Kosten effectenrekening
TIP
Kosten effectenrekening
Hallo,
Onlangs vernam ik van mijn kantoorhouder van Deutsche Bank dat vanaf april volgend jaar (zeer waarschijnlijk) de jaarkost voor het beheer van mijn effectenrekening zal verviervoudigen en per kwartaal zal geïnd worden. Nu betaal ik 50 € per jaar en dit zal opgetrokken worden naar 200 €. (het zou echter 50 € blijven als je geen verder advies wenst voor je persoonlijk effectendossier en ook geen vaste adviseur wenst.) Dit bedrag zou volgens de kantoorhouder nog zeer redelijk zijn in vergelijking met vele andere banken. Persoonlijk vind ik dit een aanzienlijke verhoging, zeker voor trouwe klanten. In de publiciteit die Deutsche Bank nu maakt om uw effectendossier aan hen over te dragen wordt daarover met geen woord gesproken.
Zou Spaargids.be mogelijk een vergelijking kunnen maken van de kosten van een effectenrekening die door de verschillende banken aangerekend worden?
Dank u.
Onlangs vernam ik van mijn kantoorhouder van Deutsche Bank dat vanaf april volgend jaar (zeer waarschijnlijk) de jaarkost voor het beheer van mijn effectenrekening zal verviervoudigen en per kwartaal zal geïnd worden. Nu betaal ik 50 € per jaar en dit zal opgetrokken worden naar 200 €. (het zou echter 50 € blijven als je geen verder advies wenst voor je persoonlijk effectendossier en ook geen vaste adviseur wenst.) Dit bedrag zou volgens de kantoorhouder nog zeer redelijk zijn in vergelijking met vele andere banken. Persoonlijk vind ik dit een aanzienlijke verhoging, zeker voor trouwe klanten. In de publiciteit die Deutsche Bank nu maakt om uw effectendossier aan hen over te dragen wordt daarover met geen woord gesproken.
Zou Spaargids.be mogelijk een vergelijking kunnen maken van de kosten van een effectenrekening die door de verschillende banken aangerekend worden?
Dank u.
Re: Kosten effectenrekening
een effectendossier is nu al 80euro per jaar
en de website vermeld 50 € per trimester voor private investment dinges vanaf maart niet april.
Je zal dus sowieso meer betalen.
Snap eigenlijk niet waarom je voor advies extra zou moeten betalen. Op alles wat ze adviseren hebben ze al een percentje.
en de website vermeld 50 € per trimester voor private investment dinges vanaf maart niet april.
Je zal dus sowieso meer betalen.
Snap eigenlijk niet waarom je voor advies extra zou moeten betalen. Op alles wat ze adviseren hebben ze al een percentje.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Dat bestaat al: zie Betalen > Brokers > klik op het info-icoontjeMielal schreef:Zou Spaargids.be mogelijk een vergelijking kunnen maken van de kosten van een effectenrekening die door de verschillende banken aangerekend worden? Dank u.
Mielal schreef:Hallo,
Dank u.
pfffffffffffff bij Keytrade , en Binckbank betaal je 0,00 euro ook al heb je er 1000 euro of 10 000 000 000 euro effecten staan
Ook vernomen bij een beleggingsavond van Deutsche bank reeds in Juli 2010 dat zij de kosten voor hun PIS adviessysteem
gingen opdrijven naar het bedrag zoals aangehaald.
Heb een afspraak gevraagd met de kantoormanager en deze heeft mij dit dan ook bevestigd en er bi gevoegd dat dit een verantwoordde prijs was voor het werk dat zij doen en een driemaandelijks rapport maken.
Een verhoging in line met index is steeds aanvaardbaar, maar wie gaat er akkoord om morgen voor zijn brood en beleg 4 maal de prijs van vandaag te betalen???
Of zijn wedde of pensioen te zien terugbrengen tot één vierde van zijn inkomen.
Niemand , denk ik dan.
Heb Deutsche bank dan ook de rug toegekeerd en hoop dat een hele reeks mensen daar eens over nadenken
gingen opdrijven naar het bedrag zoals aangehaald.
Heb een afspraak gevraagd met de kantoormanager en deze heeft mij dit dan ook bevestigd en er bi gevoegd dat dit een verantwoordde prijs was voor het werk dat zij doen en een driemaandelijks rapport maken.
Een verhoging in line met index is steeds aanvaardbaar, maar wie gaat er akkoord om morgen voor zijn brood en beleg 4 maal de prijs van vandaag te betalen???
Of zijn wedde of pensioen te zien terugbrengen tot één vierde van zijn inkomen.
Niemand , denk ik dan.
Heb Deutsche bank dan ook de rug toegekeerd en hoop dat een hele reeks mensen daar eens over nadenken
Ik zie zonet dat Argenta voor een order op Euronext 0,20% met een minimum van 5,95 euro kosten gaat aanrekenen vanaf 29/11/2010.
Ik denk dat dit momenteel het goedkoopst is voor kleine orders.
Argenta blijkt nu inderdaad de beste prijs te hebben voor kleine orders.
Ook belangrijk is dat eens gekocht de stukken ook geen bewaarloon hebben, zoals wel het geval is bij Deutsche Bank en anderen.
Ook belangrijk is dat eens gekocht de stukken ook geen bewaarloon hebben, zoals wel het geval is bij Deutsche Bank en anderen.
Deze 0,2 % is inderdaad interessant voor orders tot ongeveer 6900 euro.Bartd schreef:Ik zie zonet dat Argenta voor een order op Euronext 0,20% met een minimum van 5,95 euro kosten gaat aanrekenen vanaf 29/11/2010.
Moet bij Argenta het geld op een effectenrekening staan vóór je de aandelen koopt of kan je het geld op een zicht- of spaarrekening laten staan?
Zijn er streaming koersen (realtime) en wat is de diepte van het orderboek dat je te zien krijgt?
Er zijn ook andere banken waar bewaarloon al jaren gratis is : Argenta en Dexia bijvoorbeeld.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Bij dexia betaal je 10€ indien je niet door dexia uitgegevens effecten hebt, zoals bvb aandelen
mvg
mvg
Beste Roger, ik heb zo pas geïnformeerd bij Dexia. Er worden geen bewaarkosten aangerekend voor eigen producten, maar voor beleggingen van andere instellingen dan Dexia wordt forfaitair 10 € per product per jaar aangerekend.roger schreef:Er zijn ook andere banken waar bewaarloon al jaren gratis is : Argenta en Dexia bijvoorbeeld.
Ik ben al jaren klant bij Centea en ze hebben mij nog nooit dossierkosten voor een effectenrekening aangerekend. Bij KBC daarentegen moest ik wel betalen (+/- 45 euro) voor het beheer van een effectenrekening. Dus mijn keuze was snel gemaakt.
Amai, straf dat argenta goedkoper is dan Binckbank voor kleine orders ...
In de vergelijker van Binckbank staat Argenta er niet tussen: http://www.binck.com/be/welkom/prestatievergelijker/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat is niet echt heel koosjer van hun.
In de vergelijker van Binckbank staat Argenta er niet tussen: http://www.binck.com/be/welkom/prestatievergelijker/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat is niet echt heel koosjer van hun.