koppelverkoop bij Argenta?
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
koppelverkoop bij Argenta?
Hallo iedereen,
omdat ik zoveel positieve dingen op deze website las over Argenta ben ik daarnet langs een van hun filialen in Antwerpen centrum gelopen. Ik ben tot nu toe altijd klant geweest van KBC, maar omdat ik dit jaar de 25 gepasseerd ben waardoor ik jaarlijkse een erg hoge bijdrage moet doen en een zeer lage rente terugkrijg wil ik dus overstappen. Argenta leek mij het meest logische: gratis rekening + kaarten, en ook kantoorservice (dit itt Keytrade, waarbij ik wel een gemeenschappelijke zicht- en spaarrekening heb).
Groot was echter mijn ontsteltenis toen ik in hetkantoor te horen kreeg dat ik ook mijn brand- en familiale verzekering diende over te zetten (nu bij Ehtias) vooraleer ik een rekening kon openen met debit- en kredietkaart erbij, en dat mijn loon ook gedomiliceerd moest worden op hun rekening (wat ik acceptabel vind).
Heeft iemand soortgelijek ervaringen? Valt dit te onderhandelen denken jullie, want de offerte die ze mij hebben voorgelegd is gemakkelijk €50 duurder dan mijn huidige bij Ethias? Ik ben 26, werk nu 1,5 jaar en verdien ca. € 2700 netto (werk veel in buitenland), dus kapitaalsproblemen verwacht ik niet, dus ik denk dit misschien te kunnen uitspelen?
omdat ik zoveel positieve dingen op deze website las over Argenta ben ik daarnet langs een van hun filialen in Antwerpen centrum gelopen. Ik ben tot nu toe altijd klant geweest van KBC, maar omdat ik dit jaar de 25 gepasseerd ben waardoor ik jaarlijkse een erg hoge bijdrage moet doen en een zeer lage rente terugkrijg wil ik dus overstappen. Argenta leek mij het meest logische: gratis rekening + kaarten, en ook kantoorservice (dit itt Keytrade, waarbij ik wel een gemeenschappelijke zicht- en spaarrekening heb).
Groot was echter mijn ontsteltenis toen ik in hetkantoor te horen kreeg dat ik ook mijn brand- en familiale verzekering diende over te zetten (nu bij Ehtias) vooraleer ik een rekening kon openen met debit- en kredietkaart erbij, en dat mijn loon ook gedomiliceerd moest worden op hun rekening (wat ik acceptabel vind).
Heeft iemand soortgelijek ervaringen? Valt dit te onderhandelen denken jullie, want de offerte die ze mij hebben voorgelegd is gemakkelijk €50 duurder dan mijn huidige bij Ethias? Ik ben 26, werk nu 1,5 jaar en verdien ca. € 2700 netto (werk veel in buitenland), dus kapitaalsproblemen verwacht ik niet, dus ik denk dit misschien te kunnen uitspelen?
Re: koppelverkoop bij Argenta?
Wat ik zou proberen ! Argenta werkt met zelfstandige bankagenten, ik zou eens informeren bij een ander Argenta kantoor, in je woon- of werkomgeving, of daar ook dezelfde strenge voorwaarden gelden.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Men is daar serieus met je voeten aan het spelen. Dit zijn voorwaarden die men enkel stelt aan iemand die een hypothecaire lening wil afsluiten.
Het idee om daarover te gaan "onderhandelen" lijkt me compleet absurd. Waarom zou je ook maar één seconde overwegen om bij een bank te gaan die je op zo'n schandalige manier behandelt?
Elders beter, zou ik zeggen.
Het idee om daarover te gaan "onderhandelen" lijkt me compleet absurd. Waarom zou je ook maar één seconde overwegen om bij een bank te gaan die je op zo'n schandalige manier behandelt?
Elders beter, zou ik zeggen.
Dit lijkt me sterk. Vermoedelijk probeert die kantoorhouder, maar ik zou hier de hoofdzetel over aanschrijven want dit is een totaal ander product en kan niet aan elkaar gekoppeld worden. Bovendien ken ik zoveel mensen die een gratis rekening met kaarten geopend hebben bij Argenta, zonder dat ze er andere producten hebben. Dus het lijkt me niet te kloppen dat die kantoorhouder beweert.
Wat heeft nu een zichtrekening te maken met een brandverzekering ?
Volgens mij niks in 't kwadraat !
Volgens mij niks in 't kwadraat !
Klopt zeker helemaal niet... Omdat ik vroeger wat geld wou parkeren op een e-spaar,opende ik zonder enige voorwaarde (geen loon laten toekomen, geen verzekeringen nemen, geen beleggingsproducten,... helemaal niets...) en volledig gratis een Golden-zichtrekening en spaarrekening met 2 gratis bankkaarten en vervolgens een e-spaarrekening... Het internetbankieren was en is nog steeds ook gratis. Toen ik hiervoor de eerste keer als niet-klant binnenstapte bij mijn Argenta-kantoor, heeft de kantoorhoudster mij geen enkele vraag tot het nemen van bepaalde producten gesteld of enige voorwaarde voorgehouden... Ik zou dit ook aan de hoofdzetel van Argenta melden, want dit is zeker niet normaal... En gelukkig zijn er ook nog andere kantoorhouders; dus hoor zeker eens in een ander filiaal in de buurt...
Mijn eerste reactie was soortgelijk, ben ook klant bij Argenta, zonder al die randvoorwaarden.
Echter, belangrijke nuance: hij wil niet alleen een zicht/spaarrekening, hij wil ook DEBETkaart en KREDIETkaart.
Die heb ik beiden niet bij Argenta.
Echter, belangrijke nuance: hij wil niet alleen een zicht/spaarrekening, hij wil ook DEBETkaart en KREDIETkaart.
Die heb ik beiden niet bij Argenta.
Toen ik nieuwe klant werd bij Argenta, heb ik op mijn naam, een gratis zichtrekening + e-spaarrekening + 1 gratis debetkaart + 2 gratis kredietkaarten op die zichtrekening aangevraagd én gekregen zonder problemen.
Ik moest hiervoor géén loondomiciliëring doen, noch andere producten nemen.
Men heeft me zelfs nooit om enig bewijs gevraagd van mijn inkomen; hoewel ik die periode zelfs werkloos was.
De enige voorwaarde was dat ik een bedrag van 2500 euro op mijn zicht- òf spaarrekening overschreef, als voorlopige waarborg voor de kredietkaarten. Zodra alles in orde was, kon ik terug vrij beschikken over dat bedrag. (Ik heb het wel laten staan op de spaarrekening maar dat was geen verplichting).
En dat is de normale gang van zaken bij Argenta.
Maar zoals door enkelen reeds aangehaald : de ene Argenta-kantoorhouder is de andere niet. Dus best eens bij een ander kantoor proberen.
Ik moest hiervoor géén loondomiciliëring doen, noch andere producten nemen.
Men heeft me zelfs nooit om enig bewijs gevraagd van mijn inkomen; hoewel ik die periode zelfs werkloos was.
De enige voorwaarde was dat ik een bedrag van 2500 euro op mijn zicht- òf spaarrekening overschreef, als voorlopige waarborg voor de kredietkaarten. Zodra alles in orde was, kon ik terug vrij beschikken over dat bedrag. (Ik heb het wel laten staan op de spaarrekening maar dat was geen verplichting).
En dat is de normale gang van zaken bij Argenta.
Maar zoals door enkelen reeds aangehaald : de ene Argenta-kantoorhouder is de andere niet. Dus best eens bij een ander kantoor proberen.
Zelfde ervaring als nefetari.
Andere kantoorhouder zoeken en deze zijn praktijken aan de hoofdzetel melden.
Ik heb die 2500€ niet laten staan trouwens.. was ook niet nodig volgens de kantoorhouder.
Andere kantoorhouder zoeken en deze zijn praktijken aan de hoofdzetel melden.
Ik heb die 2500€ niet laten staan trouwens.. was ook niet nodig volgens de kantoorhouder.