Lampiris zoekt groeikapitaal: coop aandelen, obligaties?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Lampiris zoekt groeikapitaal: coop aandelen, obligaties?
Opnieuw ingevuld en nu wel onmiddellijk een bevestiging gekregen.
Ben redelijk vroeg ingeschreven, geen bevestiging. Heb nu opnieuw ingevoerd en meteen een bevestiging.
Heb zojuist ingeschreven , en ben blijkbaar aanvaard.
Twee vragen: waar zien jullie die fameuze teller, en belangrijker, kan er maar voor €250 ofte 1 aandeel ingeschreven worden? Ik dacht dat er hier in een eerdere post sprake was van €1250 ofte 5 aandelen?
Twee vragen: waar zien jullie die fameuze teller, en belangrijker, kan er maar voor €250 ofte 1 aandeel ingeschreven worden? Ik dacht dat er hier in een eerdere post sprake was van €1250 ofte 5 aandelen?
Ik heb ondertussen de teller bovenaan het inschrijvingsformulier gevonden: nog 722 beschikbaar op dit moment .
-
Tux
http://www.lampiriscoop.be/nl/faq-page#t1n49
Hoeveel aandelen in Lampiris Coop kan ik bezitten?
Om het principe 'één lid, één stem' na te leven, kan elke vennoot slechts één aandeel bezitten, met uitzondering van Lampiris nv, dat ten hoogste de 72 aandelen mag houden waarop bij de oprichting is ingeschreven.
Hoeveel aandelen in Lampiris Coop kan ik bezitten?
Om het principe 'één lid, één stem' na te leven, kan elke vennoot slechts één aandeel bezitten, met uitzondering van Lampiris nv, dat ten hoogste de 72 aandelen mag houden waarop bij de oprichting is ingeschreven.
Ligt het nu aan mij of vind ik nergens terug hoelang je de aandelen in bezit moet houden? Daarnaast ben ik (momenteel) niet geïnteresseerd om stroom / gas af te nemen bij Lampiris (momenteel) en stel ik me de vraag of intekenen dan wel zo interessant is... Ze doen erg vaag over het dividend als ik eerlijk moet zijn...
30% korting op de prijs van de electriciteit dus niet op alle extra kosten, vooral leveringskosten en taksen, de prijs van de geleverde electriciteit is ongeveer 1/3de van de totale factuur voor electriciteit dus om een schatting van de korting te maken kun je gemakshalve 10% van de totale factuur nemen.hansv schreef: Dus ik lees het goed dat je vanaf 1 aandeel 30 % korting kan krijgen?
Heb ecopower en die is voor mij zo'n 6 tot 8 % goedkoper dan Lampiris, twijfel of het voor mij de moeite is.
Heb me wel ingeschreven en direct bevestiging gekregen, de windmolebs staan immers in Frasnes dacht ik, een dorp met veel emotionele betekenis voor mijn familie en ben voorstander van hernieuwbare energie.
-- > de tijd gaat snel gebruik hem wel <-- > gierig is zielig <--->delen is plezant<---
Op 2 minuten kan je het berekenen:Hago schreef:hansv schreef:
Heb ecopower en die is voor mij zo'n 6 tot 8 % goedkoper dan Lampiris, twijfel of het voor mij de moeite is.
Zoek uw verbruik op (of als je het ongeveer weet, is het ook goed)
vul in: http://www.lampiris.be/nl/bill_analysis ... de=compare" onclick="window.open(this.href);return false;
Dan krijg je resultaat. maar op die pagina zie je staan:
bekijk de details van de factuur.
Klik hierop en je hebt de details.
nu kan je de prijzen van dag en nachttarief herberekenen met uw korting als aandeelhouder; De prijzen vind je hier:
http://www.lampiriscoop.be/nl/coop-tarief/tariefkaart" onclick="window.open(this.href);return false;
Vervang de prijs en herbereken. De rest van de kosten blijven hetzelfde.
Voor ecopower is het nog gemakkelijker: 22 cent per kWh
trek het bedrag van de gratis stroom (die je ziet op je lampiris simulatie formulier) eraf
en nu kan je vergelijken.
Tenzij ik iets over het hoofd zie. Met een excel-tabelletje erbij is het sneller berekend dan ik hier heb zitten typen :-)
Voor mij is ecopower zowat 40 euro goedkoper (het abonnementsgeld bij Lampiris
zo heb ik de simulaties ook gedaan bij verschillend gebruik en kwam telkens uit dat het aandeel van de electriciteit zelf telkens zowat 1/3de van de totale factuurprijs was, al kan dat bij andere iets afwijken (samenstelling gezin, prijs transport verschilt per regio)
-- > de tijd gaat snel gebruik hem wel <-- > gierig is zielig <--->delen is plezant<---
Hago, jij hebt ingetekend? Heb jij er een idee van hoelang je het deelbewijs in bezit moet houden alvorens deze terug te kunnen "verkopen"?
ziet er iemand iets staan over een verwacht dividend? ik niet...
Er zal een dividend worden uitgekeerd, alleen is er geen informatie over de hoogte van dat dividend inderdaad.
toch niet onbelangrijk, als het dividend lager is dan de intrest van een goede spaarrekening heeft het dus geen zin van in te schrijven, tenzij men ook elecktriek afneemt bij lampiris (en dat ga ik niet direct doen want ik ben klant bij ecopower (heb daar trouwens ook een aandeel moeten kopen van 250 euro);
ook opgelet voor de enthousiastelingen: als het totaal van al uw dividenden van cooperatieve aandelen meer is dan 180 euro op een jaar, dan moet ge dat aangeven in uw belastingsaangifte (ergens in deel 2 dacht ik) + RV betalen (ik denk 15 % of is dat intussen ook al weer gestegen)
ook opgelet voor de enthousiastelingen: als het totaal van al uw dividenden van cooperatieve aandelen meer is dan 180 euro op een jaar, dan moet ge dat aangeven in uw belastingsaangifte (ergens in deel 2 dacht ik) + RV betalen (ik denk 15 % of is dat intussen ook al weer gestegen)
Ik ben niet zozeer aan het rekenen met het dividend. Ik ben de korting aan het berekenen.
Ik kom nu op een korting van 56 euro dat ik zou krijgen.
Met die korting ben zit ik 27 euro onder de goedkoopste bij de vreg test.
Voor mij lijkt het dus in orde, zeker omdat ik reeds bij lampiris zit.
De enige vragen die me nog resten:
- dividend?
- hoe lang moet je ze bijhouden?
Ik kom nu op een korting van 56 euro dat ik zou krijgen.
Met die korting ben zit ik 27 euro onder de goedkoopste bij de vreg test.
Voor mij lijkt het dus in orde, zeker omdat ik reeds bij lampiris zit.
De enige vragen die me nog resten:
- dividend?
- hoe lang moet je ze bijhouden?
in de statuten:
"Artikel 13: uittreding - terugneming van aandelen
Een vennoot kan alleen tijdens de eerste zes maanden van het maatschappelijk boekjaar
uittreden uit de vennootschap of om de gedeeltelijke terugkoop van zijn aandelen verzoeken. Deze
terugneming of uittreding is echter alleen toegestaan indien het maatschappelijk kapitaal daardoor niet
daalt tot een bedrag dat lager ligt dan het vaste gedeelte dat door deze statuten is vastgesteld of
indien het aantal vennoten hierdoor niet daalt tot minder dan drie.
Het bestuursorgaan kan bezwaar maken tegen de terugneming van aandelen, tegen de
stortingen en tegen de uittreding indien de financiële situatie van de vennootschap, naar eigen
goeddunken van het bestuursorgaan, daaronder zou lijden."
ge kunt dus in principe elk jaar uittreden
"Artikel 13: uittreding - terugneming van aandelen
Een vennoot kan alleen tijdens de eerste zes maanden van het maatschappelijk boekjaar
uittreden uit de vennootschap of om de gedeeltelijke terugkoop van zijn aandelen verzoeken. Deze
terugneming of uittreding is echter alleen toegestaan indien het maatschappelijk kapitaal daardoor niet
daalt tot een bedrag dat lager ligt dan het vaste gedeelte dat door deze statuten is vastgesteld of
indien het aantal vennoten hierdoor niet daalt tot minder dan drie.
Het bestuursorgaan kan bezwaar maken tegen de terugneming van aandelen, tegen de
stortingen en tegen de uittreding indien de financiële situatie van de vennootschap, naar eigen
goeddunken van het bestuursorgaan, daaronder zou lijden."
ge kunt dus in principe elk jaar uittreden