnlijk met verlies zijn en verhuren zie ik niet echt zitten. Ik weet ook niet of ik wel in mijn woonplaats blijf wonen. Na ruim een jaar zoeken heb ik nog geen geschikt app gevonden. Hoelang moet ik nog thuisblijven vooraleer ik een gevonden heb. Als ik nu huur tot het moment ik een app gevonden heb, behoud ik gewoon mijn huidige spaargeld maar uiteraard kan ik dan niet verder sparen. Ik sta dan wel terug op eigen benen en heb mijn vrijheid terug. Wat zouden jullie doen?
Re: Kopen of huren
Ik zou om te starten een appartement huren. Kopen kan je later nog altijd.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Kopen of huren
Als je geen kinderen of hond hebt, zou ik opteren voor een klein studio'tje.Stef86 schreef: ↑24 maart 2019, 18:32 Ben nu 32 jaar met ongv een 30000 spaargeld.
Waarschijnlijk ga ik nog wel ooit nog een partner tegenkomen. Deze heeft misschien al een woning. Mijn gekocht app verkopen zal waarschijnlijk met verlies zijn en verhuren zie ik niet echt zitten.
Als ik nu huur tot het moment ik een app gevonden heb, behoud ik gewoon mijn huidige spaargeld maar uiteraard kan ik dan niet verder sparen. Ik sta dan wel terug op eigen benen en heb mijn vrijheid terug. Wat zouden jullie doen?
- Iets dichtbij waar je werkt, dan kan je misschien zelfs een auto uitsparen, met hoe het er nu uitziet wil je binnen een jaar zo weinig mogelijk moeten auto rijden naar je werk.
- In een kleine studio kan je niet veel in zetten, dus moet je wanneer je eruit verhuist ook niet veel opnieuw versleuren.
- Studio's zijn goedkoop, elke 20 euro die je niet aan huur verkwist, is 250euro extra per jaar gespaart. Zo kan je alsnog sparen en misschien zelfs nog eens een reisje doen. Kunnen sparen lijkt me een must.
- Kleine studio zal ook zeer weinig verwarmingskosten hebben.
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor