Kwaliteitsvolle niet-merk kledij
Kwaliteitsvolle niet-merk kledij
Dag spaargidsers
Ik zag in een andere thread "hoe hoog leg jij de spaarlat" dat sommige mensen wel heel weinig budget voorzien voor hun kledij. De redenering die gemaakt wordt is dat kledij met of zonder logo even kwalitatief is.
Nu koop ik bvb soms jeansbroeken in de makro (typisch 30€ per paar) maar ik vind deze niet kwaliteitsvol. De rits gaat heel snel kapot, er komen scheuren in de broek waar de broek tegen elkaar schuurt als je ermee wandelt, ...
Vandaar mijn vraag: welke niet-merk kledij is kwaliteitsvol?
Ik zag in een andere thread "hoe hoog leg jij de spaarlat" dat sommige mensen wel heel weinig budget voorzien voor hun kledij. De redenering die gemaakt wordt is dat kledij met of zonder logo even kwalitatief is.
Nu koop ik bvb soms jeansbroeken in de makro (typisch 30€ per paar) maar ik vind deze niet kwaliteitsvol. De rits gaat heel snel kapot, er komen scheuren in de broek waar de broek tegen elkaar schuurt als je ermee wandelt, ...
Vandaar mijn vraag: welke niet-merk kledij is kwaliteitsvol?
Re: Kwaliteitsvolle niet-merk kledij
en terwijl er naar dat antwoord gezocht wordt, lijkt het me ook interessant om de vraag te keren : welke merkkledij is niet-kwaliteitsvol ... misschien betaal je voor je merkbroek wel het 10-voudige als voor je Makro-broek maar gaat hij nauwelijks langer mee ... (uiteindelijk wordt veel kledij in dezelfde sweatshops gemaakt ...)
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- miljonairtje
- Full Member
- Contacteer:
Mijn broeken koop ik in de Pull & Bear. €26 per paar, mooi en degelijk naar mijn mening. Vroeger heb ik ook nog g-star broeken gedragen van €100/stuk. Maar ben tot het besef gekomen dat deze hun meerprijs eigenlijk niet waard zijn. 

Ik zou de vraag op een andere manier omkeren: welke merkkledij is kwaliteitsvol én betaalbaar.
De laatste jaren gaat mijn voorkeur uit naar Lewis voor mijn dagdagelijkse jeans. Als je er meerdere koopt in de solden zijn die best betaalbaar én ze gaan ondanks veelvuldig wassen (naar het schijnt dodelijk voor jeans) vrij lang mee.
De laatste jaren gaat mijn voorkeur uit naar Lewis voor mijn dagdagelijkse jeans. Als je er meerdere koopt in de solden zijn die best betaalbaar én ze gaan ondanks veelvuldig wassen (naar het schijnt dodelijk voor jeans) vrij lang mee.
Ik weet alleszinds als je een slecht zadel op je fiets hebt en dure broeken van boven de 80 euro dat dat niet goed komt...
Al paar keer gehad dat mijn broek letterlijk gescheurd was... Niet tegenstaande dat goedkope broeken hetzelfde probleem zullen hebben.
Ik koop nu broeken in een fabriekswinkel. Meestal 40 euro per jeans. Ik heb een grote maat(1m94) dus ik kan niet elke broek die ik wil kopen. Bv jbc en C&A vind ik nauwelijks iets.
Voor truien en hemden ga ik liefst langs bij State of ARt, New Zealand Oackland en dergelijke. Bestaan er deftige truien en hemden voor minder?
Voor t shirts kies ik gewoon het gemak en voor vrijetijdskledij ook.
Al paar keer gehad dat mijn broek letterlijk gescheurd was... Niet tegenstaande dat goedkope broeken hetzelfde probleem zullen hebben.
Ik koop nu broeken in een fabriekswinkel. Meestal 40 euro per jeans. Ik heb een grote maat(1m94) dus ik kan niet elke broek die ik wil kopen. Bv jbc en C&A vind ik nauwelijks iets.
Voor truien en hemden ga ik liefst langs bij State of ARt, New Zealand Oackland en dergelijke. Bestaan er deftige truien en hemden voor minder?
Voor t shirts kies ik gewoon het gemak en voor vrijetijdskledij ook.
Kwaliteitsvolle kledij vinden tegen betaalbare prijzen, is niet gebonden aan bepaalde winkels of merken.
Mijn ervaring is, dat men zowat overal bedrogen kan uitkomen; zowel bij merkenkledij, als bij bekende winkels.
Ikzelf heb met de jaren voldoende inzicht opgedaan om kwaliteit te kunnen onderscheiden van minderwaardige brol.
Wél koop ik regelmatig een paar goedkope prulletjes tijdens soldenperiodes, die ik dan meestal gedurende 1 seizoen draag, om dan het volgende jaar weer eens iets nieuws te kunnen aandoen.
Maar als ik kwaliteit zoek, dan ga ik nauwkeurig nakijken of het kledingstuk zorgvuldig afgewerkt is in de naden, of het niet vervormd is (zoals sommige T-shirts), of er geen fouten in de stof zitten en ook eventuele ritsen eens uitproberen.
En vooral: ik voel aan de stof om te zien of deze van een goede kwaliteit is of niet. (Liefst geen 100% synthetisch materiaal voor mij.)
Maar dat is uiteraard een kwestie van jarenlange ervaring, na eerst (te)veel miskopen te hebben gedaan in het verleden.
Ik betwijfel of er tegenwoordig nog winkels of winkelketens bestaan waar men uitsluitend mooie én betaalbare kwaliteitskledij kan vinden.
Maar alle info hierover is altijd zeer welkom!
Mijn ervaring is, dat men zowat overal bedrogen kan uitkomen; zowel bij merkenkledij, als bij bekende winkels.
Ikzelf heb met de jaren voldoende inzicht opgedaan om kwaliteit te kunnen onderscheiden van minderwaardige brol.
Wél koop ik regelmatig een paar goedkope prulletjes tijdens soldenperiodes, die ik dan meestal gedurende 1 seizoen draag, om dan het volgende jaar weer eens iets nieuws te kunnen aandoen.
Maar als ik kwaliteit zoek, dan ga ik nauwkeurig nakijken of het kledingstuk zorgvuldig afgewerkt is in de naden, of het niet vervormd is (zoals sommige T-shirts), of er geen fouten in de stof zitten en ook eventuele ritsen eens uitproberen.
En vooral: ik voel aan de stof om te zien of deze van een goede kwaliteit is of niet. (Liefst geen 100% synthetisch materiaal voor mij.)
Maar dat is uiteraard een kwestie van jarenlange ervaring, na eerst (te)veel miskopen te hebben gedaan in het verleden.

Ik betwijfel of er tegenwoordig nog winkels of winkelketens bestaan waar men uitsluitend mooie én betaalbare kwaliteitskledij kan vinden.

Ik neem altijd katoen(ook voor mijn huid) en ik denk dat er nog steeds veel verschil zit in katoen imo. Maar als het goedkoper kan voor praktisch dezelfde kwaliteit zou het ook goed zijn. Ik doe tamelijk lang met kledij en ik koop maar 1 keer per jaar een hoop.Nefertari schreef:Kwaliteitsvolle kledij vinden tegen betaalbare prijzen, is niet gebonden aan bepaalde winkels of merken.
Maar dat is uiteraard een kwestie van jarenlange ervaring, na eerst (te)veel miskopen te hebben gedaan in het verleden.![]()
Ik betwijfel of er tegenwoordig nog winkels of winkelketens bestaan waar men uitsluitend mooie én betaalbare kwaliteitskledij kan vinden.![]()
Omdat ik al jaren dezelfde confectiemaat heb, durf ik al eens 7 identieke jeans van "7, For All Mankind" te bestellen in de USA.
Goede kwaliteit aan een goede prijs. Ik krijg die nooit meer versleten.
Adidas-gear ( no fakes) koop ik in Liverpool, schoenen soms online ( ook in de UK).
Zal wel geen antwoord op de vraag van ts zijn, maar soit ...
Adidas-gear ( no fakes) koop ik in Liverpool, schoenen soms online ( ook in de UK).
Zal wel geen antwoord op de vraag van ts zijn, maar soit ...

@ Pukkie, wat betaal je daarvoor?
Ook eens een keer 7FAM geprobeerd; nog nooit een jeans gehad die zo duur was én zo snel tot op de draad versleten was.pukkie007 schreef:Omdat ik al jaren dezelfde confectiemaat heb, durf ik al eens 7 identieke jeans van "7, For All Mankind" te bestellen in de USA.
Per stuk gerekend: iets van een 90 USD all in. ( verzending, btw, invoer, ...)bertVW schreef:@ Pukkie, wat betaal je daarvoor?
Omgekeerd in de wasmachine? Als je een jeans weken aan een stuk draagt en dan eens wast, slijten ze sneller dan dat je ze wekelijks wast.Didymus schreef:pukkie007 schreef:
Ook eens een keer 7FAM geprobeerd; nog nooit een jeans gehad die zo duur was én zo snel tot op de draad versleten was.
Wat is uw definitie van snel versleten en wat is duur?
Oost-blok, Turkije,... stukken goedkoper dan hier.
Politicians and diapers have one thing in common, they both should be changed regularly and for the same reason!
Altijd binnenstebuiten gedraaid gewassen. Was heel zuinig op die jeans (enkel voor speciale gelegenheden en na een paar dagen later in de was). Heeft meer dan 200 EUR gekost en was na een paar jaar sporadisch dragen totaal versleten.pukkie007 schreef:Omgekeerd in de wasmachine? Als je een jeans weken aan een stuk draagt en dan eens wast, slijten ze sneller dan dat je ze wekelijks wast.
Wat is uw definitie van snel versleten en wat is duur?
Dat is toch wel raar Didymus, hier wordt bijna uitsluitend For All M. gedragen en we doen daar toch wel lang mee, na paar jaar intensief dragen wordt de stof van het zitvlak wel dun. Maar dat is na echt intensiéf dragen en wassen (en nee, hier wordt er niet meegedaan aan binnenstebuiten draaien etc, wasmachine in, droogkast in en weer aandoen)