kopen of wachten
TIP
Re: kopen of wachten
Dit is een Morningstar-grafiek en die werken niet met de reële waarden, maar nemen 1000 als startpunt voor de periode die je opvraagt.
Thx mouche! Ik kijk niet zoveel naar de Morningstar website (haal wel de koersen ervan binnen via VisionExpert, en heb/bekijk m'n eigen grafieken).
-
anonymous
Opletten: beurstax gaat naar 1% (of is al 1% nu?)fradaems schreef:Was één van m'n betere aankoopbeslissingen (enfin, met de huidige stand van zaken).
Geeft me op 3 maanden 5,18% in de plus, omgerekend naar jaarrendement, en rekening houdend met 21% meerwaardetaks (en 0,65% uitstaptaks) zou dat 12,83% geven ... waar ergens op welk papier moet ik daarvoor tekenen voor akkoord
Dit fonds het goed, maar voor hoelang?Yaris schreef:Dat is inderdaad een topper. Moet je die grafiek zien sedert mid 2011:Jhn schreef:Dit is een fonds dat het voor mij goed doet!
Threadneedle Emerging Market Bond Retail Gross EUR Acc - GB00B0WH9Y53
Ik zit al een tijdje te twijfelen om nog wat bij te kopen.
Enerzijds kan dit goed zijn als de stijging aanhoudt, anderzijds dempt dat ook mijn huidige winst.
Zijn er visies die bij kunnen bijstaan?
Ik heb het ook nog maar pas aangekocht en ik geef toe, het instapmoment is cruciaal om succes te hebben bij de keuze van je fondsen. Ik hoop echter dat het nog even zijn stijgend verloop aanhoudt, aangezien de crisis nog niet direct opgelost is en dit een obligatiefonds is dat het in de huidige crisis veel beter doet dan aandelenfondsen. Ik heb het daarom ook maar beperkt aangekocht.
@yaris: Er zijn een redelijke reeks Threadneedles, sommige halen echt een mooie winst, andere staan dan weeral in het rood.
Die "rode" vertrouw ik niet meer... die met een mooie winst zijn te duur om bij te kopen nu.
Stilzitten en wachten....
Die "rode" vertrouw ik niet meer... die met een mooie winst zijn te duur om bij te kopen nu.
Stilzitten en wachten....
En heb je er nog bijgekocht?Yaris schreef:Ik heb maar enkele fondsen die serieus winst maken zoals dat van Threadneedle. Ik heb geen zin om die winst naar beneden te halen door aan een hoge koers bij te kopen. Je moet je geluk niet op de proef stellen. Ik wacht tot mijn fondsen een bepaald percentage winst hebben gemaakt en dan verkoop ik ze.
De koers blijft stijgen
-
Henkie1984
- VIP member

- Contacteer:
Zijn er hier mensen die maandelijks kopen? Ik blijf verbaasd dat mensen fondsen blijven handelen als aandelen. Mijn visie is al tijden lang om fondsen als een klein aandeel in mijn portefeuille maandelijks aan te blijven kopen. Juist omdat ik moeite heb om te geloven dat er een "juist" aankoop moment is. Natuurlijk is deze er als je op de korte termijn koopt. Maar tot nu realiseer ik een gemiddelde van 4 / 5% over de afgelopen 5/6 jaar door maandelijks aan te kopen. Verkopen doe ik pas bij een redelijke winst of wanneer ik verwacht dat ze gaan kelderen (bijna nooit dus).
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Als je vanaf 2007 maandelijks zou gekocht hebben wat zou er dan nog over gebleven zijn ?Henkie1984 schreef:Zijn er hier mensen die maandelijks kopen? Ik blijf verbaasd dat mensen fondsen blijven handelen als aandelen. Mijn visie is al tijden lang om fondsen als een klein aandeel in mijn portefeuille maandelijks aan te blijven kopen. Juist omdat ik moeite heb om te geloven dat er een "juist" aankoop moment is. Natuurlijk is deze er als je op de korte termijn koopt. Maar tot nu realiseer ik een gemiddelde van 4 / 5% over de afgelopen 5/6 jaar door maandelijks aan te kopen. Verkopen doe ik pas bij een redelijke winst of wanneer ik verwacht dat ze gaan kelderen (bijna nooit dus).
- JulusCesar
- VIP member

- Contacteer:
karine ik begrijp niet goed wat je wil zeggen met uw reactie.
Had je bv 150 euro kunnen inleggen in Carm Patr begin 2007 dan heb je nu ongeveer 225 euro.
Had je bv 150 euro kunnen inleggen in Carm Patr begin 2007 dan heb je nu ongeveer 225 euro.
Sorry, bedoelde BEL20 bv.