kosten coupons obligaties
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
kosten coupons obligaties
Vroeger betaalde je bij de bank-betaalagent , vermeld op keerzijde van de coupons van obligaties, geen of zeer beperkte kosten.
In mijn geval betreft het Tractebel US obligaties
Thans heb ik vastgesteld dat bij ING de gewone kosten aangerekend worden (6% ) niettegenstaande Bank Brussel Lambert ( thans overgenomen door ING) op de keerzijde vermeld staat als betaalagent/paying agent .
Bij Fortis , waar de kosten uiteindelijk minder bedroegen dan bij ING, hadden ze me gesuggereerd van naar ING (de betaalagent) te gaan om de kosten te beperken.
Als ik het zo zie heeft het dus als klant geen enkele zin meer om bij de vermelde bank-betaalagent te innen.
Ook op de tarievenstructuur is geen onderscheid meer te vinden tussen het al dan niet betaalagent zijn voor die bepaalde obligatie.
Ik meende dat de bank die bij de uitgifte van de obligatie van een vennootschap tussenkomt ( en aangeduid wordt als betaalagent van de coupons) haar kosten (grotendeels of volledig ) aanrekent aan de ontlenende vennootschap.
Iemand dezelfde of andere ervaringen bij uitbetaling van coupons door banken, aangeduid als betaalagenten?
In mijn geval betreft het Tractebel US obligaties
Thans heb ik vastgesteld dat bij ING de gewone kosten aangerekend worden (6% ) niettegenstaande Bank Brussel Lambert ( thans overgenomen door ING) op de keerzijde vermeld staat als betaalagent/paying agent .
Bij Fortis , waar de kosten uiteindelijk minder bedroegen dan bij ING, hadden ze me gesuggereerd van naar ING (de betaalagent) te gaan om de kosten te beperken.
Als ik het zo zie heeft het dus als klant geen enkele zin meer om bij de vermelde bank-betaalagent te innen.
Ook op de tarievenstructuur is geen onderscheid meer te vinden tussen het al dan niet betaalagent zijn voor die bepaalde obligatie.
Ik meende dat de bank die bij de uitgifte van de obligatie van een vennootschap tussenkomt ( en aangeduid wordt als betaalagent van de coupons) haar kosten (grotendeels of volledig ) aanrekent aan de ontlenende vennootschap.
Iemand dezelfde of andere ervaringen bij uitbetaling van coupons door banken, aangeduid als betaalagenten?
Re: kosten coupons obligaties
Ben ook in bezit obligatie TRACTEBEL finance US.Onlangs coupon geknipt bij Dexia.Geen kosten,uitgezonderd natuurlijk de 15% RV.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: kosten coupons obligaties
Heb ook inmiddels ook eens gesurft naar de websites van ing en dexia:shadow schreef: Ben ook in bezit obligatie TRACTEBEL finance US.Onlangs coupon geknipt bij Dexia.Geen kosten,uitgezonderd natuurlijk de 15% RV.
Voor in portefeuille gegeven buitenlandse obligaties wordt volgende commissie gevraagd voor uitbetaling coupons:
Dexia: gratis
ING: 2% ( min 2,5 EUR en max 100 EUR).
Mijn coupons werden materieel geïnd : Volgens website ING inderdaad 6% . Blijkbaar geen onderscheid of ze al dan niet betaalagent zijn.