kosten geldoverschrijving naar Noorwegen
kosten geldoverschrijving naar Noorwegen
viewtopic.php?f=7&t=9052&p=73379#p73379" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat zijn de kosten bij Rabobank.be voor een overschrijving naar Noorwegen ?
Wat zijn de kosten bij Rabobank.be voor een overschrijving naar Noorwegen ?
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Re: kosten geldoverschrijving naar Noorwegen
Noorwegen behoort tot de landen die deelnemen aan SEPA, dit zijn immers de 27 EU lidstaten alsook Ijsland, Liechtenstein, Monaco, Noorwegen en Zwitserland. Een overschrijving naar Noorwegen wordt dan ook op net dezelfde manier verwerkt wordt als een overschrijving naar bijvoorbeeld Nederland. Bij Rabobank.be is dat in elk geval gratis, zowel voor betalingen die naar Noorwegen gaan als voor betalingen die vanuit Noorwegen komen. Voorwaarde is wel dat de betaling in EUR gebeurt.
Voor een lijst van de SEPA landen, zie ook http://www.sepabelgium.be/nl/node/12" onclick="window.open(this.href);return false;
Voor een lijst van de SEPA landen, zie ook http://www.sepabelgium.be/nl/node/12" onclick="window.open(this.href);return false;
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Dat dacht ik ook dat het gratis was, blijkaar zijn er toch banken die er 50 euro voor aanrekenen
Rabobank.be schreef:Noorwegen behoort tot de landen die deelnemen aan SEPA, dit zijn immers de 27 EU lidstaten alsook Ijsland, Liechtenstein, Monaco, Noorwegen en Zwitserland. Een overschrijving naar Noorwegen wordt dan ook op net dezelfde manier verwerkt wordt als een overschrijving naar bijvoorbeeld Nederland. Bij Rabobank.be is dat in elk geval gratis, zowel voor betalingen die naar Noorwegen gaan als voor betalingen die vanuit Noorwegen komen. Voorwaarde is wel dat de betaling in EUR gebeurt.
Ook voor bedragen boven de 50.000 euros ?
En wat zijn de kosten voor een overschrijving in Noorse kronen ?Rabobank.be schreef:Noorwegen behoort tot de landen die deelnemen aan SEPA, dit zijn immers de 27 EU lidstaten alsook Ijsland, Liechtenstein, Monaco, Noorwegen en Zwitserland. Een overschrijving naar Noorwegen wordt dan ook op net dezelfde manier verwerkt wordt als een overschrijving naar bijvoorbeeld Nederland. Bij Rabobank.be is dat in elk geval gratis, zowel voor betalingen die naar Noorwegen gaan als voor betalingen die vanuit Noorwegen komen. Voorwaarde is wel dat de betaling in EUR gebeurt.
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Voor bedragen tot € 500.000 (wat het maximum is dat men per dag kan overschrijven) is het gratis.Flytox schreef:
Ook voor bedragen boven de 50.000 euros ?
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Vermits wij geen vreemde valuta rekeningen hebben zijn overschrijvingen in Noorse kronen helaas niet mogelijk.cricri schreef: En wat zijn de kosten voor een overschrijving in Noorse kronen ?
Maar er worden dan toch kosten aangerekend voor de wisseltransacties? Want als je euro stuurt naar een Noorse rekening wordt dat dan toch omgezet naar Noorse kronen en daar worden toch kosten voor aangerekend?
MI rekent dan niet de belgische bank, maar wel de Noorse bank die omrekenigskosten aan.deborah schreef:Maar er worden dan toch kosten aangerekend voor de wisseltransacties? Want als je euro stuurt naar een Noorse rekening wordt dat dan toch omgezet naar Noorse kronen en daar worden toch kosten voor aangerekend?
Uiteindeljk zal je altijd éénmaal omwisselingskosten moeten betalen ( euro naar noorse kronen ), maar zoals jij het gisteren voorstelde moest je al in België ook OVERSCHRIJVINGSKOSTEN betalen.
De euro zullen ze in Noorwegen niet als betaalmiddel aanvaarden zeker ?
Ik zeg alleen wat ik te horen heb gekregen bij de twee banken waar ik naartoe geweest ben. Misschien wist de bankbediende in kwestie niet dat Noorwegen tot de EER behoort...paul schreef:Uiteindeljk zal je altijd éénmaal omwisselingskosten moeten betalen ( euro naar noorse kronen ), maar zoals jij het gisteren voorstelde moest je al in België ook OVERSCHRIJVINGSKOSTEN betalen.
Maar dus, klopt het dan dat overschrijvingen naar Noorwegen niet aan extra kosten mogen onderworpen zijn als ze opgesteld zijn in euro maar dat er wel wisselkosten moeten betaald worden, of door de zender, of de ontvanger of allebei?
Omwisselingskosten van euro naar kroon zal je hebben. Indien de omzetting enkel giraal moet gebeuren van euro naar kroon zal je minder kosten hebben, dan dat je ook nog noorse geldbriefjes wil.deborah schreef:Ik zeg alleen wat ik te horen heb gekregen bij de twee banken waar ik naartoe geweest ben. Misschien wist de bankbediende in kwestie niet dat Noorwegen tot de EER behoort...paul schreef:Uiteindeljk zal je altijd éénmaal omwisselingskosten moeten betalen ( euro naar noorse kronen ), maar zoals jij het gisteren voorstelde moest je al in België ook OVERSCHRIJVINGSKOSTEN betalen.
Maar dus, klopt het dan dat overschrijvingen naar Noorwegen niet aan extra kosten mogen onderworpen zijn als ze opgesteld zijn in euro maar dat er wel wisselkosten moeten betaald worden, of door de zender, of de ontvanger of allebei?
Bij Rabobank.be zal je al niet kunnen starten met kronen over te schrijven.
Het goedkoopste is m.i. dat je euro's overschrijft en in noorwegen laat omzetten naar kronen . Het zou wel ver gekomenn zijn dat die bankbediende niet wist dat Noorwegen tot EER behoort.
Schrijf je vanuit Belgie Kronen over- niet bij iedere bank kan dat - dat zit je tweemaal met kosten ( omwisselingskosten en overschrijvingskosten )
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Zoals Paul de vraag al grotendeels beantwoordde zal u bij een overschrijving van België naar Noorwegen via Rabobank.be de overboeking enkel in EUR kunnen uitvoeren. Dit betekent dat de overschrijving op zich gratis is (de wettelijke regeling is volgens mij nog steeds dat zo'n SEPA overboeking op dezelfde manier en tegen dezelfde kosten moet afgehandeld worden als een gewone binnenlandse overschrijving, en dit zowel bij de opdrachtgevende bank als bij de ontvangende bank), maar dat als u uiteindelijk het bedrag in Noorse kronen op de rekening in Noorwegen wil plaatsen u bij de Noorse bank de omzetting van EUR naar NOK dient aan te vragen. De wisselkoers die daarbij van toepassing is wordt in dat geval bepaald bij de Noorse bank.deborah schreef:Ik zeg alleen wat ik te horen heb gekregen bij de twee banken waar ik naartoe geweest ben. Misschien wist de bankbediende in kwestie niet dat Noorwegen tot de EER behoort...paul schreef:Uiteindeljk zal je altijd éénmaal omwisselingskosten moeten betalen ( euro naar noorse kronen ), maar zoals jij het gisteren voorstelde moest je al in België ook OVERSCHRIJVINGSKOSTEN betalen.
Als u via een andere bank Noorse kronen (die u in België al zou omwisselen) zou willen overschrijven naar een Noorse rekening dan zou de betaling niet volgens de SEPA-regels kunnen worden uitgevoerd en gelden de gewone tarieven voor internationale (niet-SEPA) betalingen.