korte looptijd = lagere rente
TIP
-
frederik
korte looptijd = lagere rente
voor een kleine lening (met hypoth. belofte) krijg ik dezelfde rentevoet voor looptijd van 3 jaar als die van 5 jaar. Normaal moet die toch lager zijn bij 3 jaar?
alvast dank voor de reacties
Re: korte looptijd = lagere rente
Nee daarom niet. Toen ik voor een lening ging horen zag ik dat dezelfde rente wordt toegepast voor bv. 16, 17 en 18 jaar. De rente voor 19, 20 en 21 jaar was dezelfde, doch iets hoger dan de 16 t/m 18 jaar. Ik weet niet of alle banken dit zo toepassen, het zou best kunnen dat iedere bank dit op zijn eigen manier invult.frederik schreef:voor een kleine lening (met hypoth. belofte) krijg ik dezelfde rentevoet voor looptijd van 3 jaar als die van 5 jaar. Normaal moet die toch lager zijn bij 3 jaar?![]()
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Voor een korte looptijd ( 3 à 5 jaar ) wordt geen variabele renteherziening toegepast.
Ik denk dat ge de korte looptijd ( 3 of 5 jaar ) verwart met de 3- of 5-jaarlijkse variabele renteformules voor langlopende leningen.
De beginrente voor een lening op 15 jaar " formule 3/3/3 " ( driejaarlijks herzienbaar )
zal normaal goekoper zijn dan
de beginrente voor een lening op 15 jaar " formule 5/5/5 " ( vijfjaarlijks herzienbaar ).
Ik denk dat ge de korte looptijd ( 3 of 5 jaar ) verwart met de 3- of 5-jaarlijkse variabele renteformules voor langlopende leningen.
De beginrente voor een lening op 15 jaar " formule 3/3/3 " ( driejaarlijks herzienbaar )
zal normaal goekoper zijn dan
de beginrente voor een lening op 15 jaar " formule 5/5/5 " ( vijfjaarlijks herzienbaar ).
-
frederik
urbain, het gaat over een lening met vast rentevoet gedurende 3 ofwel 5 jaar.
Ik ga ervan uit, hoe korter de termijn hoe lager de rentevoet
Ik ga ervan uit, hoe korter de termijn hoe lager de rentevoet
-
frederik
ja roadrunner klopt maar ik dacht wel dat het een argument kan zijn om een nog lagere rentevoet af te dingen..
-
frederik
das juist
1 van de 2 moet plooien
dat hij dat maar doet, hij is leniger dan mezelf
1 van de 2 moet plooien
-
Sebastiaan1985
- VIP member

- Contacteer:
euh wat doe jij allemaal met je bankier voor een lagere rentevoet te verkrijgenfrederik schreef:das juist
1 van de 2 moet plooien