Kwaliteitsvolle niet-merk kledij
Re: Kwaliteitsvolle niet-merk kledij
En dat allemaal terwijl er jongeren zijn die heel veel betalen voor "kapotte" jeans met o.a. grote scheuren aan de knieën 
Eigenlijk kan een jeans dus mee tot hij op de laatste draad versleten is; of tenminste toch voor bepaalde gelegenheden
Eigenlijk kan een jeans dus mee tot hij op de laatste draad versleten is; of tenminste toch voor bepaalde gelegenheden
Jeansbroek van CenA of JBC voor 40euro gaat makkelijk 4jaar mee bij vrij intensief dragen.
Snap niet dat er mensen zoveel geld willen geven aan iets waar gewoon een ander label op gestikt zit.
Snap niet dat er mensen zoveel geld willen geven aan iets waar gewoon een ander label op gestikt zit.
Dat heb je evenzeer met voeding. Verschillende types/merken worden in dezelfde fabriek gemaakt. Op het einde van de band een ander label erop en een verschillende prijs in de winkel...Dylcat schreef:Jeansbroek van CenA of JBC voor 40euro gaat makkelijk 4jaar mee bij vrij intensief dragen.
Ik vind kleding algemeen gesproken veel te duur (in wat men normale winkels noemt) voor wat het is. Een gevulde kleerkast kost al snel 1500 eur... en iedereen wil die precies om de 2 jaar volledig vernieuwen.
Kost wat op een mensenleven.
Kost wat op een mensenleven.
Ik koop jeans bijna altijd in een (online) outlet.
Zo koop ik dan zogenaamde merk jeans, en betaal niet meer dan 40-60 euries.
Doe ik overigens voor meeste van m'n kleding en schoenen!
Zo koop ik dan zogenaamde merk jeans, en betaal niet meer dan 40-60 euries.
Doe ik overigens voor meeste van m'n kleding en schoenen!
"Wat men normale winkels noemt" is zeker niet voor iedereen hetzelfde.zao schreef:Ik vind kleding algemeen gesproken veel te duur (in wat men normale winkels noemt) voor wat het is. Een gevulde kleerkast kost al snel 1500 eur... en iedereen wil die precies om de 2 jaar volledig vernieuwen...
En een "gevulde kleerkast" wordt toch niet om de haverklap leeggemaakt en terug gevuld met allemaal nieuwe kledij?
Ik koop een paar keer per jaar enkele nieuwe stukken bij, maar de rest van mijn kleerkast is gevuld met kledij die 1 tot 5 jaar geleden gekocht werd en dure stukken kunnen soms nog veel langer meegaan.
Dat betekent niet dat ik dan 5 jaar aan een stuk hetzelfde zou aandoen; maar kledingstukken (die er nog mooi uitzien) worden na jaren niet meer gedragen te hebben, terug uit de kast gehaald en dan lijkt het voor de buitenwereld alsof je weer iets nieuws hebt.
Mode-stijlen komen trouwens om de zoveel jaar terug en het is handig als je ervoor zorgt dat je dezelfde maat behoudt.
Ik probeer altijd nieuwe T-shirts, bloezen, topjes, te combineren met jeans, leggings of rokjes die al langer in mijn kast hangen. Alleen voor speciale gelegenheden zet ik mij volledig in het nieuw.
Om er voor minder geld tóch goed gekleed te kunnen uitzien, moet men uiteraard niet op een slaafse manier de mode volgen, maar je eigen stijl ontwikkelen en kiezen voor originaliteit.
Kleine details kunnen een groot verschil maken en ervoor zorgen dat je toch opvalt in de meelopende massa.
Dat betekent niet dat ik dan 5 jaar aan een stuk hetzelfde zou aandoen; maar kledingstukken (die er nog mooi uitzien) worden na jaren niet meer gedragen te hebben, terug uit de kast gehaald en dan lijkt het voor de buitenwereld alsof je weer iets nieuws hebt.
Mode-stijlen komen trouwens om de zoveel jaar terug en het is handig als je ervoor zorgt dat je dezelfde maat behoudt.
Ik probeer altijd nieuwe T-shirts, bloezen, topjes, te combineren met jeans, leggings of rokjes die al langer in mijn kast hangen. Alleen voor speciale gelegenheden zet ik mij volledig in het nieuw.
Om er voor minder geld tóch goed gekleed te kunnen uitzien, moet men uiteraard niet op een slaafse manier de mode volgen, maar je eigen stijl ontwikkelen en kiezen voor originaliteit.
Kleine details kunnen een groot verschil maken en ervoor zorgen dat je toch opvalt in de meelopende massa.
-
anonymous
Ik ga nu zelfs zorgen dat ik geen kledij meer in de droogkast stop. Ik heb gehoord dat dit kledij sneller beschadigd. Ik geef dan wel wat geld uit aan een rek maar ik denk het op termijn voordeliger is. En de droogkast moet dan ook minder draaien.
Ik koop meestal dure kledij om zeker te zijn. Maar ik heb bv 2 truien goedkoper gekocht en je merkt dat de kleuren minder vast houden maar het blijven wel goede truien. Dat doet me toch twijfelen om af te wisselen tussen duur en goedkoper?
Wat vinden jullie?
Ik koop meestal dure kledij om zeker te zijn. Maar ik heb bv 2 truien goedkoper gekocht en je merkt dat de kleuren minder vast houden maar het blijven wel goede truien. Dat doet me toch twijfelen om af te wisselen tussen duur en goedkoper?
Wat vinden jullie?
Geen droogkast meer gebruiken is een zeer goede spaartip en tevens beter voor het milieu. droogkast = energievreter. Met die besparing kun je zeker een nieuwe jeans kopen. (kan iemand dat narekenen ?)
Sommige kledij supermarkten zoals C&A hebben jeans in bio katoen. Ook goed voor het milieu (als het label betrouwbaar is tenminste)
Sommige kledij supermarkten zoals C&A hebben jeans in bio katoen. Ook goed voor het milieu (als het label betrouwbaar is tenminste)
Fout. Enfin, het klopt wat je zegt dat alles terug komt, maar het komt telkens onder een andere vorm terug. Zelfs dingen waarvan je zou verwachten dat ze nooit uit de mode geraken, geraken uit de mode. Neem bijvoorbeeld een kostuum. Kijk naar hoe een kostuum van de jaren 80 eruit ziet. In essentie is dat nog altijd hetzelfde, maar als je vandaag een kostuum met dergelijke brede revers en oversized broeken afkomt, dan sla je een mal figuur. Dan kun je beter geen maatpak dragen en iets wat wel volgens de hedendaagse mode is. Kostuums van 5 jaar oud, 10 jaar oud, 15 jaar oud, ze zijn nog nooit terug in de mode geraakt. Hetzelfde geldt voor een simpele jeansbroek. 5 jaar geleden waren brede (maar rechte) pijpen de mode, vandaag zijn het ultrasmalle pijpen. Doe terug die jeans van 5 jaar geleden aan en je merkt meteen het verschil, het is gewoon om een of andere reden totaal geen zicht meer terwijl het 5 jaar geleden de norm was. Ooit komen die brede pijpen terug, maar dan is het in combinatie met bleke kleuren of andere stoffen of weetikveel wat.Nefertari schreef: Mode-stijlen komen trouwens om de zoveel jaar terug en het is handig als je ervoor zorgt dat je dezelfde maat behoudt.
Ja... Het hangt ervan af. Ik denk ook dat er een verschil is tussen mannen- en dameskledij. Het valt mij op dat dameskledij een bredere variatie heeft en je dus makkelijker je eigen accenten kunt leggen dan bij mannen. Iets wat dan strikt genomen wat uit de mode is kan dan nog perfect gecombineerd worden met iets modieuzer en als geheel perfect passen. Bij mannenkledij vind ik dat toch moeilijker. Neem eem modieuze broek, maar draag er een geruit hemd met korte mouwen bovenop en je bent een halve clown.Nefertari schreef: Om er voor minder geld tóch goed gekleed te kunnen uitzien, moet men uiteraard niet op een slaafse manier de mode volgen, maar je eigen stijl ontwikkelen en kiezen voor originaliteit.
Hemden: Olymp
Broeken: Carhartt WIP
Schoenen bespaar ik nooit op: Meindl of Lowa voor wandelschoenen, Van Bommel om te gaan werken.
Ondergoed, sokken en dergelijken koop ik enkel in outlet, mode is daarin toch minder belangrijk gezien de eerder beperkte kring die mij in mijn ondergoed mag bewonderen
Broeken: Carhartt WIP
Schoenen bespaar ik nooit op: Meindl of Lowa voor wandelschoenen, Van Bommel om te gaan werken.
Ondergoed, sokken en dergelijken koop ik enkel in outlet, mode is daarin toch minder belangrijk gezien de eerder beperkte kring die mij in mijn ondergoed mag bewonderen
sintorama schreef: Van Bommel om te gaan werken.
VB hier ook bij de favorieten. In de solden staan die bijna altijd aan 100 Euro per paar én is er nog heel veel keuze.
Dat heb je goed opgemerkt, sintorama!sintorama schreef:Fout. Enfin, het klopt wat je zegt dat alles terug komt, maar het komt telkens onder een andere vorm terug. Zelfs dingen waarvan je zou verwachten dat ze nooit uit de mode geraken, geraken uit de mode. Neem bijvoorbeeld een kostuum. Kijk naar hoe een kostuum van de jaren 80 eruit ziet. .../...Nefertari schreef: Mode-stijlen komen trouwens om de zoveel jaar terug en het is handig als je ervoor zorgt dat je dezelfde maat behoudt.Ja... Het hangt ervan af. Ik denk ook dat er een verschil is tussen mannen- en dameskledij. Het valt mij op dat dameskledij een bredere variatie heeft en je dus makkelijker je eigen accenten kunt leggen dan bij mannen. Iets wat dan strikt genomen wat uit de mode is kan dan nog perfect gecombineerd worden met iets modieuzer en als geheel perfect passen. Bij mannenkledij vind ik dat toch moeilijker. .../...Nefertari schreef: Om er voor minder geld tóch goed gekleed te kunnen uitzien, moet men uiteraard niet op een slaafse manier de mode volgen, maar je eigen stijl ontwikkelen en kiezen voor originaliteit.
Ik had er inderdaad moeten bij vermelden dat die besparingstips voornamelijk voor vrouwenkledij waren. Als vrouw merk ik uiteraard ook wel dat dit niet opgaat voor mijn man, waardoor hij eigenlijk grotere kosten heeft voor kledij dan ikzelf.
Maar ik legde ook de nadruk op het feit dat men niet klakkeloos alle modetrends hoeft te volgen, en kan kiezen om een eigen stijl te ontwikkelen om er origineel uit te zien.
"Retro" + nieuw kunnen makkelijk gecombineerd worden, en niemand hoeft te weten dat de "vintage-look" van een vrouw uit haar eigen kleerkast komt.
Mijn zus koopt uitsluitend C&A. Haar broeken kosten 39 euro stuk en ze doet er jaren mee.
Ikzelf koop bijna uitsluitend merken zoals Levi's, G-Star, Tommy Hilfiger en Calvin Klein en heel eerlijk weet ik niet waarom? Mijn broeken zitten zeer goed, zijn verzorgd maar op de één of andere manier slaag ik er steeds in om die na 3 tot 5 maanden om zeep te helpen.
Ik koop mijn broeken in de solden als die eens -30% of -50% zijn (heb er vorige week 5 gekocht voor in totaal 340 euro). Betaal tijdens die koopjes dan nog 70 of 80 euro. Vroeger kocht ik ze nog duurder, die modellen die van 200 naar 120 afgeprijst waren maar dan heb je eigenlijk nog altijd rommel.
(Ik fiets wel met jeans terwijl dat afgeraden wordt)
Mijn vrouw heeft er nu gekocht van 19 euro in Esprit. Ben benieuwd hoelang dat zal meegaan.
Ikzelf koop bijna uitsluitend merken zoals Levi's, G-Star, Tommy Hilfiger en Calvin Klein en heel eerlijk weet ik niet waarom? Mijn broeken zitten zeer goed, zijn verzorgd maar op de één of andere manier slaag ik er steeds in om die na 3 tot 5 maanden om zeep te helpen.
Ik koop mijn broeken in de solden als die eens -30% of -50% zijn (heb er vorige week 5 gekocht voor in totaal 340 euro). Betaal tijdens die koopjes dan nog 70 of 80 euro. Vroeger kocht ik ze nog duurder, die modellen die van 200 naar 120 afgeprijst waren maar dan heb je eigenlijk nog altijd rommel.
(Ik fiets wel met jeans terwijl dat afgeraden wordt)
Mijn vrouw heeft er nu gekocht van 19 euro in Esprit. Ben benieuwd hoelang dat zal meegaan.
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Ik heb de voorgaande posts niet gelezen, want dit interesseert mij eigenlijk weinig
Vaak vind je dat inderdaad bij "merk" kledij.
Logo of niet maakt voor mij daarbij niets uit, ik koop zelf enkel kledij van merken zonder opzichtig logo, liefst gewoon zelfs volledig zonder logo.

Ik probeer redelijke kwaliteit te kopen aan een redelijke prijs.
Vaak vind je dat inderdaad bij "merk" kledij.
Logo of niet maakt voor mij daarbij niets uit, ik koop zelf enkel kledij van merken zonder opzichtig logo, liefst gewoon zelfs volledig zonder logo.
Trek dus uw conclusie ...
Geen idee en het feit dat je de vraag stelt, zegt mogelijks ook iets