Krijgen wij voorschot terug
TIP
Re: Krijgen wij voorschot terug
Wat een absurde bedragen. 7 jaar aan 1700€/maand is snel getypt en gezegd en dat het daarna zakt naar 1400€ lijkt een zoethoudertje, maar heb je al eens nagedacht over die bedragen en die duur? 7 jaar, dat is wel lang, hé man? 1700€, zelfs 1400€ dat is veel geld om elke maand op te hoesten, hé?Dus eerste 7 jaar betalen we 1700 per maand terug, nadien vallen we op die 1400.
Let op: dat is geen verwijt naar jou. Ik begrijp dat een beetje woning, instapklaar, al gauw 250k€ kost. Maar bezin eer je begint! Je loopt met een gigantische strop rond je nek voor 25 jaar. Je woont in een huis dat niet van jou is, gedurende 25 jaar. Je veroordeelt jezelf tot een leven met enorm weinig keuzes om het bv eens wat rustiger aan te doen wat werken betreft. En tijdje experimenteren met 3/5e werken of een sabbatical nemen van 6 maand op je veertigste zal er niet in zitten!
Ik hoop van harte dat jullie beiden een goed betaalde job hebben. Ik wens je alle succes met dit avontuur, en ik prijs mezelf gelukkig dat ik niet in jouw plaats ben.
-
Frisse Freddy
- VIP member

- Berichten: 1102
- Lid geworden op: 24 aug 2009
- Contacteer:
Re: Krijgen wij voorschot terug
Zolang je het niet zwart/wit op papier hebt heb je niks van akkoord. Je zou de eerste niet zijn die een compromis getekend heeft omdat per telefoon is gezegd dat "het dossier wel zal rondkomen wellicht" om dan nadien te moeten horen dat "het hoofdkantoor" uw dossier afgekeurd heeft.Danlai schreef:banken waar we geweest zijn zeiden allemaal dat dit zeker goedgekeurd word.
Hopelijk hebben ze ons niets voorgelogen!
Ik stel me ook vragen bij uw aflossing: 1700 euro/maand, geen eigen middelen, met een quotiteit hoger dan 100%....
Blijkbaar (als dat waar is) zijn er nog altijd banken die zulke dossiers goedkeuren (maar ook een bewijs dat de vraag toch ook wel van de klant komt....)
Het is toch internet: kan je ons eens zeggen hoeveel jullie totale gemeenschappelijke inkomen is? Hoelang jullie al werken?
En ook, hoe komt het dat jullie de stap zetten zonder eigen middelen?
Bij welke bank hebben jullie een akkoord? rentevoet? Of hebben jullie nog niks?
Re: Krijgen wij voorschot terug
In principe wordt er op dit forum niet gereageerd in de trend van: Groot gelijk! , +1 , Juist , Vind ik ook ,... enz.
Volgens de huisregels maakt dit het forum "slecht leesbaar". Mocht dit toch kunnen dan zou het relaas van Inmaken op heel veel van dergelijke reacties kunnen rekenen. Wat ik maar wil zeggen is : Volgens mij schrijft Inmaken hier wat 90% van de leden denkt over uw lening, Danlai. Misschien toch eens de moeite om daarvan wakker te liggen...
Ervaar dit echter niet als kritiek, want het is als wijze raad bedoeld.
Volgens de huisregels maakt dit het forum "slecht leesbaar". Mocht dit toch kunnen dan zou het relaas van Inmaken op heel veel van dergelijke reacties kunnen rekenen. Wat ik maar wil zeggen is : Volgens mij schrijft Inmaken hier wat 90% van de leden denkt over uw lening, Danlai. Misschien toch eens de moeite om daarvan wakker te liggen...
Ervaar dit echter niet als kritiek, want het is als wijze raad bedoeld.
Re: Krijgen wij voorschot terug
Ik ervaar dit niet als kritiek, ik weet maar al te goed dat dit een groot bedrag is maar zo gaan we nooit aan een eigen woning geraken.
Als ik ons loon bereken en daar de leningen aftrek houden we nog ongeveer 2500 over, zonder kindergeld en maaltijdcheques
Dit moet toch haalbaar zijn? Als ik kosten en voeding afreken zouden we zelfs nog kunnen sparen.
Als ik ons loon bereken en daar de leningen aftrek houden we nog ongeveer 2500 over, zonder kindergeld en maaltijdcheques
Dit moet toch haalbaar zijn? Als ik kosten en voeding afreken zouden we zelfs nog kunnen sparen.
-
Frisse Freddy
- VIP member

- Berichten: 1102
- Lid geworden op: 24 aug 2009
- Contacteer:
Re: Krijgen wij voorschot terug
Dan hebben jullie een mooi inkomen, proficiat
Vraag die me rest is, hoe jullie met zo een inkomen eigenlijk zo goed als geen eigen middelen hebben?
Vraag die me rest is, hoe jullie met zo een inkomen eigenlijk zo goed als geen eigen middelen hebben?
Re: Krijgen wij voorschot terug
we hadden eigen middelen, maar niet in die mate om de kosten te betalen. Een lopende lening hebben we volledig afbetaald en onlangs familielid geholpen met het gedacht dat we toch niets gaan vinden, aangezien we al bijna 2 jaar op zoek zijn.
Re: Krijgen wij voorschot terug
2500 € moet inderdaad ruim volstaan. Maar is dit bedrag gegarandeerd? Zijn de auto's ( vermoed dat er dus meer dan 1 is
) betaald? Is er een budget voor de inrichting/afwerking van het huis? Moet er een tuin aangelegd worden? Enfin, ik bedoel maar, als je echt niks opzij hebt staan, stort je je toch wel in een heel avontuur.
Re: Krijgen wij voorschot terug
Nog een paar bedenkingen/vragen:pukkie007 schreef:2500 € moet inderdaad ruim volstaan. Maar is dit bedrag gegarandeerd? Zijn de auto's ( vermoed dat er dus meer dan 1 is) betaald? Is er een budget voor de inrichting/afwerking van het huis? Moet er een tuin aangelegd worden? Enfin, ik bedoel maar, als je echt niks opzij hebt staan, stort je je toch wel in een heel avontuur.
In hoeverre hebben jullie job zekerheid? Wat als één van jullie 2 of beiden ontslagen worden? De bank gaat daar geen rekening mee houden en elke maand opnieuw moeten die 1700/1400 Euro er liggen.
Na een bezoek aan slechts 3 banken al een hypoheek afsluiten ? In de eerste aflevering van 'Voor hetzelfde geld' bezocht een koppel 10 banken en speelden ze tegen elkaar uit. Uiteindelijk zat er een verschil van bijna 40000 Euro tussen de laagste en de hoogste hypotheekrente.
http://www.een.be/programmas/voor-hetze ... -programma" onclick="window.open(this.href);return false;
2500 Euro is inderdaad een mooi bedrag om elke maand mee rond te komen, maar voor een gezin met kinderen is dat toch absoluut geen luxe. Kinderen kosten veel geld en zeker als ze lang studeren.
Zelfs als jullie een instapklare woning kopen, zullen er sowieso kosten zijn om het in goede staat te houden. Op 25 jaar tijd kan er veel gebeuren. Je kan op een bepaald moment ook onverwacht grote kosten krijgen vb nieuwe chauffageketel, nieuw dak, enz.
Is een bescheidener woning voor jullie geen optie? Het geleende bedrag verlaagt en bijgevolg ook het maandelijkse aflossingsbedrag. Zo hebben jullie meer financiële armslag en kunnen jullie meer geld opzijzetten. Op eigen tempo kan de woning dan verfraaid worden.
Denk er toch allemaal nog maar goed over na. Als je geen spaargeld hebt om op terug te vallen, dan is dit wel een heel avontuur met mogelijk verstrekkende gevolgen.
