kopen van 2de hands auto of een abbonement bij autoverhuur
Re: kopen van 2de hands auto of een abbonement bij autoverhuur
Je hebt dat niet zelf uitgerekend maar online!
Heb eens eigen berekening gemaakt met volgende gegevens en afschrijving auto.
Aankoop 12.950€
Afschrijving 1ste jaar -20%
Volgende jaren -10%
Wegentaks = 148,37€
Verzekering = 335,03€
Jaarlijks nazicht = 350€
Met deze gegevens kom ik uit na 5 jaar aan 2.063€
Zonder verbruik benzine, maar dat is wat je ermee rijd en zelfde kost bij huren als deze wagen zelfde verbruikt!
Ook geen rekening gehouden met versleten banden, maar is volgens aantal km.
Aankoop 12.950€
Volgende jaren -10%
Wegentaks = 148,37€
Verzekering = 335,03€
Jaarlijks nazicht = 350€
Zonder verbruik benzine, maar dat is wat je ermee rijd en zelfde kost bij huren als deze wagen zelfde verbruikt!
Om de maand blijkbaar een ander big problem.boonpwnz schreef: ↑25 juni 2019, 22:31 Hallo,
Ik wil wat meer controle over men leven.
Ik zou graag een auto hebben voor grote boodschappen te doen max 2x per maand. Zeker ook 2x per maand de vrijheid te hebben om een heel weekend met de auto weg te zijn of toch op verplaatsing.
Nu ik heb eens met drivy geprobeerd en lag eenmalig aan 70 euro inclusief kilometers voor 1 dag en 300 km.
Dat vind ik erg veel geld. Zijn er andere alternatieven, en kan ik daar dan ongeveer de kost van weten?
Of opteren jullie liever voor een 2de hands auto?
Ik wil vooral rekening houden als ik mijn werk verlies dat ik flexibel kan zijn met die auto.
Start voor u zelf al eens met budget beheer.
Daarna misschien een takje verder springen.
Misschien is een deel auto of taxi of openbaar vervoer voor u zelf al wat budget vriendelijker.
Wat weekendje betreft een ticketje voor de trein aan 9 € te goedkoop ?
Zou ons Boontje misschien niet aan een tweedehands denken.
Estate Guru believer.
Afschrijving is een boekhoudkundig gegeven, en is voor particulier gebruik niet realistisch.GiFre schreef: ↑26 juni 2019, 13:51 Heb eens eigen berekening gemaakt met volgende gegevens en afschrijving auto.
Aankoop 12.950€
Volgende jaren -10%
Wegentaks = 148,37€
Verzekering = 335,03€
Jaarlijks nazicht = 350€
Met een wagen van 13.000 euro rijd je minstens 17 jaar.(zonder ongevallen) of toch minstens 150/180.000 Km.
13.000 : 17 = 765 + 150 taks + 340 verze + 350 onderh = 1605 euo/jaar. of 134 euro/maand + brandstof.
-
anonymous
Idd niet zelf uitgerekent behalve dan dat van drivy.
Drivy is inclusief verbruik(250 km per huurbeurt brandstof inclusief) 2112 euro op basis van 2 wekends 12 keer per jaar.
@ludo ik weet niet hoe lang je met een auto kan rijden maar dat is met een nieuwe geen oude he...
Met een tweedehands van 3250 euro mag je toch rekenen dat je er 4 jaar mee kan rijden.Uiteraard een tweedehands is en blijft een tweedehands, voordeel is ook dat je geen omnium erbij neemt.boonpwnz schreef: ↑26 juni 2019, 14:35Idd niet zelf uitgerekent behalve dan dat van drivy.
Drivy is inclusief verbruik(250 km per huurbeurt brandstof inclusief) 2112 euro op basis van 2 wekends 12 keer per jaar.
@ludo ik weet niet hoe lang je met een auto kan rijden maar dat is met een nieuwe geen oude he...
3250 x 4 auto's = 16 jaar = ook 13000 euro.
Tja het is inderdaad een gok. Beide wagens dateerden van 1997 en hadden ca. 150000 km op de teller staan toen ik ze kocht.
Het is een benzinewagen Euro 2, dus zou nog zeker tot 2025 moeten lukken, als hij het zo lang volhoudt
Euro 2 tot eind 2024.
Vanaf 1/1/2025 Euro 2 verboden.
Ik denk niet dat ik 17 jaar ga blijven rijden met de zelfde (huidige) wagen.ludo schreef: ↑26 juni 2019, 14:09 Afschrijving is een boekhoudkundig gegeven, en is voor particulier gebruik niet realistisch.
Met een wagen van 13.000 euro rijd je minstens 17 jaar.(zonder ongevallen) of toch minstens 150/180.000 Km.
13.000 : 17 = 765 + 150 taks + 340 verze + 350 onderh = 1605 euo/jaar. of 134 euro/maand + brandstof.
Dat hangt grotendeels van de financiën af, maar aan het sparen voor een "Ster"
Wil in schoonheid eindigen...............................
Momenteel 26.319km op de teller en in november ist Ottoke 4 jaar jong.
Maar zoveel rij ik heden ten dage niet meer, bijlange niet.
Als ik die verkoop ist van "t'Was van een ouw Peke dat er enkel mee rond de kerktoren ree"
Zou dan persoonlijk gewoon een old timer in de garage plaatsen.
En BoonPwnz wat ga je nu doen?