Lampiris aan de deur
-
neo
Lampiris aan de deur
Ooit maakte ik de fout om een Lampiris salesman thuis te laten. Volgens zijne simulatie zou ik ongeveer 100 EUR / jaar besparen. Voorwaarde: onmiddellijk tekenen want de korting was slechts die dag geldig. Ik vroeg om de offerte naar mij te mailen zodat ik die straks rustig kon nalezen en een doordachte beslissing maken. Dit vond hij geen oplossing.
Die had nog een aantal keer geprobeerd om mij aan te sporen. Uiteindelijk verliet hij mijn huis. Dit gebeurde zo snel dat die zijn gsm vergeten was. Daarom moest ik nog effe snel achter hem gaan lopen. Ik voelde mij slecht omdat ik zijne (en eerst en vooral de mijne) tijd had verspild. Er kwam geen vervolgemail (helaas). Hopelijk vond die mijn thee goed.
Enkele maanden later maakte ik een poging om van energieleverancier te veranderen. Ik wist toen nog niets van promoties voor nieuwe klanten. Vandaar gebruikte ik VREG (sorry, ik wist niet beter). Verrassend genoeg kwam Lampiris als 1 van de goedkoopste. Ook die had ik gepakt (omdat de goedkopere een tal rare voorwaarden hadden).
Onlangs een paar saleswomen aan mijn deur, weer van Lampiris. Ik vroeg om simulatie aan de hand van mijn verbruiksgegevens (afgerond ken ik van buiten). Ik zei dat ik aan de hand van aanbieders.net een prijs X bekwam. Als ze daaronder kunnen, mogen ze naar binnen. Ik hoorde dat ik dit helemaal verkeerd deed en dat ik naar de eenheidsprijs moest kijken. Enkel nog goedendag gezegd.
tl;dr Geen salesmen van elektriciteitsmaatschappijen binnenlaten om op energiefacturen (en tijd) te besparen. Jaarlijks van leverancier veranderen. Bij de zoektocht websites gebruiken die rekening houden met kortingen voor nieuwe klanten zoals aanbieders.be
Die had nog een aantal keer geprobeerd om mij aan te sporen. Uiteindelijk verliet hij mijn huis. Dit gebeurde zo snel dat die zijn gsm vergeten was. Daarom moest ik nog effe snel achter hem gaan lopen. Ik voelde mij slecht omdat ik zijne (en eerst en vooral de mijne) tijd had verspild. Er kwam geen vervolgemail (helaas). Hopelijk vond die mijn thee goed.
Enkele maanden later maakte ik een poging om van energieleverancier te veranderen. Ik wist toen nog niets van promoties voor nieuwe klanten. Vandaar gebruikte ik VREG (sorry, ik wist niet beter). Verrassend genoeg kwam Lampiris als 1 van de goedkoopste. Ook die had ik gepakt (omdat de goedkopere een tal rare voorwaarden hadden).
Onlangs een paar saleswomen aan mijn deur, weer van Lampiris. Ik vroeg om simulatie aan de hand van mijn verbruiksgegevens (afgerond ken ik van buiten). Ik zei dat ik aan de hand van aanbieders.net een prijs X bekwam. Als ze daaronder kunnen, mogen ze naar binnen. Ik hoorde dat ik dit helemaal verkeerd deed en dat ik naar de eenheidsprijs moest kijken. Enkel nog goedendag gezegd.
tl;dr Geen salesmen van elektriciteitsmaatschappijen binnenlaten om op energiefacturen (en tijd) te besparen. Jaarlijks van leverancier veranderen. Bij de zoektocht websites gebruiken die rekening houden met kortingen voor nieuwe klanten zoals aanbieders.be
Re: Lampiris aan de deur
ik vind de v-test beter dan https://www.aanbieders.be/ maar goed, is maar een detail. Belangrijkste is: nooit binnenlaten die mannen 
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Lampiris aan de deur
Er is zeker niets mis met de V-test van de VREG. Alleen moet je beseffen wat het is. Maandelijks geven de leveranciers hun gewone prijzen door geldig voor dat moment. De V-test is een simulatie van het jaarverbruik op jaarbasis alle kosten inbegrepen voor zover die tarieven gedurende die 12 maanden niet zou veranderen. En dit zonder kortingen die je mogelijk zou krijgen als nieuwe klant.
Andere vergelijkingswebsites kunnen andere resultaten geven omdat die op een andere wijze de prijzen vergelijken. En zonder kwaad te willen spreken over andere websites; de V-test is neutraal. Andere websites waar je online klant kunt worden door op hun knop te klikken op hun website zijn dat niet.
Het is een heel goede basisvergelijking. De CREG heeft ook een simulatie. Die is goed om te zien of het huidige contract misschien niet beter is dan een nieuw.
Wanneer je een aantal 'misschiens' hebt kun je zien of er geen welkomskorting mogelijk is indien je klant zou willen worden rechtstreeks via hun eigen website of een andere route.
Aanvulling; niet vergeten;
https://www.vlaanderen.be/eenvoudig-ver ... everancier
Sommige energieleveranciers hebben de algemene voorwaarden aangepast zodat de vaste vergoeding per gestart leveringsjaar wordt aangerekend en niet langer pro rata. Dit staat los van de duurtijd van uw contract (onbepaalde of bepaalde duur). Op dit moment gaat het om Essent, Mega, Octa+ en EDF Luminus
Andere vergelijkingswebsites kunnen andere resultaten geven omdat die op een andere wijze de prijzen vergelijken. En zonder kwaad te willen spreken over andere websites; de V-test is neutraal. Andere websites waar je online klant kunt worden door op hun knop te klikken op hun website zijn dat niet.
Het is een heel goede basisvergelijking. De CREG heeft ook een simulatie. Die is goed om te zien of het huidige contract misschien niet beter is dan een nieuw.
Wanneer je een aantal 'misschiens' hebt kun je zien of er geen welkomskorting mogelijk is indien je klant zou willen worden rechtstreeks via hun eigen website of een andere route.
Aanvulling; niet vergeten;
https://www.vlaanderen.be/eenvoudig-ver ... everancier
Sommige energieleveranciers hebben de algemene voorwaarden aangepast zodat de vaste vergoeding per gestart leveringsjaar wordt aangerekend en niet langer pro rata. Dit staat los van de duurtijd van uw contract (onbepaalde of bepaalde duur). Op dit moment gaat het om Essent, Mega, Octa+ en EDF Luminus