Kopen verbouwen verkopen
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Kopen verbouwen verkopen
Kan iemand mij helpen hoe je dit het beste aanpak.
Ik zou graag een appartement/huis kopen, het verbouwen en daarna terug verkopen met een meerwaarde weliswaar.
Welke manieren bestaan hiervoor en welke onverwachte kosten kunnen hierbij komen?
Indien je een lening aangaat, betaal je natuurlijk de intresten, voor dergelijk project bestaan er speciale kredieten?
Notariskosten, hoe zit het daarmee? Binnen welke termijn zou je terug moeten verkopen of net niet?
Belastingen?
Doe ik dit best als natuurlijk persoon of Nv, BVBA of als zelfstandige?
Dank je alvast!
Ik zou graag een appartement/huis kopen, het verbouwen en daarna terug verkopen met een meerwaarde weliswaar.
Welke manieren bestaan hiervoor en welke onverwachte kosten kunnen hierbij komen?
Indien je een lening aangaat, betaal je natuurlijk de intresten, voor dergelijk project bestaan er speciale kredieten?
Notariskosten, hoe zit het daarmee? Binnen welke termijn zou je terug moeten verkopen of net niet?
Belastingen?
Doe ik dit best als natuurlijk persoon of Nv, BVBA of als zelfstandige?
Dank je alvast!
Re: Kopen verbouwen verkopen
Als particulier is "house flipping" weinig interessant. Je betaalt namelijk een boel belastingen als je binnen de 3 (of was het nu 5?) jaar verkoopt. Reken daarbij nog de schrijfrechten die je dus 2x moet betalen, BTW die je niet kan terugvorderen
Vennootschappen hebben andere regels, maar dat vereist een boel juridische / fiscale ondersteuning. Niet voor jan-met-de pet volgens mij.
Vennootschappen hebben andere regels, maar dat vereist een boel juridische / fiscale ondersteuning. Niet voor jan-met-de pet volgens mij.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.