Kosten KBC
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
-
- VIP member
- Contacteer:
Kosten KBC
Sinds een 3 tal jaren stort ik jaarlijks het maximale bedrag in het pensioenspaarplan Pricos van de KBC. Uit een soort van verveling ben ik eens gaan kijken wat de kosten zijn en hoe deze worden ingehouden. Ik had namelijk gelezen dat de kosten jaarlijks nogal hoog zijn door de volgende vergoedingen:
Vergoeding voor het beheer van de beleggingsportefeuille
Vergoeding voor de administratie
Vergoeding van de bewaarder
Maar na het opmaken van een excel sheet met de stortingen - verhandelingsprovisie / aankoop koers * de huidige koers kom ik op 0.04 cent in mijn voordeel (er staat 0.04cent meer op mijn rekening dan ik hoor te hebben volgens mijn berekening). Hier sta ik nogal van te kijken. Ik begrijp dat mijn spaar bedrag nog niet de moeite is en de kosten waarschijnlijk exponentieel toenemen maar dat er blijkbaar in 2 jaar nog geen cent is ingehouden omtrent bovenstaande kosten had ik ook niet verwacht.
Mis ik iets of klopt het dat er nog geen kosten zijn afgehouden?
Vergoeding voor het beheer van de beleggingsportefeuille
Vergoeding van de bewaarder
Maar na het opmaken van een excel sheet met de stortingen - verhandelingsprovisie / aankoop koers * de huidige koers kom ik op 0.04 cent in mijn voordeel (er staat 0.04cent meer op mijn rekening dan ik hoor te hebben volgens mijn berekening). Hier sta ik nogal van te kijken. Ik begrijp dat mijn spaar bedrag nog niet de moeite is en de kosten waarschijnlijk exponentieel toenemen maar dat er blijkbaar in 2 jaar nog geen cent is ingehouden omtrent bovenstaande kosten had ik ook niet verwacht.
Mis ik iets of klopt het dat er nog geen kosten zijn afgehouden?
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
-
- VIP member
- Contacteer:
Re: Kosten KBC
Die worden direct in rekening genomen (lees afgetrokken) bij de prestatie van je fonds.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- VIP member
- Contacteer:
Die zitten dus al in de koers bewerkt?Frisse Freddy schreef:Die worden direct in rekening genomen (lees afgetrokken) bij de prestatie van je fonds.

Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Vergoeding voor het beheer van de beleggingsportefeuille :
0.9% per jaar berekend op basis van de gemiddelde totale netto activa van het Fonds, behalve op de activa die belegd zijn in beleggingsinstellingen beheerd door een financiële instelling van de KBC Groep. Voor de berekening van het beheerloon wordt dag na dag een provisie opgebouwd en deze provisie wordt maandelijks afgerekend.
KBC Asset Management SA ontvangt van de beheervennootschap een vergoeding van max. 0.9% berekend op het deel van de door haar beheerde portefeuille, zonder dat het totale beheerloon dat de beheervennootschap ontvangt zal worden overschreden.
0.15% per jaar,
berekend op basis van de gemiddelde totale netto activa van het fonds.
Vergoeding van de financiële dienst
-
Vergoeding van de bewaarder :
0.08% per jaar berekend op de waarde van de stukken die de bewaarder in depot heeft op de laatste bankwerkdag van het voorafgaande kalenderjaar, behalve op de activa die
BE2005OPENUPDATE_3112 GBF
belegd zijn in beleggingsinstellingen beheerd door een financiële instelling van de KBC Groep.
Jaarlijkse belasting *
-
Andere kosten (schatting), met inbegrip van de vergoeding van de commissaris en van de eventuele vergoedingen voor de bestuurders
0.1% per jaar berekend op basis van de totale netto activa van het Fonds
* Deze taks moet in principe betaald worden door de beheervennootschap van het Fonds maar wordt ten laste van het Fonds gelegd.
http://www.kbc.be" onclick="window.open(this.href);return false;
0.9% per jaar berekend op basis van de gemiddelde totale netto activa van het Fonds, behalve op de activa die belegd zijn in beleggingsinstellingen beheerd door een financiële instelling van de KBC Groep. Voor de berekening van het beheerloon wordt dag na dag een provisie opgebouwd en deze provisie wordt maandelijks afgerekend.
KBC Asset Management SA ontvangt van de beheervennootschap een vergoeding van max. 0.9% berekend op het deel van de door haar beheerde portefeuille, zonder dat het totale beheerloon dat de beheervennootschap ontvangt zal worden overschreden.
0.15% per jaar,
berekend op basis van de gemiddelde totale netto activa van het fonds.
Vergoeding van de financiële dienst
-
Vergoeding van de bewaarder :
0.08% per jaar berekend op de waarde van de stukken die de bewaarder in depot heeft op de laatste bankwerkdag van het voorafgaande kalenderjaar, behalve op de activa die
BE2005OPENUPDATE_3112 GBF
belegd zijn in beleggingsinstellingen beheerd door een financiële instelling van de KBC Groep.
Jaarlijkse belasting *
-
Andere kosten (schatting), met inbegrip van de vergoeding van de commissaris en van de eventuele vergoedingen voor de bestuurders
0.1% per jaar berekend op basis van de totale netto activa van het Fonds
* Deze taks moet in principe betaald worden door de beheervennootschap van het Fonds maar wordt ten laste van het Fonds gelegd.
http://www.kbc.be" onclick="window.open(this.href);return false;