kosten sociaal secretariaat zelfstandigen vergelijken
Re: kosten sociaal secretariaat zelfstandigen vergelijken
http://dewaelejohan.be/wp-content/uploa ... s-2016.pdf
Zie blz. 10. Schijnt me voor de rest ook zeer informatief document.
Vind het belachelijk dat de beheerskost niet tot een bepaald maximum beperkt wordt. Alsof ze meer kosten hebben omdat iemand meer inkomsten heeft! Ik denk dat hier het woord "zweetdief" voor uitgevonden werd.
Vind het belachelijk dat de beheerskost niet tot een bepaald maximum beperkt wordt. Alsof ze meer kosten hebben omdat iemand meer inkomsten heeft! Ik denk dat hier het woord "zweetdief" voor uitgevonden werd.
Ik neem aan dat het gaat om een sociaal verzekeringsfonds en niet om een sociaal secretariaat als ik kijk naar de percentages? Dat is niet hetzelfde.gerd schreef:ondertussen heeft securex de beheerskosten verhoogd naar 4%
tijd om over te stappen lijkt me
weet iemand wat het goedkoopste sociaal secreatriaat is?
Schandalig. Ik zit bij Xerius en ik vind 3,05% al schandalig. Je zou eens moeten beseffen hoe weinig werk er tegenover die 3-4% staat: inkomsten van een paar jaar geleden maal index maal kostenpercentage, brief sturen, betaling nakijken, doorsturen naar de overheid en alles goed bijhouden in een database, om op het einde eens een documentje door een sjabloon te malen. Daar vragen ze aan mij dit jaar €356 voor. "Maar dat is allemaal aftrekbaar he meneer".
Sociaal secretariaat heb ik als ebvba zonder personeel ook al buiten gegooid. Ik geef nu zelf mijn bedrijfsvoorheffing aan, kost mij 5 minuutjes per maand, spaar ik jaarlijks €240 mee uit.
Maar die beheerskost IS tot een bepaald maximum beperkt. Vanaf iets van een €85000 per jaar bereik je je maximum sociale bijdrage van ongeveer €4000 per kwartaal. Aangezien de kost een percentage is, is deze ook beperkt.DiRipoff schreef:http://dewaelejohan.be/wp-content/uploa ... s-2016.pdf