kosten termijnrekening bij afhalen geld op de KBC via cheque
TIP
kosten termijnrekening bij afhalen geld op de KBC via cheque
Beste, gelieve op te passen met lokmiddeltjes. Destijds geld geplaatst bij KBC via 6 maandelijkse termijnrekening. Na een paar jaar (crisis) kreeg ik te horen dat ik nog aan 1 % netto kon beleggen. Dus kreeg via de Recordbank 4,25 % op 5 jaar Brutto en besliste om over te stappen! Maar wat hadden ze er destijds niet bijgezegd?? Bij het opnemen van het geld kwam er bijna 7 € kosten op voor het innen via cheque. Dus opgepast, eens goede klant en je wil veranderen wordt je slechte klant en komen ze op de proppen, ja maar meneer we moeten U wel kosten aan rekenen
Dan hebben ze jaren met Uw centen hun rijk gemaakt, ik bedoel dus niet alleen met mijn centen! En vraag je je eigen geld terug dan moet het ook kosten. Voor mj zou er dringend eens van de politieke wereld eens en voor altijd, de puntjes op de i gezet worden. Maar ja wie ben ik
Nu souperen en feesten ze er maar op los en moet er opnieuw via ons geld (de belastingbetaler) gesponsord worden via de regering. Als wij ons huishouden zo organiseren, en meer uitgeven dan we kunnen betalen, wie komt ons dan helpen. Maar luister, een oud mens heeft ooit tegen mij gezegd, ooit ga je moeten betalen om je spaargeld te plaatsen op een bank! En ja we zijn er! Ons duurverdiende spaarpotje plaatsen kost geld, niet alleen aan de bank maar ook nog eens de staat die zijn deel opeist. En opgepast of plotseling ben je dan nog eens alles kwijt indien je niet oppast! Groetjes en laat er Uw weekend niet door verknallen!

-
- Jr. Member
- Contacteer:
Re: kosten termijnrekening bij afhalen geld op de KBC via cheque
Had je je geld via internet naar de andere bank overgeschreven, dan had je het niets gekost.
De meeste banken rekenen kosten aan voor cheques, omdat de verwerking ervan nog al arbeidsintensief is.
Ik ben er zeker van dat de aanrekening van de kosten niets te maken heeft met het feit dat je KBC verlaat.
De meeste banken rekenen kosten aan voor cheques, omdat de verwerking ervan nog al arbeidsintensief is.
Ik ben er zeker van dat de aanrekening van de kosten niets te maken heeft met het feit dat je KBC verlaat.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Toen ik bij KBC en Dexia de deur volledig achter me dicht heb gedaan hebben ze heel correct alles gedaan via overschrijving. Er kwamen geen extra kosten bij, ik had geen zichtrekening en alles is correct verlopen.
Bancheques zijn niet meer van deze tijd als je kosten wil vermijden. Ze bezorgen zowel de uitgevende als ontvangende bank extra kosten en administratie. Bovendien verspeel je valutadagen waar je geen interesten krijgt en is er een kans op negatieve interest als je een zichtrekening hebt.
Eerlijk gezegd vond ik de service bij het afsluiten zo goed verlopen dat ze me er gerust 7 € voor mochten gerekend hebben.
In Japan hebben ze in de jaren '90 periodes van 0% interest gehad.
Bancheques zijn niet meer van deze tijd als je kosten wil vermijden. Ze bezorgen zowel de uitgevende als ontvangende bank extra kosten en administratie. Bovendien verspeel je valutadagen waar je geen interesten krijgt en is er een kans op negatieve interest als je een zichtrekening hebt.
Eerlijk gezegd vond ik de service bij het afsluiten zo goed verlopen dat ze me er gerust 7 € voor mochten gerekend hebben.
In Japan hebben ze in de jaren '90 periodes van 0% interest gehad.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
In Zwitserland heeft men ooit zelfs eens een negatieve intrest gehad:moeten betalen om geldop je rekening te mogen zetten.
Maar ja, als sommige zwitsers met miloenen zwitserse franken onder hun hoofdkussen moesten slapen, dat is ook niet zonder gevaar.
Maar ja, als sommige zwitsers met miloenen zwitserse franken onder hun hoofdkussen moesten slapen, dat is ook niet zonder gevaar.
OK maar waarom hebben ze dit dan niet gezegd via overschrijving?
Ik kreeg de keuze cash meenemen of cheque!
Ik zal U zeggen dat wij alleen maar met geldplaatsingen klant waren en niet via een girorekening, internetbanking en dergelijke!
En men beloofde ons dat alles gratis, was bij plaatsing, geen probleem, want men zag ons graag komen met vers geld. Tot dat we zeiden dat we niet meer met ons geld bleven, en toen waren ze, ik zal niet zeggen onvriendelijk, maar het scheelde toch niet veel.
Maar als U vindt dat 7 € ervan af kan ok.
Maar voor mij niet, desondanks in ben thans geen aasgier of wrek!
Alleen uit principe.
Nu een ander feit bij Argenta hebben we ook verrichtingen en geld afgehaald en daar is wel alles gratis.
Nu over het opnieuw geïnvesteerde geld, we hebben aangeklopt bij Recordbank, en daar hebben ze ons die 7 € terugbetaald omdat ze vonden dat dit niet kon.
Groetjes
Ik zal U zeggen dat wij alleen maar met geldplaatsingen klant waren en niet via een girorekening, internetbanking en dergelijke!
En men beloofde ons dat alles gratis, was bij plaatsing, geen probleem, want men zag ons graag komen met vers geld. Tot dat we zeiden dat we niet meer met ons geld bleven, en toen waren ze, ik zal niet zeggen onvriendelijk, maar het scheelde toch niet veel.
Alleen uit principe.
Nu een ander feit bij Argenta hebben we ook verrichtingen en geld afgehaald en daar is wel alles gratis.
Nu over het opnieuw geïnvesteerde geld, we hebben aangeklopt bij Recordbank, en daar hebben ze ons die 7 € terugbetaald omdat ze vonden dat dit niet kon.
Groetjes
Ik had ook alleen maar een spaarrekening en had de keuze : bankcheque met kosten of gratis cash. Ik heb voor cash gekozen maar dat moest aangevraagd worden en was de volgende dag pas ter beschikking. Dat heeft hen dus ook geld gekost om dat te verwerken en te vervoeren. Kafkaiaans ...
Waar ik over spreek is begin en medio 2008.
Ik had zelf wel duidelijk een uitreksel bij met de rekeningnummer op mijn naam van de bank waarop ik alles wou krijgen.
Mischien wil KBC aan mensen die geen zichtrekening ontmoedigen om hun rekening volledig af te sluiten door enkel de optie van een bankcheque en cash voor te stellen.
Wettelijk gezien mag een bank geen kosten vragen voor het afsluiten van een rekening. De vraag is of ze per wet bij het afsluiten kosten mogen rekenen voor het overschrijven van het saldo naar een rekening op eigen naam bij een andere Belgische bank. Ik denk dat dit een grijze zone in de wetgeving is.
Ik had zelf wel duidelijk een uitreksel bij met de rekeningnummer op mijn naam van de bank waarop ik alles wou krijgen.
Mischien wil KBC aan mensen die geen zichtrekening ontmoedigen om hun rekening volledig af te sluiten door enkel de optie van een bankcheque en cash voor te stellen.
Wettelijk gezien mag een bank geen kosten vragen voor het afsluiten van een rekening. De vraag is of ze per wet bij het afsluiten kosten mogen rekenen voor het overschrijven van het saldo naar een rekening op eigen naam bij een andere Belgische bank. Ik denk dat dit een grijze zone in de wetgeving is.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
Je moet wel geen appelen met peren vergelijken hé! Je vergelijkt een termijnrekening van 6 maanden bij kbc met een van 5 jaar bij record bank, wat is dat nu voor een vergelijking.jempi25 schreef: Beste, gelieve op te passen met lokmiddeltjes. Destijds geld geplaatst bij KBC via 6 maandelijkse termijnrekening. Na een paar jaar (crisis) kreeg ik te horen dat ik nog aan 1 % netto kon beleggen. Dus kreeg via de Recordbank 4,25 % op 5 jaar Brutto en besliste om over te stappen! Maar wat hadden ze er destijds niet bijgezegd?? Bij het opnemen van het geld kwam er bijna 7 € kosten op voor het innen via cheque. Dus opgepast, eens goede klant en je wil veranderen wordt je slechte klant en komen ze op de proppen, ja maar meneer we moeten U wel kosten aan rekenenDan hebben ze jaren met Uw centen hun rijk gemaakt, ik bedoel dus niet alleen met mijn centen! En vraag je je eigen geld terug dan moet het ook kosten. Voor mj zou er dringend eens van de politieke wereld eens en voor altijd, de puntjes op de i gezet worden. Maar ja wie ben ik
Nu souperen en feesten ze er maar op los en moet er opnieuw via ons geld (de belastingbetaler) gesponsord worden via de regering. Als wij ons huishouden zo organiseren, en meer uitgeven dan we kunnen betalen, wie komt ons dan helpen. Maar luister, een oud mens heeft ooit tegen mij gezegd, ooit ga je moeten betalen om je spaargeld te plaatsen op een bank! En ja we zijn er! Ons duurverdiende spaarpotje plaatsen kost geld, niet alleen aan de bank maar ook nog eens de staat die zijn deel opeist. En opgepast of plotseling ben je dan nog eens alles kwijt indien je niet oppast! Groetjes en laat er Uw weekend niet door verknallen!
En die 7 euro die ze je nu betalen, stel je beter de vraag hoeveel ze je gaan aanrekenen als je daar ook ophoepelt.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Als het cashbedrag te groot is (boven de 10 000 euro) zou je nog last kunnen krijgen als je diezelfde cash bij een andere bank wil storten. Er zouden geen stortingen en betalingen ( van bv. autos ) meer cash mogen gebeuren met grote bedragen, om witwas operaties tegen te gaan.jempi25 schreef: OK maar waarom hebben ze dit dan niet gezegd via overschrijving?
Alleen uit principe.
Groetjes
Die 7 euro laten betalen, is eigenlijk een omzeiling van een nieuwe wet dat vanaf 01-11-2007 alle afsluitingen gratis moeten gebeuren. Je zou altijd via een klacht bij de ombudsdienst der banken mogelijk die 7 euro kunnen proberen te recuperen. Een bank betaalt liever 7 euro dan last met de ombudsdienst te krijgen.