lampiris betaalt vertragingsintr. indien afrekening te lang op zich laat wachten
Re: lampiris betaalt vertragingsintr. indien afrekening te l
Pieterjan schreef:Ik ben overgestapt van Luminus naar Lampiris. Ik ben tevreden hoe de overstap gebeurd is. Alleen kan hun administratie nog wat beter. Ik betaal gelukkig via Zoomit. Ik snap wel niet waarom mensen met een domiciliering betalen. Dat is toch het domste wat je kan doen? Die maatschappijen nemen altijd meer geld van de rekening, dan nodig en dan moet je achteraf hemel en aarde verzetten.tZetZefLy schreef:iemand de laatste tijd nog ervaring met lampiris?
onlangs de eindafrekening van electrabel gehad (EnergyPlus) en direct de koe bij de horens gevat en naar vreg.be gesurft.
Daar blijkt dat Lampiris de goedkoopste zou zijn: dus hun site gecheckt en daar komen de bedragen ongeveer overeen met die van electrabel EnergyPlus, MAAR bij lampiris zit de btw erin volgens de tool, terwijl het bij electrabel over bedragen excl btw gaat...
maw: ik zou de overstap willen wagen naar lampiris (oa omdat het '100% groen is', maar laat me een beetje tegenhouden door de bovenstaande reacties (ivm late eindafrekening ed..)
- > iemand recent nog ervaringen met lampiris?
Als je lid bent van TA en je bij Lampiris zit, moet je je geen zorgen maken. Via TA krijg je korting, plus kan je steeds bij hen terecht in geval van problemen. Lampiris is de goedkoopste van de markt.
Hoeveel korting krijg je zo als je bij TA zit? Niet dat ik van plan ben om een abonnement aan te gaan bij testaankoop enkel om korting te krijgen maar enkel uit nieuwsgierigheid.
Ik heb ook geen domiciliëring gedaan voor de betaling bij Lampiris. Daarvoor ken ik het bedrijf nog niet genoeg en afgaande op wat ik allemaal gelezen heb is dat maar best ook.
Sinds de nieuwe regeling van domicilering hoef je daar geen schrik van de hebben,.
Telenet haalde vorige maand een bedrag van mijn keytraderekening waarmee ik niet akoord was, heb via pc-banking in enkel muislikken aangegeven aan de bank dat ik niet akoord was en 2 dagen later was alles teruggestort (dit is nu wettelijk verplicht)
Telenet haalde vorige maand een bedrag van mijn keytraderekening waarmee ik niet akoord was, heb via pc-banking in enkel muislikken aangegeven aan de bank dat ik niet akoord was en 2 dagen later was alles teruggestort (dit is nu wettelijk verplicht)
Forfaitaire korting van 20 EUR + korting van 2,5% op het energiegedeelte.Wook schreef:Pieterjan schreef:
Ik ben overgestapt van Luminus naar Lampiris. Ik ben tevreden hoe de overstap gebeurd is. Alleen kan hun administratie nog wat beter. Ik betaal gelukkig via Zoomit. Ik snap wel niet waarom mensen met een domiciliering betalen. Dat is toch het domste wat je kan doen? Die maatschappijen nemen altijd meer geld van de rekening, dan nodig en dan moet je achteraf hemel en aarde verzetten.
Als je lid bent van TA en je bij Lampiris zit, moet je je geen zorgen maken. Via TA krijg je korting, plus kan je steeds bij hen terecht in geval van problemen. Lampiris is de goedkoopste van de markt.
Hoeveel korting krijg je zo als je bij TA zit? Niet dat ik van plan ben om een abonnement aan te gaan bij testaankoop enkel om korting te krijgen maar enkel uit nieuwsgierigheid.
Ik heb ook geen domiciliëring gedaan voor de betaling bij Lampiris. Daarvoor ken ik het bedrijf nog niet genoeg en afgaande op wat ik allemaal gelezen heb is dat maar best ook.
-
gast9876
was moar een graptje, hé Paul!Pieterjan schreef:Je kan niet zonder stroom zitten wanneer je van leverancier verandert.satsurfer schreef: hopelijk zit je geen week zonder stroom
In Merksem hebben ze althans WEL iemand zonder stroom gezet bij het overschakelen;
Dat zal eandis gedaan hebben. Als Eandis geen leverancier opgegeven krijgt, word je daarvan door hen op de hoogte gesteld. Je krijgt 2 weken om de toestand te regulariseren, anders word je afgesloten.paul schreef:In Merksem hebben ze althans WEL iemand zonder stroom gezet bij het overschakelen;
Ik vind dat problemen met energieleveranciers en andere bedrijven dikwijls traag opgelost worden omdat mensen veel te braaf zijn en veel te veel geduld hebben. Wanneer ik een probleem heb dan contacteer ik het betrokken bedrijf één, maximaal twee keer op een vriendelijke manier en wanneer ze het dan niet oplossen dan laat ik hun duidelijk, in niet mis te verstane bewoordingen weten dat ik het probleem tot die datum wil opgelost zien of ik klacht indien of overstap. Wanneer de deadline niet gerespecteerd wordt dan voer ik mijn dreigement ook uit. Die handelswijze heeft er al dikwijls voor gezorgd dat een probleem snel opgelost wordt.
lampiris , kampioen in véél beloven en niets doen
al 4 maand zijn we aan lampiris duidelijk aan 't maken via mails en telefoons dat onze voorschotfacturen omlaag moeten omdat we geen verbruik meer hebben sinds 1 jaar.(fotovoltaische panelen geplaatst) elke keer wordt er beloofd dat het in orde komt, niets is minder waar i.p.v. een verlaging krijgen we een nieuwe hogere factuur ! weer gebeld en gemaild dat we die niet betalen, krijgen een herinneringsbrief met kosten en de dreiging dat onze netwerkbeheerder zal ingelicht worden om de levering van elektriciteit te staken!!! sinds 13 september hebben we ook onze meterstanden doorgegeven en ook dat hebben we hun medegedeeld en gevraagd waar de afrekening blijft , nu hebben we op 24 november een aangetekende brief gestuurd naar lampiris met al onze klachten, we hebben alle mails en telefoons naar hun opgezocht en doorgestuurd naar hun, want blijkbaar zijn zijzelf niet in staat om dat eens grondig uit te zoeken !!! samenwerking binnen hun team is iets dat ze totaal niet kennen ! we hebben ook vermeld dat er in hun voorwaarden staat dat ze vertragingsintresten betalen op een te late afrekening, eens curieus of ze daar zullen aan voldoen ! en ondertussen zit er weer een nieuwe factuur in onze bus om te betalen.....dus begint alles weer opnieuw en kunnen we weer bellen en mailen... ze beloven véél via de mail en telefoon maaaar,ze doen er dus echt niets aan !!! Hebben ondertussen ook al klacht ingediend bij de ombudsman, nog geen antwoord gekregen. Lampiris is een echte ramp !!!! enkel goed om hun klanten te laten betalen maar oh wee als er iets veranderd moet worden bij hun ! Voor ons is het ooooverduidelijk, wij zeggen dit jaar ons contract bij hun op en stappen over naar een andere leverancier ! Hopelijk verloopt dat wat vlotter.
Wij zijn nu één jaar bij Lampiris zonder problemen. Ik hoor hier nog klagen over hen. Met Nuon heb ik vroeger dezelfde zware problemen gehad, ivm verlagen voorschotfaktuur, dat lukte ook niet, met dreigbrieven ed. als gevolg. Nu, in het slechtste geval blijf je gewoon die te hoge voorschotfakturen betalen, tot bij de volgende meteropname, dan moet je je geld wel terugkrijgen. Plezant is anders, maar ja...
Zou het kunnen dat energieleveranciers niet meer geinterresseerd zijn in klanten met zonnepanelen? Daar verdienen ze bijna niets meer aan.
Zou het kunnen dat energieleveranciers niet meer geinterresseerd zijn in klanten met zonnepanelen? Daar verdienen ze bijna niets meer aan.
De meeste bedrijven werken met call-centers voor hun communicatie met klanten. Als je naar hen belt of mailt, kom je in zo'n center terecht. Naar gelang welk nummer ze zien, antwoorden ze met Hallo Nuon, Lampiris, Belgacom, Telenet enz...Die call-centers zijn bevolkt met studentjes en gepensioneerden, die dat doen als bijverdienste. Ze hebben slechts beperkt toegang tot je klantenfiche, en kunnen eveneens slechts sommige zaken beperkt wijzigen, bovendien zijn ze niet erg gemotiveerd. Zij moeten alle woedende klachten behandelen, mensen beseffen niet dat ze niet bij leverancier terecht gekomen zijn, maar bij een jong meisje die een halve dag wat komt bijverdienen...Bij ernstige problemen staan ze machteloos, want ze moeten op hun beurt de betreffende leverancier inlichten, en dààr loopt alles mis! Ze hebben er geen tijd voor, want die telefoons staan roodgloeiend, ze kunnen nauwelijks naar toilet.
Ik heb vorige maand gevraagd aan Lampiris of ze mij voorschotten wilden verlagen en één week later was het geregeld. Eerst heb ik naar hun callcenter gebeld,daar zei een vriendelijke man dat ik dat via de website moest aanvragen en een week later kreeg ik een brief waarin stond dat de gevraagde verlaging was toegestaan.
Bij Lampiris kan je online je voorschotfaktuur aanpassen, ze sturen een schriftelijke bevestiging daarvoor. Vanaf 1 januari wordt mijn bestaande contract bij hen, aangepast aan de groepsaankoop iChoosr. Maar om te weten hoeveel ik effectief zal uitsparen, zal ik een jaaartje moeten wachten tot de volgende slotfactuur.
Er worden momenteel testen gedaan met de 'slimme' KWH-meter, deze heeft een internetaansluiting, en de gegevens worden op afstand uitgelezen. Maandelijks krijg je dan een exacte factuur van je verbruik. Gedaan met die voorschotfacturen! Maar het is een enorme investering om iedereen zo'n meter te geven, dus dat duurt nog even...
-
gast9876
http://hbvl.ichoosr.com/Energie/index.r ... tionId=160Jemdiev schreef:Vanaf 1 januari wordt mijn bestaande contract bij hen, aangepast aan de groepsaankoop iChoosr.
Mijn 3 jarig contract van lampiris eindigt op 1/2/1011. sowieso heb ik 20 €/teller korting Test-Aankoop + 2,5% op de energieprijs.
Vraag mij af of het voor mij de moeite loont.....en niet te laat...moet ten laatste 31/12/2010 opgezegd hebben?
wil absoluut blijven bij Lampiris, als de ichoosr andere leverancier kiest, haak ik af (los van de prijs)
jaja, wij hebben ook maanden geleden gevraagd om de voorschotfacturen aan te passen en we hebben zelfs van 4 bedienden van de klantendienst van Lampiris een mail ontvangen met de bevestiging dat het bedrag ging aangepast worden, eentje op 1 oktober, op 4 oktober, op 8 oktober en op 19 oktober . ondertussen hebben we 2 nieuwe facturen met een nog hoger bedrag toegestuurd gekregen !!! We weten ondertussen dat er bij Lampiris géén samenwerking is tussen het "personeel" onderling en dat het precies steeds erger wordt, onze afrekening waar we al meer dan 2 maand op wachten (ook in meerdere mails daarachter gevraagd) kregen we nu toegestuurd en 2 van de 3 conteurs hebben ze veel meer kWh gerekend dan we opgegeven hebben !! dus daar begint de volgende miserie om ons geld terug te krijgen, we hebben wel bewijzen van de opgegeven nummers, maar wat zullen ze nu weer allemaal beloven om uiteindelijk niets te doen.... straks kost het ons meer aan telefoons en aangetekende brieven om nog maar te zwijgen over de tijd die we daar al ingestoken hebben, we hebben het wel gehad bij Lampiris !!!Wook schreef:Ik heb vorige maand gevraagd aan Lampiris of ze mij voorschotten wilden verlagen en één week later was het geregeld. Eerst heb ik naar hun callcenter gebeld,daar zei een vriendelijke man dat ik dat via de website moest aanvragen en een week later kreeg ik een brief waarin stond dat de gevraagde verlaging was toegestaan.