Lampiris COOP: voorstel uittrede
TIP
Lampiris COOP: voorstel uittrede
Mailtje ontvangen van Lampiris COOP :
"door wijzigingen in de regelgeving zal de productie van de Couvin-windmolen vanaf november 2021 niet langer in aanmerking komen voor groenestroomcertificaten, wat uiteraard een impact zal hebben op het project Lampiris COOP.
Daarnaast loopt de exploitatievergunning voor de windmolen in 2024 af,
[...]
Daarom geven we je uitzonderlijk tot 31/05/2021 de mogelijkheid om je aandeel terug aan Lampiris COOP te verkopen tegen de initiële intekenprijs van €250."
Tijd om uit te treden voor wie nog een aandeel heeft, zo lijkt me...
Het voorkeurstarief elektriciteit kan je kennelijk behouden.
"door wijzigingen in de regelgeving zal de productie van de Couvin-windmolen vanaf november 2021 niet langer in aanmerking komen voor groenestroomcertificaten, wat uiteraard een impact zal hebben op het project Lampiris COOP.
[...]
Daarom geven we je uitzonderlijk tot 31/05/2021 de mogelijkheid om je aandeel terug aan Lampiris COOP te verkopen tegen de initiële intekenprijs van €250."
Re: Lampiris COOP: voorstel uittrede
De bange blanke man gaat uittreden.
Wie niet op aanbod ingaat, de golden eyes ?
Estate Guru believer.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Hebben die eigenlijk ooit een dividend uitgekeerd sinds hun oprichting ?
Euh, moet je niet aandeelhouder zijn om dat voordeel te hebben? Bij uittreden ben je dat niet meer.zapp0880 schreef: ↑13 mei 2021, 14:03 Mailtje ontvangen van Lampiris COOP :
[...]
Zie: https://www.lampiris.be/nl/ik-verkoop-m ... op-aandeel
Vraag hen per brief te bevestigen dat je de 30% korting behoudt zolang je contract loopt en niet tot aan het moment van je uittreding (AV van 22/6/2021?). Ik denk eerder het laatste vermits de rechtstreekse quote van hun website.
Als je niet uittreedt kan je nog 3 jaar genieten van de voordelen en krijg je in 2024 mogelijks een liquidatiebonus.
Lees de statuten van de coop eens na. Bij uittreding krijg je enkel de inleg terug of de boekwaarde (de laagste van de twee), bij vereffening heb je normaal ook recht op de reserve
Wat is het COOP-tarief?
Het COOP-tarief is een preferentieel tarief voor 100% groene stroom van Lampiris met een korting van 30% op het energiegedeelte. Dit tarief is beschikbaar voor alle coöperanten van Lampiris COOP. De voorwaarden en prijsformule staan beschreven op de tariefkaarten.
Tariefkaart Vlaanderen: https://www.lampiris.be/sites/default/f ... -_resi.pdf
-
woodpeckerbird
- Hero Member

- Contacteer:
Ter info: ik ben enkele jaren geleden al uitgetreden, en ik kreeg inderdaad een lagere boekwaarde teruggekregen. Maar ze waren zo slecht georganiseerd dat ze een jaar gewacht hebben om uit te betalen. Ik heb daar nogal van mijn oren over gemaakt waardoor het toch allemaal goed kwam met dat eindbedrag.
Maar weinig dividend en niet veel voordeel. Over naar Ecopower of andere echte COOP's.
Maar weinig dividend en niet veel voordeel. Over naar Ecopower of andere echte COOP's.
Door het wegvallen van de GSC op 21/1/2021 zal Lampiris Wind Nv minder winst maken, waardoor het minder als dividend uitkeert. Hierdoor ontvangt Lampiris Coop minder inkomsten waardoor het op haar beurt minder dividend aan de coöperanten kan uitkeren.
Maar de coop is minderheidsaandeelhouder van Lampiris Wind NV en heeft dus eventueel recht op een deel van de meerwaarde uit de verkoop van de windmolen. Mogelijk wordt in 2024 een krachtigere windmolen geïnstalleerd waardoor weer meer productie ontstaat en een nieuwe exploitatievergunning wordt bekomen.
Sinds boekjaar 2019 is de coop weer winstgevend. Omdat 2020 een goed jaar was voor windenergie zou lampiris wind weer een bruto dividend van 100K hebben. Hiervan gaat 20k naar de coop. Die zou dan een 10-12k winst hebben.
Maar de coop is minderheidsaandeelhouder van Lampiris Wind NV en heeft dus eventueel recht op een deel van de meerwaarde uit de verkoop van de windmolen. Mogelijk wordt in 2024 een krachtigere windmolen geïnstalleerd waardoor weer meer productie ontstaat en een nieuwe exploitatievergunning wordt bekomen.
Sinds boekjaar 2019 is de coop weer winstgevend. Omdat 2020 een goed jaar was voor windenergie zou lampiris wind weer een bruto dividend van 100K hebben. Hiervan gaat 20k naar de coop. Die zou dan een 10-12k winst hebben.