Kosten betaalrekening Argenta
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Kosten betaalrekening Argenta
Omdat ze (noodgedwongen) meer taksen en belastingen willen heffen.
Ik ben pro een flatulatietaks.
Zelf aangeven hoe vaak je flatuleert dus je kan wat mis zijn.
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
Als ik het goed begrijp staan deze kosten van 0,15 € vermeld in de tarievenlijst van Argenta als "Recht op geschriften".
Persoonlijk vind ik deze kosten niet meer van deze tijd, maar als dit mijn enige kosten zijn, kan ik hier mee leven...
En voor Argenta, 1,4 miljoen klanten, reken op 3 rekeningen per klant, maal 0,15€ komt op extra inkomsten van ongeveer 630 000 €.
Dus mooi meegenomen, zullen ze denken...
Persoonlijk vind ik deze kosten niet meer van deze tijd, maar als dit mijn enige kosten zijn, kan ik hier mee leven...
En voor Argenta, 1,4 miljoen klanten, reken op 3 rekeningen per klant, maal 0,15€ komt op extra inkomsten van ongeveer 630 000 €.
Overigens houdt ING ook het zegelrecht nog in.
Belastingen zijn geen opbrengsten voor een bank maar worden doorgestort naar de overheid.Prince49 schreef: ↑3 januari 2026, 21:19 Als ik het goed begrijp staan deze kosten van 0,15 € vermeld in de tarievenlijst van Argenta als "Recht op geschriften".
Belastingen zijn geen opbrengsten voor een bank maar worden doorgestort naar de overheid.Prince49 schreef: ↑3 januari 2026, 21:19 Als ik het goed begrijp staan deze kosten van 0,15 € vermeld in de tarievenlijst van Argenta als "Recht op geschriften".
ING doet dat nog niet zo lang. Ik denk dat het nu pas de tweede keer is dat ze het innen.
Port 1: IWDA (80%) - EMIM (10%) - IUSN (10%)
Port 2: SWRD (50%) - AVWS (25%) - AVWC(15%) - 5MVL (10%)
Port 2: SWRD (50%) - AVWS (25%) - AVWC(15%) - 5MVL (10%)
Volgens AI op Google :
Het bedrag van 0,15 euro bij Argenta is een forfaitaire belasting, het
zegelrecht op zichtrekeningen, die wordt afgedragen aan de overheid bij elke interestberekening op niet-reglementaire zichtrekeningen, en is een overblijfsel van vroeger fiscale zegels, hoewel de taks op rekeningafschriften in 2025 zou worden afgeschaft in België
Volgens mij is AI niet helemaal juist want bij Argenta is de zichtrekening wel reglementair.
Regering BDW zou dit afgeschaft hebben.
zegelrecht op zichtrekeningen, die wordt afgedragen aan de overheid bij elke interestberekening op niet-reglementaire zichtrekeningen, en is een overblijfsel van vroeger fiscale zegels, hoewel de taks op rekeningafschriften in 2025 zou worden afgeschaft in België
Volgens mij is AI niet helemaal juist want bij Argenta is de zichtrekening wel reglementair.
Regering BDW zou dit afgeschaft hebben.
Wet zit nog in parlement, zie https://www.stradalex.com/nl/sl_news/do ... 56_1066-nl
Het gaat hier over zichtrekeningen en over niet-reglementaire spaarrekeningen!iejoor schreef: ↑Gisteren 09:11 ...
zegelrecht op zichtrekeningen, die wordt afgedragen aan de overheid bij elke interestberekening op niet-reglementaire zichtrekeningen, ...
Volgens mij is AI niet helemaal juist want bij Argenta is de zichtrekening wel reglementair. ...
(AI kopieert gewoon de fouten die door échte mensen op internet geplaatst werden