Kosten Overlijden
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Kosten Overlijden
Ik heb bij redelijk veel banken voor spaarrekeningen voor een aantal acties. Bij veel banken staat er echter 0 € op de rekening, maar heb deze gehouden om te zien of er in Januari 2012 geen actie is of hoge getrouwheid.
Worden op de rekeningen waar 0 € op staat ook kosten aangerekend door de bank bij overlijden of is het best om deze afsluiten als deze toch niet gebruikt worden ?
Hier iemand ervaring mee ?
Worden op de rekeningen waar 0 € op staat ook kosten aangerekend door de bank bij overlijden of is het best om deze afsluiten als deze toch niet gebruikt worden ?
Hier iemand ervaring mee ?
Re: Kosten Overlijden
Ik weet het niet, maar ik heb de meeste van mijn rekeningen en spaarrek. afgesloten na het lezen dat men alle rekeningen ging doorgeven aan de NB.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Waarom sluit je deze spaarrekeningen met 0 € op, niet eenvoudig af, dat is gratis, en bij een actie open je simpel gratis een nieuwe spaarrekening, probleem opgelost.
Hoeveel bedragen de kosten bij afsluiten van een spaarrekening bij overlijden bij de verschillende banken eigenlijk?
Als dat relatief veel is, lijkt me dat op de duur wel iets om rekening mee te houden voor mijn nageslacht... en om te stoppen met steeds nieuwe rekeningen te openen die "gratis" zijn (zolang ik leef). :-(
Als dat relatief veel is, lijkt me dat op de duur wel iets om rekening mee te houden voor mijn nageslacht... en om te stoppen met steeds nieuwe rekeningen te openen die "gratis" zijn (zolang ik leef). :-(
Afhankelijk van de bank is dit tussen 0 en 150 € per dossier.
Nergens een overzicht op spaargids?
€ 150 is toch al "iets", terwijl er gewikt en gewogen wordt met de opbrengst van spaarrekeningen om tienden van een procent... bij bodemkoersen.
Het is toch absurd dat banken hier zo'n spreiding voor verzinnen...?
€ 150 is toch al "iets", terwijl er gewikt en gewogen wordt met de opbrengst van spaarrekeningen om tienden van een procent... bij bodemkoersen.
Het is toch absurd dat banken hier zo'n spreiding voor verzinnen...?
Persoonlijk vind ik het schandalig dat ze dit nemen (want ze nemen het zonder het te vragen van de rekening). Maar als je "een beetje" geld op de rekeningen hebt staan, en je het bij de bank laat staan, zullen ze graag genoeg een commerciele geste doen.
Hoe het met de gratis lege rekeningen wordt gedaan, weet ik niet. Ben wel benieuwd of ze daar ook kosten voor aanrekenen (ik vermoed van wel).
Hoe het met de gratis lege rekeningen wordt gedaan, weet ik niet. Ben wel benieuwd of ze daar ook kosten voor aanrekenen (ik vermoed van wel).