Korting online tickets van pretparken-Not
Korting online tickets van pretparken-Not
Sommige Belgische pretparken bieden aantrekkelijke kortingen bij online-aankoop van tickets.
Da's ook nodig: een dagje pretpark is niet het goedkoopste uitstapje en voor de culinaire ervaring moet je het al helemaal niet doen.
Een van die pretparken biedt een aantrekkelijke korting voor wie op een welbepaalde dag wil langskomen. De tickets kosten dan ca. 65% van de normale prijs. Een koopje!
Maar wat als de website van het pretpark wat probleempjes heeft, waardoor je de aankoop niet kan afronden?
Dan betaal je blijkbaar de volle pot en je mag al blij zijn dat je binnen mag. Op enige compensatie hoef je absoluut niet te rekenen. Trek je plan, gestampte zot! Wie gaat nu ook naar een pretpark?
Via contactformulier website:
"Als ik via jullie site tickets wil bestellen en ik wil betalen met de optie "bankcontact" word ik geredirect naar ... nergens.
Idem dito als ik wil betalen via [bank]. Geen korting voor vroegboeken, dus... Daar word ik niet vrolijk van!
En jullie contactformulier zou ook wel wat eenvoudiger mogen. Waarom moet ik bijvoorbeeld mijn provincie invullen? Telefoonnummer? GSM-nummer? Daar hebben jullie, eerlijk gezegd, geen zaken mee. Eén contactmethode (e-mailadres) zou moeten volstaan.
Bon, wat nu?
Antwoord via mail:
"Beste,
Momenteel zijn er inderdaad problemen met onze server.
Onze IT afdeling stelt alles in het werk om dit zo vlug mogelijk op te lossen.
Wat betreft het contactformulier neem ik dit even door met de verantwoordelijken.
Met vriendelijke groeten, bien à vous, best regards, mit freundliche Grüsse,
[Naam, Functie]
Mijn antwoord per mail, na er nog even grondig over nagedacht te hebben:
Beste mevrouw xxxxxxxxx,
ik wou hier graag toch nog even op terugkomen.Ik heb op woensdag 12/08/2015 met mijn negenjarige dochter xxxxxxxx bezocht.
Aangezien het onmogelijk bleek, kaarten online te kopen, dacht ik, dat het wellicht wel mogelijk zou zijn, de aangeboden korting aan de kassa te verkrijgen. Zulks bleek dus niet het geval.
Dat is betreurenswaardig. Ik heb de indruk, dat xxxxxxxx zijn best doet om de prijzen schappelijk te houden.
Desalniettemin blijft een tripje naar een pretpark, niet het goedkoopste uitstapje. Al helemaal niet voor een alleenstaande ouder met een modaal inkomen.
Dat een pretpark aantrekkelijke kortingen aanbiedt via de website, die zich uiteindelijk niet materialiseren.... Tja. Het wekt een indruk en het heeft een naam.
Ik ben daar erg ontgoocheld over en ik denk niet dat ik ooit nog naar xxxxxxxx ga.
Groeten,
[dwerg_xl].
Antwoord via mail:
Beste,
Wij betreuren het ten zeerste dat u dit zo ervaren hebt.
Onze prijzen staan duidelijk op onze website vermeld. Zowel de kassaprijzen als de promoprijzen.
[Naam, Functie]
Mijn antwoord
Inderdaad mevrouw.
Uw website vermeldt promoties bij online-aankoop, terwijl er geen online-aankoop mogelijk bleek...
Jammer maar helaas en ik voel me zwaar bekocht. Zo eenvoudig is dat.
[dwerg_xl]
Da's ook nodig: een dagje pretpark is niet het goedkoopste uitstapje en voor de culinaire ervaring moet je het al helemaal niet doen.
Een van die pretparken biedt een aantrekkelijke korting voor wie op een welbepaalde dag wil langskomen. De tickets kosten dan ca. 65% van de normale prijs. Een koopje!
Maar wat als de website van het pretpark wat probleempjes heeft, waardoor je de aankoop niet kan afronden?
Dan betaal je blijkbaar de volle pot en je mag al blij zijn dat je binnen mag. Op enige compensatie hoef je absoluut niet te rekenen. Trek je plan, gestampte zot! Wie gaat nu ook naar een pretpark?
Via contactformulier website:
"Als ik via jullie site tickets wil bestellen en ik wil betalen met de optie "bankcontact" word ik geredirect naar ... nergens.
Idem dito als ik wil betalen via [bank]. Geen korting voor vroegboeken, dus... Daar word ik niet vrolijk van!
En jullie contactformulier zou ook wel wat eenvoudiger mogen. Waarom moet ik bijvoorbeeld mijn provincie invullen? Telefoonnummer? GSM-nummer? Daar hebben jullie, eerlijk gezegd, geen zaken mee. Eén contactmethode (e-mailadres) zou moeten volstaan.
Bon, wat nu?
Antwoord via mail:
"Beste,
Momenteel zijn er inderdaad problemen met onze server.
Onze IT afdeling stelt alles in het werk om dit zo vlug mogelijk op te lossen.
Wat betreft het contactformulier neem ik dit even door met de verantwoordelijken.
[Naam, Functie]
Mijn antwoord per mail, na er nog even grondig over nagedacht te hebben:
Beste mevrouw xxxxxxxxx,
ik wou hier graag toch nog even op terugkomen.Ik heb op woensdag 12/08/2015 met mijn negenjarige dochter xxxxxxxx bezocht.
Aangezien het onmogelijk bleek, kaarten online te kopen, dacht ik, dat het wellicht wel mogelijk zou zijn, de aangeboden korting aan de kassa te verkrijgen. Zulks bleek dus niet het geval.
Dat is betreurenswaardig. Ik heb de indruk, dat xxxxxxxx zijn best doet om de prijzen schappelijk te houden.
Desalniettemin blijft een tripje naar een pretpark, niet het goedkoopste uitstapje. Al helemaal niet voor een alleenstaande ouder met een modaal inkomen.
Dat een pretpark aantrekkelijke kortingen aanbiedt via de website, die zich uiteindelijk niet materialiseren.... Tja. Het wekt een indruk en het heeft een naam.
Ik ben daar erg ontgoocheld over en ik denk niet dat ik ooit nog naar xxxxxxxx ga.
Groeten,
[dwerg_xl].
Antwoord via mail:
Beste,
Wij betreuren het ten zeerste dat u dit zo ervaren hebt.
Onze prijzen staan duidelijk op onze website vermeld. Zowel de kassaprijzen als de promoprijzen.
[Naam, Functie]
Mijn antwoord
Inderdaad mevrouw.
Uw website vermeldt promoties bij online-aankoop, terwijl er geen online-aankoop mogelijk bleek...
Jammer maar helaas en ik voel me zwaar bekocht. Zo eenvoudig is dat.
[dwerg_xl]
Re: Korting online tickets van pretparken-Not
Ja, Dwerg, ik begrijp je volledig, om gek te worden van zo een kafka-toestanden. Ik wou zo overlaatst tuinmeubilair bij Gamma kopen. Op hun website stond bij die bepaalde promotie dat je die niet op de webshop kon bestellen, maar alleen in uw gamma-center inclusief gratis levering. In het gamma-center: ah, een mijnheer, de gratis levering is alleen als je het via de webshop regelt. Ja maar, ik kan dit artikel niet via de webshop bestellen, alleen in jullie winkel ... bon ik zonder tuinset naar huis, alles afgedrukt van hun website, terug naar de winkel, ... ah ja mijnheer u geeft gelijk ... 't is een fout van de webmaster ... pfff ... helaas hebben ze klanten die zich dan vastbijten in de materie 

Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ook grappig bij Gamma met hun korting op 'alles'. Als je de kleine lettertjes leest: behalve ... , ... , ... , ... , ...
Naja, tot een jaar terug was dit niet het geval en heb zwaar profijt kunnen doen met mijn kortingsbonnetjes.

Naja, tot een jaar terug was dit niet het geval en heb zwaar profijt kunnen doen met mijn kortingsbonnetjes.

Beste Ardenois,
Ik betreur het ten zeerste dat u dat zo ervaren hebt
.
Merk op dat in dat soort antwoorden steeds een slag om de arm gehouden wordt: het gaat niet over de realiteit, neenee: het gaat over hoe de klant "het ervaren heeft".
Sommigen zullen me wel weer willen neersabelen, maar ik denk dat dat het soort intellectueel jiu-jitsu is, dat aangeleerd wordt in de managementscholen waar tweederangsfiguren "hoogleraar" mogen spelen aan een arbeidersloon.
Ik betreur het ten zeerste dat u dat zo ervaren hebt

Merk op dat in dat soort antwoorden steeds een slag om de arm gehouden wordt: het gaat niet over de realiteit, neenee: het gaat over hoe de klant "het ervaren heeft".
Sommigen zullen me wel weer willen neersabelen, maar ik denk dat dat het soort intellectueel jiu-jitsu is, dat aangeleerd wordt in de managementscholen waar tweederangsfiguren "hoogleraar" mogen spelen aan een arbeidersloon.
De klant ervaart dit als bedrog en de aanbieder stuurt u met dergelijke antwoorden gewoon met een kluitje in het riet. In plaats van een oplossing word je gewoon het bos ingestuurd. Klantvriendelijkheid/klanttevredenheid is helaas dan soms ook maar een mager begrip in België. Bij sommige webshops/websites lijkt het wel dat ze er alles aan doen om het de klant moeilijk te maken. En die contactformulieren ... laatst wou ik bij een hotel een kamer in de Ardennen boeken en dat moest via het contactformulier op de website. 1 week later een antwoord bekomen dat het niet mogelijk was ... hoteliers vragen zich dan af waarom zoveel klanten via booking.com boeken en ze dus commissie moeten betalen???
Tickets voor pretparken koop je best via grootwarenhuizen of veilingsites.
Grootwarenhuizen zoals Kruidvat bieden Bobbejaanland aan 1+1 gratis, deze week bvb bij aankoop van "2 deelnemende producten". Daar staat dan Signal tandpasta enzovoort bij, allez, voor een euro of drie aan (nuttige) producten, en je kan aan halve prijs naar Bobbejaanland.
Carrefour heeft acties gedaan met Walibi etc.
En op Kapaza vind je altijd wel goedkope tickets of (illegale) kortingbonnen. (Illegaal omdat er duidelijk op vermeld staat dat ze niet voor wederverkoop bedoeld zijn).
OF, als uw kind wat kleiner is, elk jaar wel een actie van Telenet, Dreamland, JBC, .... voor Plopsaland. Of zelfs Dag Allemaal geeft "voor moederdag" gratis tickets weg, maar ja, daar heeft een alleenstaande vader weinig aan.
Grootwarenhuizen zoals Kruidvat bieden Bobbejaanland aan 1+1 gratis, deze week bvb bij aankoop van "2 deelnemende producten". Daar staat dan Signal tandpasta enzovoort bij, allez, voor een euro of drie aan (nuttige) producten, en je kan aan halve prijs naar Bobbejaanland.
Carrefour heeft acties gedaan met Walibi etc.
En op Kapaza vind je altijd wel goedkope tickets of (illegale) kortingbonnen. (Illegaal omdat er duidelijk op vermeld staat dat ze niet voor wederverkoop bedoeld zijn).
OF, als uw kind wat kleiner is, elk jaar wel een actie van Telenet, Dreamland, JBC, .... voor Plopsaland. Of zelfs Dag Allemaal geeft "voor moederdag" gratis tickets weg, maar ja, daar heeft een alleenstaande vader weinig aan.
Een "foutje" kan altijd gebeuren. Dat is nu eenmaal zo. Maar dan verwacht ik ook dat dat vlot rechtgezet wordt. In dit geval geeft het pretpark de fout ook toe, maar daar blijft het bij. De klant moet het verlies maar slikken. Zelfs "the right thing to do": iets voorstellen ter compensatie, is blijkbaar te moeilijk.
Een jaar geleden was ik met de kleine in Plopsaland. Omdat ze zo enthousiast was, kocht ik "terugkeertickets": tickets aan sterk verminderde prijs, maar met beperkte geldigheidsduur. Dat had ik niet zo goed in de oren geknoopt en toen we terugkwamen waren die tickets al over datum.
Dat was geen groot probleem: de jongeman aan de kassa zette die tickets om naar dagtickets voor die dag, zonder extra kosten ("u hebt ze per slot van rekening wel al betaald hè, meneer"). Dat vond ik een prima service. Ook als er een bescheiden meerkost zou geweest zijn had ik dat nog altijd een prima service gevonden.
Wat Plopsaland wèl kan, is voor Bobbejaanland blijkbaar te moeilijk.
Waarvan akte. Daar zien ze mij dus nooit meer.
Een jaar geleden was ik met de kleine in Plopsaland. Omdat ze zo enthousiast was, kocht ik "terugkeertickets": tickets aan sterk verminderde prijs, maar met beperkte geldigheidsduur. Dat had ik niet zo goed in de oren geknoopt en toen we terugkwamen waren die tickets al over datum.
Dat was geen groot probleem: de jongeman aan de kassa zette die tickets om naar dagtickets voor die dag, zonder extra kosten ("u hebt ze per slot van rekening wel al betaald hè, meneer"). Dat vond ik een prima service. Ook als er een bescheiden meerkost zou geweest zijn had ik dat nog altijd een prima service gevonden.
Wat Plopsaland wèl kan, is voor Bobbejaanland blijkbaar te moeilijk.
Waarvan akte. Daar zien ze mij dus nooit meer.
- Autodelete
- Newbie
Waarom heb je geen afdrukje van jouw relaas met de klantendienst meegenomen bij de aankoop aan de kassa.
Dan kon je jou toch verantwoorden dat je de poging gedaan hebt om tickets met korting te kopen maar met het bewijs dat het pretpark hierbij in gebreke is gebleven.
Dan kon je jou toch verantwoorden dat je de poging gedaan hebt om tickets met korting te kopen maar met het bewijs dat het pretpark hierbij in gebreke is gebleven.
@ autodelete: ik had toen nog niet het antwoord van het pretpark, dus ik kon het ook niet meenemen. Ik heb wel het probleem aangekaart aan de kassa, maar de meneer aldaar was niet te overtuigen, dus we betaalden de volle pot.
Als er een probleem is met het betalen van online tickets aan gereduceerde prijs zou je veronderstellen, dat het personeel aan de kassa's de instructie krijgt om welwillend te handelen, maar blijkbaar is dat dus niet gebeurd.
Sinds mijn reactie via hun webformulier krijg ik wèl hun reclamemails...
Wijlen Bobbejaan Schoepen betoogde in zijn lied 'Café zonder bier" dat niks erger is dan een café zonder bier. Hij vergiste zich: nog erger is een cafébaas die met dubbel krijt schrijft!
Als er een probleem is met het betalen van online tickets aan gereduceerde prijs zou je veronderstellen, dat het personeel aan de kassa's de instructie krijgt om welwillend te handelen, maar blijkbaar is dat dus niet gebeurd.
Sinds mijn reactie via hun webformulier krijg ik wèl hun reclamemails...
Wijlen Bobbejaan Schoepen betoogde in zijn lied 'Café zonder bier" dat niks erger is dan een café zonder bier. Hij vergiste zich: nog erger is een cafébaas die met dubbel krijt schrijft!
- Autodelete
- Newbie
Ah. OK Dwerg_XL. Mijn excuses voor het misverstand.
Als ik het goed begrijp heb je de klacht maar geformuleerd op het moment dat bleek dat je aan de kassa dezelfde korting niet kreeg.
Waarom heb je het probleem aan de kassa dan niet meteen opgenomen in uw eerste contact met het pretpark?
Of heb je:
- 's avonds poging gedaan online te kopen (en dan maar klacht ingediend)
- de dag nadien (bvb) naar het pretpark geweest
- en nadien het antwoord op uw klacht gelezen (en dan uw verdere relaas met de klantendienst)
Als ik het goed begrijp heb je de klacht maar geformuleerd op het moment dat bleek dat je aan de kassa dezelfde korting niet kreeg.
Waarom heb je het probleem aan de kassa dan niet meteen opgenomen in uw eerste contact met het pretpark?
Of heb je:
- en nadien het antwoord op uw klacht gelezen (en dan uw verdere relaas met de klantendienst)
Ja, zo is het exact gegaan. Ik heb hen inmiddels laten weten wat ik van hun handelen vind:Autodelete schreef:[...]
"Dank voor uw fantastische service.
Als er iets misgaat bij de infrastructuur van een aanbieder, lijkt het me maar normaal dat de aanbieder op zijn minst een voorstel doet om het geleden leed te verzachten.
Aanbieden de geleden schade te compenseren zou maar correct zijn.
Bobbejaanland kiest er blijkbaar voor zulks niet te doen. Waarom zou u ook? De centen zijn binnen en zo'n kleine garnaal is toch zonder verhaal.
Nu hoeft het niet meer. Ik heb begrepen dat Bobbejaanland er enkel op uit is de centen uit de zakken van kleine garnalen te stelen.
Ik zet bij u geen voet meer binnen, nooit meer, en ik zal iedereen afraden ooit nog bij u over de vloer te komen.
[Dwerg_xl]."
- Autodelete
- Newbie
't Plezantste land is blijkbaar niet het meest klantvriendelijke land.
Tsja, het is hier weer een principekwestie wss voor u he...
Je kan nu in de praktijk brengen wat je hier altijd al verkondigde: solidariteit.
Je was net solidair met een pretpark, proficiat.
Je kan nu in de praktijk brengen wat je hier altijd al verkondigde: solidariteit.

Legt u dat even uit alstublieft, want ik begrijp het niet.TNTim schreef:Tsja, het is hier weer een principekwestie wss voor u he...
Overigens: het euvel op de website van Bobbejaanland is er nog steeds. Daarmee wordt de indruk gewekt dat dit niet zomaar een foutje is...
Vandaag nog even geprobeerd. No luck. Ik schakel dus de economische inspectie in.