Kredietkaarten tool | currencies - maestro -amex
Kredietkaarten tool | currencies - maestro -amex
Hallo,
Paar vragen bij de kredietkaartentool.
Ik zit voor verscheidene maanden in Londen en wil uitzoeken hoe ik hier best betaal, zowel met kredietkaart als cash, na geldafhaling. Paar dingen zijn mij niet duidelijk bij de tool:
Exchange rates:
- Gebruiken alle banken en kaarten als basis de officiele interbankrate of gebruiken ze elke dag een door hunzelf bepaald exchange rate? (bij de tool wordt er soms vermeld 1% kost enzo, tov welke exchange rate is dit dan?)
- Is er een site waar deze exchange rates per bank/kaart kunnen vergeleken worden?
- Is de FX rate hetzelfde voor afhalen als voor betalen rechtstreeks met de kaart?
- Is deze exchange rate zowiezo voordeliger dan de exchange rates in exchange offices?
Maestro:
- Wat zijn de kosten die Maestro aanrekent bij afhalingen in het buitenland?
- Wat is de exchange rates die maestro gebruikt?
American express:
- American express is niet in de tool inbegrepen? Enig idee welke kosten en exchange rate zijn aanrekenen?
Is de persoon die de tool heeft ontwikkeld op het forum? Of iemand anders die kan helpen met de vragen.
Bedankt
Paar vragen bij de kredietkaartentool.
Ik zit voor verscheidene maanden in Londen en wil uitzoeken hoe ik hier best betaal, zowel met kredietkaart als cash, na geldafhaling. Paar dingen zijn mij niet duidelijk bij de tool:
Exchange rates:
- Gebruiken alle banken en kaarten als basis de officiele interbankrate of gebruiken ze elke dag een door hunzelf bepaald exchange rate? (bij de tool wordt er soms vermeld 1% kost enzo, tov welke exchange rate is dit dan?)
- Is er een site waar deze exchange rates per bank/kaart kunnen vergeleken worden?
- Is de FX rate hetzelfde voor afhalen als voor betalen rechtstreeks met de kaart?
- Is deze exchange rate zowiezo voordeliger dan de exchange rates in exchange offices?
Maestro:
- Wat zijn de kosten die Maestro aanrekent bij afhalingen in het buitenland?
- Wat is de exchange rates die maestro gebruikt?
American express:
- American express is niet in de tool inbegrepen? Enig idee welke kosten en exchange rate zijn aanrekenen?
Is de persoon die de tool heeft ontwikkeld op het forum? Of iemand anders die kan helpen met de vragen.
Bedankt
Re: Kredietkaarten tool | currencies - maestro -amex
Voor Belgische Amex kaarten wordt een wisselkost van 2,5% aangerekend. Duur dus. (Merk op dat dit verkeerd gemeld staat op de website van BNP Paribas Fortis, waar onterecht van 2% gesproken wordt.)
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Veel zal afhangen van de banken waar bij je klant bent voor deze producten, elke bank hanteert doorgaans hun eigen tarieven, vrij onafhankelijk van Visa/Mastercard/Maestro. Je kunt er m.i. vanuit gaan dat overal dezelfde exchange rates gebruikt worden, het verschil zit hem in de commissie die erop wordt toegerekend. Ook in the exchange office zal je een toeslag op de exchange rates worden toegerekend. Bij kredietkaarten betaal je ook extra voor cash afhalingen. Om hier echt uit te komen zal je de kosten van je kaarten moeten nakijken bij je bank (of hier op de site) en bij de wisselkantoren navragen hoeveel percent kosten zij aanrekenen om echt te vergelijken. Ik geloof dat je wel eens het goedkoopste zou kunnen uitkomen door zowel de nodige cash af te halen als te betalen waar mogelijk met de Argenta Maestro kaart bvb. Let ook op voor extra kosten bij ATM's.
Van minder moeten betalen voor de Maestro-functie lees ik in onderstaand bericht natuurlijk niets ...
Alweer een verdoken besparing van de banken.
Want zoals Emiel Goelen het zou zeggen ... De bankencrisis : U betaalt toch mee?
Banken blokkeren Maestro buiten Europa
http://www.tijd.be/nieuws/ondernemingen ... 1-3095.art" onclick="window.open(this.href);return false;
Alweer een verdoken besparing van de banken.
Want zoals Emiel Goelen het zou zeggen ... De bankencrisis : U betaalt toch mee?
Banken blokkeren Maestro buiten Europa
http://www.tijd.be/nieuws/ondernemingen ... 1-3095.art" onclick="window.open(this.href);return false;